Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach a przyczepność


Gość Visuz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Wiem że pewnie niektórzy wywalą gały.. bo sam wywaliłem :icon_eek: ostatnio zauważyłem że w zakrętach jest coś nie tak jadac z pasażerką, odrazu na stacje i sprawdziłem ciśnienie w oponach mojej kawy i mnie bardzo przeraziło z przodu miałem 1,8 :icon_eek: bara a z tyłu tylko 2.0 po zakupie moto w marcu z kumplem sprawdzaliśmy ciśnienie i stwierdziliśmy że zostawimy było z tego co pamietam 2,3przód i 2,5 tył Delikatnie mniejsze niż w serwisówce ale chyba nie tylko ja sądze że na naszych drogach powinno byc odrobinke mniejsze? Potem w kwietniu wymieniłem przednią oponke i nabiłem 2,25 i bardzo dobrze to pamietam ale z tyłu wtedy musze przyznać że nie sprawdzałem... Dziwi mnie że w takim czasie z każdej opon zeszło mi prawie po 0,5 bara! Co o Tym sądzicie? :icon_evil: Bo mi jest teraz troche głupio bo myślałem że raz na poczatku sezonu wystarczy sprawdzic tą oczywistą rzecz a jednak sie myliłem :( głupio mi że naraziłem dziewczyne... aha tylna guma na początku sezonu była prawie nowiutka możliwe że została tak wytyrana przez to ciśnienie? bo widze że pojeżdze na niej do końca sezonu i pewnie nawet nie bedzie co palić... drugi raz nie popełnie tego samego błedu i radze kazdemu sprawdzać częściej ciśnienie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że pewnie niektórzy wywalą gały.. bo sam wywaliłem :icon_eek: ostatnio zauważyłem że w zakrętach jest coś nie tak jadac z pasażerką, odrazu na stacje i sprawdziłem ciśnienie w oponach mojej kawy i mnie bardzo przeraziło z przodu miałem 1,8 :icon_eek: bara a z tyłu tylko 2.0 po zakupie moto w marcu z kumplem sprawdzaliśmy ciśnienie i stwierdziliśmy że zostawimy było z tego co pamietam 2,3przód i 2,5 tył Delikatnie mniejsze niż w serwisówce ale chyba nie tylko ja sądze że na naszych drogach powinno byc odrobinke mniejsze? Potem w kwietniu wymieniłem przednią oponke i nabiłem 2,25 i bardzo dobrze to pamietam ale z tyłu wtedy musze przyznać że nie sprawdzałem... Dziwi mnie że w takim czasie z każdej opon zeszło mi prawie po 0,5 bara! Co o Tym sądzicie? :icon_evil: Bo mi jest teraz troche głupio bo myślałem że raz na poczatku sezonu wystarczy sprawdzic tą oczywistą rzecz a jednak sie myliłem :( głupio mi że naraziłem dziewczyne... aha tylna guma na początku sezonu była prawie nowiutka możliwe że została tak wytyrana przez to ciśnienie? bo widze że pojeżdze na niej do końca sezonu i pewnie nawet nie bedzie co palić... drugi raz nie popełnie tego samego błedu i radze kazdemu sprawdzać częściej ciśnienie pozdrawiam

Fszczonsajonce...Poziomu oleju pewnie też nie sprawdzasz, w końcu raz się leje i przez cały sezon jeździ? :icon_rolleyes: I nie ,wcale nie uważam że na naszych drogach trzeba mieć mniejsze ciśnienie. Ja jeżdzę na zalecanym a nawet wyższym(w samochodzie ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jezdze jak zalecane jest np. u mnie 2,5 tyl, 2,5 przod to ja jezdze o 1 mniej czyli 2,4 i 2,4. Poniewaz podczas jazdy jak opana sie nagrzewa to i wzrasta cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha tylna guma na początku sezonu była prawie nowiutka możliwe że została tak wytyrana przez to ciśnienie? bo widze że pojeżdze na niej do końca sezonu i pewnie nawet nie bedzie co palić...

 

Opona zużywa się przede wszystkim od jazdy, więc jeśli zrobiłeś sporo km to naturalnie się skończyła.

V-TWIN wanker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz podczas jazdy jak opana sie nagrzewa to i wzrasta cisnienie.

Ale ciśnienie sprawdza się na zimnej oponie. Sądzę że konstruktorzy znają podstawowe zasady termodynamiki i wiedzą że ciśnienie zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury ;) Więc już nic nie trzeba dodawać ani odjmować-tylko dmuchać ile każą ;) No chyba że po torze latasz, to wtedy faktycznie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciśnienie sprawdza się na zimnej oponie. Sądzę że konstruktorzy znają podstawowe zasady termodynamiki i wiedzą że ciśnienie zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury ;) Więc już nic nie trzeba dodawać ani odjmować-tylko dmuchać ile każą ;) No chyba że po torze latasz, to wtedy faktycznie mniej.

