Skocz do zawartości

Moto 125ccm - strasznie nie równa praca silnika/skaczące obroty :O


suchy-wolk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem dość jak dla mnie spory, ponieważ tydzień temu zakupiłem motorek " Hyosung GT 125" z 2004r.

 

Motor jest w bardzo ładnym stanie wizualnym jak i technicznym, przebieg wynosi niespełna 18 tysięcy km.

 

I problem polega na tym, że motor stał w Niemczech 2lata...Z niewiadomych mi dokładnie przyczyn...

 

Sprzedawca od razu mi powiedział, że sprzęt należało by "odnowić" czyli wymienić to co się najczęściej zużywa itd.

 

Także zmieniłem więc :

 

- wszystkie płyny (stare spuszczone, nowe wlane)

- podciągnięty został łańcuch

- sprawdzona elektryka (czy kable podłączone są dobrze itd.)

- przeczyszczone filtry powietrza i oleju

- wymieniony akumulator na nowy

- założone nowe świece zapłonowe

 

Po tych czynnościach moto chodziło już bardziej normalnie i jak powinno jednak nie jest do końca tak pięknie...

 

Mianowicie chyba coś jest schrzanione z podciśnieniem/gaźnikami/pompą paliwa, ponieważ motor na ssaniu strasznie wariuje...szybko podnoszą się obroty - nagle spadają, podnoszą i tak w kółko i trudno w ogóle ssaniem manewrować, żeby nie gasł itd.

 

Ale to da się przeboleć..

 

Schodki zaczynają się gdy silnik już jest ciepły i wyłączam ssanie, wtedy strasznie wolno schodzi z obrotów i słabo się wkręca na obroty i słabo reaguje na manetkę gazu (z opóźnieniem)

 

Wyjąłem w tym celu z pompy paliwa wężyk od podciśnienia (tak, żeby sprawdzić jaka będzie różnica) i już bardzo dobrze się wkręcał, obroty elegancko spadały, ale za cholerkę nie dało się go wyregulować na gaźnikach, żeby nie zgasł..trzeba trzymać manetkę ciągle i manewrować bo gaśnie, a co najgorsze to, że gdy jedziemy i zmieniam bieg to nie ma siły "ciągnąć" dalej, a jak już pociągnie i dam mu mocniej manetkę w dół to po zmianie biegi obroty nie chcą schodzić :icon_evil:

 

Już mnie to wszystko irytuje :D Nie wiem co jest dokładną przyczyną, zdjąłem wężyk pomiędzy jednym gaźnikiem, a drugim i była tam jakaś "dysza" czy coś takiego, ale nie była zapchana i założyłem z powrotem.

 

Gaźniki są czyste, ponieważ sprzedawca od którego zakupiłem "musiał" przy tym grzebać bo widać były ślady ruszania (inna śrubka od drugiej) itd. I zapewne też szukał przyczyny ...

 

Oblukałem co mogłem i stawiam na pompę paliwa jednak dokładnej przyczyny nie znam, jednak to od niej zależy czy paliwa będzie więcej motor dostawał czy mniej (no nie tylko, ale w połowie przynajmniej tak) ale zanim ją zdejmę itd. To powiedzcie gdzie szukać przyczyny, czy dobry mam w ogóle trop ?

 

 

 

Dzięki za przeczytanie, pozdro

Edytowane przez suchy-wolk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazniki do czyszczenia, regulacji i synchronizacji. Po tym powinien byc miod :) Nierowne podcisnienie powoduje to ze na wolnych obrotach silnik bedzie pracowac nierowno i bedzie wolno schodzic z obrotow.

 

ps. Fakt - ilosc materialu do czytania przerazala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hodziło mu o synchronizowanie gaźników masz 2 w tym moto muszą podawać paliwo tak samo żeby nie było problemu najlepiej przejedź się do zakładu gdzie robią moto i powiedz niech ci gaźniki synchronizują

 

 

"MOJA ORTOGRADIA MNIE PRZERAŻA :D"

Edytowane przez ponczo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...