suchy-wolk Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 (edytowane) Witam. Mam taki problem dość jak dla mnie spory, ponieważ tydzień temu zakupiłem motorek " Hyosung GT 125" z 2004r. Motor jest w bardzo ładnym stanie wizualnym jak i technicznym, przebieg wynosi niespełna 18 tysięcy km. I problem polega na tym, że motor stał w Niemczech 2lata...Z niewiadomych mi dokładnie przyczyn... Sprzedawca od razu mi powiedział, że sprzęt należało by "odnowić" czyli wymienić to co się najczęściej zużywa itd. Także zmieniłem więc : - wszystkie płyny (stare spuszczone, nowe wlane) - podciągnięty został łańcuch - sprawdzona elektryka (czy kable podłączone są dobrze itd.) - przeczyszczone filtry powietrza i oleju - wymieniony akumulator na nowy - założone nowe świece zapłonowe Po tych czynnościach moto chodziło już bardziej normalnie i jak powinno jednak nie jest do końca tak pięknie... Mianowicie chyba coś jest schrzanione z podciśnieniem/gaźnikami/pompą paliwa, ponieważ motor na ssaniu strasznie wariuje...szybko podnoszą się obroty - nagle spadają, podnoszą i tak w kółko i trudno w ogóle ssaniem manewrować, żeby nie gasł itd. Ale to da się przeboleć.. Schodki zaczynają się gdy silnik już jest ciepły i wyłączam ssanie, wtedy strasznie wolno schodzi z obrotów i słabo się wkręca na obroty i słabo reaguje na manetkę gazu (z opóźnieniem) Wyjąłem w tym celu z pompy paliwa wężyk od podciśnienia (tak, żeby sprawdzić jaka będzie różnica) i już bardzo dobrze się wkręcał, obroty elegancko spadały, ale za cholerkę nie dało się go wyregulować na gaźnikach, żeby nie zgasł..trzeba trzymać manetkę ciągle i manewrować bo gaśnie, a co najgorsze to, że gdy jedziemy i zmieniam bieg to nie ma siły "ciągnąć" dalej, a jak już pociągnie i dam mu mocniej manetkę w dół to po zmianie biegi obroty nie chcą schodzić :icon_evil: Już mnie to wszystko irytuje :D Nie wiem co jest dokładną przyczyną, zdjąłem wężyk pomiędzy jednym gaźnikiem, a drugim i była tam jakaś "dysza" czy coś takiego, ale nie była zapchana i założyłem z powrotem. Gaźniki są czyste, ponieważ sprzedawca od którego zakupiłem "musiał" przy tym grzebać bo widać były ślady ruszania (inna śrubka od drugiej) itd. I zapewne też szukał przyczyny ... Oblukałem co mogłem i stawiam na pompę paliwa jednak dokładnej przyczyny nie znam, jednak to od niej zależy czy paliwa będzie więcej motor dostawał czy mniej (no nie tylko, ale w połowie przynajmniej tak) ale zanim ją zdejmę itd. To powiedzcie gdzie szukać przyczyny, czy dobry mam w ogóle trop ? Dzięki za przeczytanie, pozdro Edytowane 5 Września 2009 przez suchy-wolk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Gazniki do czyszczenia, regulacji i synchronizacji. Po tym powinien byc miod :) Nierowne podcisnienie powoduje to ze na wolnych obrotach silnik bedzie pracowac nierowno i bedzie wolno schodzic z obrotow. ps. Fakt - ilosc materialu do czytania przerazala ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Nie równe podciśnienie..Racja, ale czyszczenie gaźnika rozwiąże problem ? I czy coś da mi w ogóle rozebranie pompy paliwa ? Czy tam raczej nie ma co się zapchać/zepsuć ? I co masz na myśli pisząc "synchronizacja" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponczo Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 (edytowane) Hodziło mu o synchronizowanie gaźników masz 2 w tym moto muszą podawać paliwo tak samo żeby nie było problemu najlepiej przejedź się do zakładu gdzie robią moto i powiedz niech ci gaźniki synchronizują "MOJA ORTOGRADIA MNIE PRZERAŻA :D" Edytowane 5 Września 2009 przez ponczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Ja już dobrze wiem jak mi spieprzą robotę w pseudo Serwisach ... W takim razie będę potrzebował Wakuometr'a ... Czyli na razie nie czyścić gaziora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.