Skocz do zawartości

Padają ładowarki do GPSu


Gość Zbycho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym roku padła mi podczas dłuższego wyjazdu ładowarka do GPSu, do Mio 250. Po 8-9ciu dniach powoli przestawała działać, zmiana gniazda, poprawienie wtyczki miniUSB przez jakiś czas działało aż w końcu padło całkowicie. Serwiś uznał że usterka jest nienaprawialna i musiałem zainwestować w nową ładowarkę. 120zł w plecy.

W tym sezonie GPS Becker Z100, ładowarka zaczęła świrować piątego dnia, trochę ładowała, przestawała, po wyjęciu/włożeniu do gniazda lub wejścia USB jakiś czas działała i znowu nie ...

Po powrocie w samochodzie jakiś czas świrowała i teraz już pracuje poprawnie, chyba poprawnie bo dojeżdżając do pracy nie używam GPSu, ale sprawdzałem kilkakrotnie i było O.K.

 

Pytanie brzmi, jaka może być tego przyczyna i jak usunąć problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podłączone gniazdko do lampy mijania,dzięki temu gdy wyłączam kluczykiem moto,odcinam dopływ prądu do gniazda.Używam Tom Tom520 GO i MIO210 samochodowe,z najnowszymi wersjami map,do tej pory nie miałem problemów z ładowarkami/obie są kompatybilne/Może masz zbyt duże drgania,moja rzędówka pracuje bardzo stabilnie. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

wepnij przed gniazdo zapalniczki szeregowo stabilizator na 12 v - na przyklad cos takiego:

 

http://www.allegro.pl/item698981107_78t12_...ld_1_20pln.html

 

 

I o to chodziło, chyba.

Dzięki za konstruktywną pomoc.

 

Co do ładowarek za 6złp to wolę się nie wypowiadać. Ja zapłaciłem 120zł ( plus, minus 5zł ) za ładowarkę do Mio. Oryginalną.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakoś ta ładowarka zamaka? Jak podłączysz ten tyrystor do akumulatora, to zapewnij mu dobre chłodzenie., bo może się trochę grzać. Sprawdź na ładowarce na jakim napięciu może pracować, moja działa od 12 do 24 v, jeśli twoja również, to nie widzę potrzeby stosowania tyrystora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to chodziło, chyba.

Dzięki za konstruktywną pomoc.

 

Co do ładowarek za 6złp to wolę się nie wypowiadać. Ja zapłaciłem 120zł ( plus, minus 5zł ) za ładowarkę do Mio. Oryginalną.

 

Ładowarka za 6zł zawiera właśnie taki stabilizator za 1,5zł, w ładowarce mio też nie ma żadnej magii... ma się zgadzać wydajność prądowa i napięcie, ot cała filozofia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiera nie zawiera - koledze w AT padaly regularnie zasilacze do Garminow wszelkiej masci - zalozyl stabilizator i problem zniknal - co do grzania sie - nie sadze by byla potrzeba stosowania radiatora - zakres redukcji napiecia nie bedzie duzy jak tez moc pobierana przez GPS jest sladowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o to chodziło, chyba.

Dzięki za konstruktywną pomoc.

 

Jeżeli chcesz zakładać ten stabilizator to zrób to zgodnie ze sztuką czyli oprócz stabilizatora potrzebne Ci będą dwa kondensatory elektrolityczne 100uF/50 i dwa kondensatory ceramiczne 100pF. Zalutuj je bezpośrednio na nóżkach stabilizatora. Nie wiem czy lepszą opcją by nie było użycie stabilizatora 7810 czyli na 10V. Bo jednak dla poprawnej pracy takiego układu potrzebny jest spadek napięcia minimum rzędu 1.5V

 

Ja raczej szedł bym w kierunku marnie wykonanych i brudnych styków, bo jednak ta ładowarka działa Ci dalej i się nie popsuła, a sam pisałeś że wymiana miniUSB poprawiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prąd ładowania różni się tak bardzo między samochodem a motocyklem, żeby ładowarki padały?

a czy zauwazyles ze regulatory w motocyklach tez zdecydowanie czesciej padaja? inna konstrukcja alternatora, a poza tym wiekszy zakres obrotow silnika, sprawiaja, ze napiecie trudniej stabilizowac w motocyklu...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakoś ta ładowarka zamaka? Jak podłączysz ten tyrystor do akumulatora, to zapewnij mu dobre chłodzenie., bo może się trochę grzać. Sprawdź na ładowarce na jakim napięciu może pracować, moja działa od 12 do 24 v, jeśli twoja również, to nie widzę potrzeby stosowania tyrystora.

To nie jest tyrystor i śmiem twierdzić, że tam wewnątrz nie ma nic, co by go mogło przypominać.

 

Jeżeli chcesz zakładać ten stabilizator to zrób to zgodnie ze sztuką czyli oprócz stabilizatora potrzebne Ci będą dwa kondensatory elektrolityczne 100uF/50 i dwa kondensatory ceramiczne 100pF. Zalutuj je bezpośrednio na nóżkach stabilizatora. Nie wiem czy lepszą opcją by nie było użycie stabilizatora 7810 czyli na 10V. Bo jednak dla poprawnej pracy takiego układu potrzebny jest spadek napięcia minimum rzędu 1.5V

 

Ja raczej szedł bym w kierunku marnie wykonanych i brudnych styków, bo jednak ta ładowarka działa Ci dalej i się nie popsuła, a sam pisałeś że wymiana miniUSB poprawiła sprawę.

Elektrolit po stronie pierwotnej może sobie darować, bo i tak źródło ma maleńką Rwy. Po wyjściowej dałbym nawet i 1000μF, niekoniecznie /50V.

Co do spadku napięcia - masz rację. Albo jakiś 7810, albo szukać czegoś ciekawszego, typowo samochodowego (tzw. LDO).

 

a czy zauwazyles ze regulatory w motocyklach tez zdecydowanie czesciej padaja? inna konstrukcja alternatora, a poza tym wiekszy zakres obrotow silnika, sprawiaja, ze napiecie trudniej stabilizowac w motocyklu...

W motocyklu, z uwagi na sposób regulacji, są odpowiednie warunki do powstawania dziwnych, nieładnych przebiegów, od których nieprzystosowana elektronika może (ale nie musi) głupieć. A na pewno prędzej zgłupieje droga ładowarka z rozbudowanym układem regulacji wypełnienia przebiegu, niż tania chińszczyzna z liniowym 78xx :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...