 

nie wiem nie upieram sie, pojezdzij sobie z odjeciem i bez I WPROWADZ W SWOJA JAZDE NAJLEPSZE CISNIENIE ;) ja swoje juz mam ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ciśnienie sprawdza się na zimnej oponie. Sądzę że konstruktorzy znają podstawowe zasady termodynamiki i wiedzą że ciśnienie zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury ;) Więc już nic nie trzeba dodawać ani odjmować-tylko dmuchać ile każą ;) No chyba że po torze latasz, to wtedy faktycznie mniej.

 

jest temat o oponach na forum i tam większość wypowiada się o pompowaniu na rozgrzanych oponach

 

czyli zdania mocno podzielone...

 

Jak to jest z tym pompowaniem ciepłe vs. zimne

 

Chodzi o jakieś uzasadnienie lub inki... bo w tamtym temacie pisali że " jest podane ciśnienie właściwe np. 2.8 a wiadomo że opona się rozgrzewa podczas jazdy, więc trzeba nabić 2.8 na ciepłej, gdy wbije się 2.8 na zimnej to na ciepłej będzie przekroczona wartość właściwa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc dzieki za rade ;) bardzo miło z Twojej strony przemyśle to ;) "Poziomu oleju pewnie też nie sprawdzasz" jak narazie moja kawa nie pobiera oleju bo zresztą nie powinna ale też Ci bardzo dziekuje aha wiem że jesteś już starym wyjadaczem na tym forum ale następnym razem wcale nie musisz się tak napinać aha "wszcząsające" :biggrin: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest temat o oponach na forum i tam większość wypowiada się o pompowaniu na rozgrzanych oponach

 

czyli zdania mocno podzielone...

 

Jak to jest z tym pompowaniem ciepłe vs. zimne

 

Chodzi o jakieś uzasadnienie lub inki... bo w tamtym temacie pisali że " jest podane ciśnienie właściwe np. 2.8 a wiadomo że opona się rozgrzewa podczas jazdy, więc trzeba nabić 2.8 na ciepłej, gdy wbije się 2.8 na zimnej to na ciepłej będzie przekroczona wartość właściwa".

http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/LIT-11616-21-61.pdf

Specjalnie wkleiłem linka do serwisówki motocykla takiego jak Twój ;)

Na 40 stronie masz podane ciśnienia powietrza w kołach.

Wyraźnie napisane "Tire air pressure(measured on cold tires)"

I niezależnie od warunków obciążenia opony wynosi ono 2,5 z przodu i 2,9 z tyłu.

 

zajc dzieki za rade ;) bardzo miło z Twojej strony przemyśle to ;) "Poziomu oleju pewnie też nie sprawdzasz" jak narazie moja kawa nie pobiera oleju bo zresztą nie powinna ale też Ci bardzo dziekuje aha wiem że jesteś już starym wyjadaczem na tym forum ale następnym razem wcale nie musisz się tak napinać aha "wszcząsające" :biggrin: pozdrawiam

Z tym olejem to poważnie mówię. Bo ja jak kupiłem pierwszą (prawie nową) japonię to wyszedłem z podobnego założenia-że przecież nie ma prawa palić oleju. No a jak sprawdziłem po kilku tysiącach km to było już poniżej minimum...Więc potraktuj to jak dobrą radę, bo ostro traktowany motocykl potrafi spalić olej. Zresztą to żadna wada-one tak mają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.r6messagenet.com/forums/pdf/LIT-11616-21-61.pdf

Specjalnie wkleiłem linka do serwisówki motocykla takiego jak Twój ;)

Na 40 stronie masz podane ciśnienia powietrza w kołach.

Wyraźnie napisane "Tire air pressure(measured on cold tires)"

I niezależnie od warunków obciążenia opony wynosi ono 2,5 z przodu i 2,9 z tyłu.

 

Dzięki... teraz wszystko jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc - niezmiernie mnie cieszy, że są jeszcze mężczyźni, którzy czytają instrukcje obsługi i się tego nie wstydzą.

Mi się zdarza na niedopompowanych jeździć, ale w mieście to cholernie przeszkadza przy manewrowaniu w korkach. Chociaż w GSie zmieny ciśnienia były dużo bardziej odczuwalne, niż przy szerszych SVkowych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zauwazylem, ze przy niedopompowanym tyle, tyl zaczyna lekko wezykowac w pochyleniu przy dodaniu gazu. Po ustawieniu cisnienia na zalecane przez producenta opon, problem znikl.

Troche dziwne, ze Aprilia zaleca w tyle 2.5bar a Pirelli 2.9.

 

 

No chyba że po torze latasz, to wtedy faktycznie mniej.

 

A to czemu?

Kiedys juz spotkalem sie sie z tym , ale nie wiem czy dobrze rozumie: jazda po torze bardziej rozgrzewa opony i cisnienie wzrasta bardziej.

 

Czy zle rozumuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zakupie moto w marcu z kumplem sprawdzaliśmy ciśnienie i stwierdziliśmy że zostawimy było z tego co pamietam 2,3przód i 2,5 tył

Hehe, to się powinno sprawdzać tak raz na 2 tygodnie, no na miesiąc :)

I najlepiej własnym miernikiem, te na stacjach są strasznie rozregulowane i pokazują często wartości z kosmosu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...