Skocz do zawartości

Zbyt mały akumulator SRAD 750 '97


Pepesz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż Zuzie mam dopiero od paru dni i wczoraj po raz pierwszy zobaczyłem że przy około 140 zgasły mi zegary

(ale wyświetlacze lcd funkcjonowały, światła choć przygasły to działały i silnik pracował prawidłowo) zwolniłem do 40 -50 i zegary znów się włączyły a światło zapaliło się mocniej. ogólnie zauważyłem tendencję że po dodaniu gazu światła przygasają a po ok 30 km jazdy gdy stoi na wolnych obrotach to pomrygują w rytm silnika. Czy winę ponosi za mały akumulator ? jest to 4 Ah zamiast książkowego 8Ah. Nie sprawdzałem jeszcze napięcia ładowania więc winę może ponosić także regulator nap. Można z 3 dni na krótkich dystansach z tym pojeździć czy grozi to usmażeniem czegoś ? Pytam się bo chwilowo jestem spłukany a pare razy na krótkim dystansie musiałbym się gdzieś ruszyć dopóki nie kupię nowego aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny problem i tez z winy aku. nie gasly mi zegary ale na postoju jak dodawalem gazu to mi mrygal(przygasal) xenon, podlaczylem aku na nocke pod prostownik i na drugi dzien wszystko ok. wiec zmien aku szczegolnie jesli wlozony zostal za maly:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukaj w sklepach z elektroniką, taki aku jest do urządzeń UPS

 

A ten wynalazek nie ma trochę za małego prądu rozruchowego ? co prawda w serwisówce HAYNESA nie piszą jaki ma być , piszą tylko o pojemności. No a drugi problem to jego wymiary.

 

EDIT : dziś polazłem zmierzyć napięcie ładowania więc podchodzę do moto zdejmuje siedzenie podłączam aku pod miernik i wskazuje 12,23 V więc chyba w normie. Włączam zapłon 12, 03 v. Pstrykam czerwony wyłącznik na pozycję on i załączam tym samym pompę :12, 03 v. Dotykam przycisku startera słyszę tylko głośne CYK i dupa. Wyłączam zapłon, czekam chwile .. napięcie znów ok 12,13v. Włączam zapłon, czerwony pstryczek wyłączony (pompa nie chodzi) na próbę włączam światła mijania : 11 v :icon_eek: Wyłączam światła mijania. Włączam pompę i dotykam startera CYK CYK i 9 V :icon_eek: :icon_eek: Tak więc akumulator się ze*rał -> chyba wczoraj się przeładował .. możliwe to to ?

Edytowane przez Pepesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT : dziś polazłem zmierzyć napięcie ładowania więc podchodzę do moto zdejmuje siedzenie podłączam aku pod miernik i wskazuje 12,23 V więc chyba w normie. Włączam zapłon 12, 03 v. Pstrykam czerwony wyłącznik na pozycję on i załączam tym samym pompę :12, 03 v. Dotykam przycisku startera słyszę tylko głośne CYK i dupa. Wyłączam zapłon, czekam chwile .. napięcie znów ok 12,13v. Włączam zapłon, czerwony pstryczek wyłączony (pompa nie chodzi) na próbę włączam światła mijania : 11 v :icon_eek: Wyłączam światła mijania. Włączam pompę i dotykam startera CYK CYK i 9 V :icon_eek: :icon_eek: Tak więc akumulator się ze*rał -> chyba wczoraj się przeładował .. możliwe to to ?

Jest po prostu rozładowany. Wcześniejsze mruganie świateł na wolnych obrotach już o tym świadczyło.

Czy mógł się przeładować? Przeładowanie objawiło by się silnym gazowaniem a w dłuższej perspektywie ubytkiem wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...