Gość Zbycho Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 W zeszłym roku padła mi podczas dłuższego wyjazdu ładowarka do GPSu, do Mio 250. Po 8-9ciu dniach powoli przestawała działać, zmiana gniazda, poprawienie wtyczki miniUSB przez jakiś czas działało aż w końcu padło całkowicie. Serwiś uznał że usterka jest nienaprawialna i musiałem zainwestować w nową ładowarkę. 120zł w plecy. W tym sezonie GPS Becker Z100, ładowarka zaczęła świrować piątego dnia, trochę ładowała, przestawała, po wyjęciu/włożeniu do gniazda lub wejścia USB jakiś czas działała i znowu nie ... Po powrocie w samochodzie jakiś czas świrowała i teraz już pracuje poprawnie, chyba poprawnie bo dojeżdżając do pracy nie używam GPSu, ale sprawdzałem kilkakrotnie i było O.K. Pytanie brzmi, jaka może być tego przyczyna i jak usunąć problem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ja mam podłączone gniazdko do lampy mijania,dzięki temu gdy wyłączam kluczykiem moto,odcinam dopływ prądu do gniazda.Używam Tom Tom520 GO i MIO210 samochodowe,z najnowszymi wersjami map,do tej pory nie miałem problemów z ładowarkami/obie są kompatybilne/Może masz zbyt duże drgania,moja rzędówka pracuje bardzo stabilnie. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Sorry za off topa, ale ładowarka pod mini USB do gniazdka zapalniczki kosztuje 6 zł a nie 120, ale co ja tam wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 yo! wepnij przed gniazdo zapalniczki szeregowo stabilizator na 12 v - na przyklad cos takiego: http://www.allegro.pl/item698981107_78t12_...ld_1_20pln.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 yo! wepnij przed gniazdo zapalniczki szeregowo stabilizator na 12 v - na przyklad cos takiego: http://www.allegro.pl/item698981107_78t12_...ld_1_20pln.html I o to chodziło, chyba. Dzięki za konstruktywną pomoc. Co do ładowarek za 6złp to wolę się nie wypowiadać. Ja zapłaciłem 120zł ( plus, minus 5zł ) za ładowarkę do Mio. Oryginalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 A może jakoś ta ładowarka zamaka? Jak podłączysz ten tyrystor do akumulatora, to zapewnij mu dobre chłodzenie., bo może się trochę grzać. Sprawdź na ładowarce na jakim napięciu może pracować, moja działa od 12 do 24 v, jeśli twoja również, to nie widzę potrzeby stosowania tyrystora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 I o to chodziło, chyba. Dzięki za konstruktywną pomoc. Co do ładowarek za 6złp to wolę się nie wypowiadać. Ja zapłaciłem 120zł ( plus, minus 5zł ) za ładowarkę do Mio. Oryginalną. Ładowarka za 6zł zawiera właśnie taki stabilizator za 1,5zł, w ładowarce mio też nie ma żadnej magii... ma się zgadzać wydajność prądowa i napięcie, ot cała filozofia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 zawiera nie zawiera - koledze w AT padaly regularnie zasilacze do Garminow wszelkiej masci - zalozyl stabilizator i problem zniknal - co do grzania sie - nie sadze by byla potrzeba stosowania radiatora - zakres redukcji napiecia nie bedzie duzy jak tez moc pobierana przez GPS jest sladowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 I o to chodziło, chyba. Dzięki za konstruktywną pomoc. Jeżeli chcesz zakładać ten stabilizator to zrób to zgodnie ze sztuką czyli oprócz stabilizatora potrzebne Ci będą dwa kondensatory elektrolityczne 100uF/50 i dwa kondensatory ceramiczne 100pF. Zalutuj je bezpośrednio na nóżkach stabilizatora. Nie wiem czy lepszą opcją by nie było użycie stabilizatora 7810 czyli na 10V. Bo jednak dla poprawnej pracy takiego układu potrzebny jest spadek napięcia minimum rzędu 1.5V Ja raczej szedł bym w kierunku marnie wykonanych i brudnych styków, bo jednak ta ładowarka działa Ci dalej i się nie popsuła, a sam pisałeś że wymiana miniUSB poprawiła sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Czy prąd ładowania różni się tak bardzo między samochodem a motocyklem, żeby ładowarki padały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Czy prąd ładowania różni się tak bardzo między samochodem a motocyklem, żeby ładowarki padały? a czy zauwazyles ze regulatory w motocyklach tez zdecydowanie czesciej padaja? inna konstrukcja alternatora, a poza tym wiekszy zakres obrotow silnika, sprawiaja, ze napiecie trudniej stabilizowac w motocyklu... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 A może jakoś ta ładowarka zamaka? Jak podłączysz ten tyrystor do akumulatora, to zapewnij mu dobre chłodzenie., bo może się trochę grzać. Sprawdź na ładowarce na jakim napięciu może pracować, moja działa od 12 do 24 v, jeśli twoja również, to nie widzę potrzeby stosowania tyrystora. To nie jest tyrystor i śmiem twierdzić, że tam wewnątrz nie ma nic, co by go mogło przypominać. Jeżeli chcesz zakładać ten stabilizator to zrób to zgodnie ze sztuką czyli oprócz stabilizatora potrzebne Ci będą dwa kondensatory elektrolityczne 100uF/50 i dwa kondensatory ceramiczne 100pF. Zalutuj je bezpośrednio na nóżkach stabilizatora. Nie wiem czy lepszą opcją by nie było użycie stabilizatora 7810 czyli na 10V. Bo jednak dla poprawnej pracy takiego układu potrzebny jest spadek napięcia minimum rzędu 1.5V Ja raczej szedł bym w kierunku marnie wykonanych i brudnych styków, bo jednak ta ładowarka działa Ci dalej i się nie popsuła, a sam pisałeś że wymiana miniUSB poprawiła sprawę. Elektrolit po stronie pierwotnej może sobie darować, bo i tak źródło ma maleńką Rwy. Po wyjściowej dałbym nawet i 1000μF, niekoniecznie /50V. Co do spadku napięcia - masz rację. Albo jakiś 7810, albo szukać czegoś ciekawszego, typowo samochodowego (tzw. LDO). a czy zauwazyles ze regulatory w motocyklach tez zdecydowanie czesciej padaja? inna konstrukcja alternatora, a poza tym wiekszy zakres obrotow silnika, sprawiaja, ze napiecie trudniej stabilizowac w motocyklu... W motocyklu, z uwagi na sposób regulacji, są odpowiednie warunki do powstawania dziwnych, nieładnych przebiegów, od których nieprzystosowana elektronika może (ale nie musi) głupieć. A na pewno prędzej zgłupieje droga ładowarka z rozbudowanym układem regulacji wypełnienia przebiegu, niż tania chińszczyzna z liniowym 78xx :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.