Skocz do zawartości

YZ 250 nie chce odpalić


andymotors
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie w niezbyt zadawalających warunkach :icon_rolleyes:

Otóż moja YZ 250 odmówiła posłuszeństwa i nie chce odpalić…

Po ostatnim śmiganiu w niedzielę (kiedy to dostała tak nieźle w d***), dojechałem do samego domu i normalnie zgasiłem moto. W czasie jazdy moto sprawowało się świetnie i nic nie wskazywało na to by miało się zepsuć. Jedyne, co zauważyłem to to, że po postojach, kiedy chciałem odpalać to nie chwytała tak jak zwykle na pierwszego, góra drugiego kopa, tylko na trzeciego lub czwartego. Myślałem, że jest to spowodowane tym, że kładłem ją na ziemi zamiast opierać o drzewo etc. i paliwo się z gaźnika wtedy wylewało i po prostu musi wtedy swoje zassać na nowo… Z góry mówię, że nie ma szans na jakieś zużycie tłoka czy któryś z tych elementów eksploatacyjnych, bo dopiero co były wymieniane w czerwcu.

Dzisiaj, kiedy chciałem odpalić maszynę to ani choćby jednego pierdnięcia nie usłyszałem, ani na pych nie chciała załapać. Posprawdzałem już trochę i tak; paliwo normalnie dochodzi, kompresja jest, iskra niby też jest ale jakby słabsza :icon_rolleyes: :/ ale nie wiem na pewno bo nigdy wcześniej w tej YZ nie sprawdzałem, bo nie miałem powodu, tylko mówię w porównaniu do innych motorów. Co tam dalej; świeca OK, zapłon też, myślałem też nad tym, czy znowu może mi się płyn chłodniczy nie dostał do cylindra, ale też nie. Wydawało by się, że wszystko jest OK., a jednak nie chce odpalić…

I miałbym takie pytanie; obstawiając na to, że iskra jest jednak za słaba, żeby silnik przemówił, to co w crossach wzmacnia iskrę? Moduł zapłonowy, czy cewka? Które z tych elementów mogłoby być zepsute (tylko to mi już zostało do wyeliminowania pod względem elektronicznym, bo wszystkie zestyki już sprawdziłem i wyczyściłem, a nawet wyczyściłem magneto od środka).

Proszę Was o szybką pomoc, bo planowałem na niedzielę wyskok na tor, ale jak tak dalej pójdzie to chyba nici z tego będą…

Edytowane przez andymotors
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie serwisówkę tam masz wszystko opisane. Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tego to masz tu krótką ściągawkę:

1. Wymień świece.

2. Sprawdź przycisk gaszenia (naciśnięty zwiera dwa przewody)

3. Sprawdź rezystancję cewki (bez fajki): wtórne = 9.5 - 14.3 kOhm, pierwotne = 0.2 - 0.3 Ohm.

4. Sprawdź rezystancję fajki = 4 - 6 kOhm.

5. Cewka impulsowa magneta (biało-niebieski - biało-czerwony) = 248 - 372 Ohma

6. Cewki zasilające (czarno-czerwony - czarny) = 720 - 1080 Ohm

(zielono-niebieski - zielono-biały) = 44 - 66 Ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść profilaktycznie gaźnik i filtr powietrza, jeżeli iskra jest to raczej nie tu tkwi problem, więcej nie przychodzi mi do głowy, pzdr.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecę wkręcałem juz inną, a na tej śmigam od remontu, czyli od czerwca, jak wspomniałem... Takie oczywiste rzeczy ja świecę, przyciska gaszenia, filtr, czy gaźnik to jako pierwsze od razu sprawdziłem. Wielkie dzięki za podanie rezystancji poszczególnych elementów, za chwilę posprawdzam :wink:

 

Ściągnij sobie serwisówkę tam masz wszystko opisane. Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tego to masz tu krótką ściągawkę:

1. Wymień świece.

2. Sprawdź przycisk gaszenia (naciśnięty zwiera dwa przewody)

3. Sprawdź rezystancję cewki (bez fajki): wtórne = 9.5 - 14.3 kOhm, pierwotne = 0.2 - 0.3 Ohm.

4. Sprawdź rezystancję fajki = 4 - 6 kOhm.

5. Cewka impulsowa magneta (biało-niebieski - biało-czerwony) = 248 - 372 Ohma

6. Cewki zasilające (czarno-czerwony - czarny) = 720 - 1080 Ohm

(zielono-niebieski - zielono-biały) = 44 - 66 Ohm

 

To tak, posprawdzałem te rezystancje i wyszło mi tak:

- rezystancja cewki (bez fajki) ja ma; wtórne - 4 kOhm, a pierwotne - 13 Ohm

- rezystancja fajki - 6 kOhm,

- cewka impulsowa magneta - 143 Ohm,

- cewki zasilające - 565 Ohm i 47 Ohm...

 

Nie wiem z jakiej serwisówki podawałeś te dane bo nie za bardzo mi się zgadzają (mam YZ z 90' roku). Serwisówkę już kiedyś ściągnołem i jest w niej taka wzmianka:

Electrical YZ 250 1990

A więc wszystko OK, no po za tym uzwojeniem pierwotnym bo zamiast znikomego 0,26 - 0,36 ja mam aż 13 Ohm... :icon_eek: Ale może to być błąd spowodowany słabą baterią w mierniku...

Czyli wychodziło by na to, żę od strony iskry wszystko powinno być w porządku...

Niby trochę pocieszające bo uszkodzona elektronika to duży wydatek, ale jednak nadal se nie pośmigam :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wszystko OK, no po za tym uzwojeniem pierwotnym bo zamiast znikomego 0,26 - 0,36 ja mam aż 13 Ohm... :icon_eek: Ale może to być błąd spowodowany słabą baterią w mierniku...

Ja dane wyciągnąłem z serwisówki z 2005 roku.

A jeżeli zwarłeś bezpośrednio zaciski miernika to też miałeś około 13 Ohmów? Taką rezystancję to by mogła mieć duża butelkowa cewka do nysy, ale nie cewka przeznaczona do CDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli zwarłeś bezpośrednio zaciski miernika to też miałeś około 13 Ohmów?

Nie, normalnie zwarte zaciski miernika miały rezystancję 0,2 Ohma...

Ale jednak coraz bardzeij mi sie wydaje, że wina nie leży po stronie iskry, tylko jakiegoś małego badziewia, którego nie dostrzegam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...