andymotors Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam ponownie w niezbyt zadawalających warunkach :icon_rolleyes: Otóż moja YZ 250 odmówiła posłuszeństwa i nie chce odpalić… Po ostatnim śmiganiu w niedzielę (kiedy to dostała tak nieźle w d***), dojechałem do samego domu i normalnie zgasiłem moto. W czasie jazdy moto sprawowało się świetnie i nic nie wskazywało na to by miało się zepsuć. Jedyne, co zauważyłem to to, że po postojach, kiedy chciałem odpalać to nie chwytała tak jak zwykle na pierwszego, góra drugiego kopa, tylko na trzeciego lub czwartego. Myślałem, że jest to spowodowane tym, że kładłem ją na ziemi zamiast opierać o drzewo etc. i paliwo się z gaźnika wtedy wylewało i po prostu musi wtedy swoje zassać na nowo… Z góry mówię, że nie ma szans na jakieś zużycie tłoka czy któryś z tych elementów eksploatacyjnych, bo dopiero co były wymieniane w czerwcu. Dzisiaj, kiedy chciałem odpalić maszynę to ani choćby jednego pierdnięcia nie usłyszałem, ani na pych nie chciała załapać. Posprawdzałem już trochę i tak; paliwo normalnie dochodzi, kompresja jest, iskra niby też jest ale jakby słabsza :icon_rolleyes: :/ ale nie wiem na pewno bo nigdy wcześniej w tej YZ nie sprawdzałem, bo nie miałem powodu, tylko mówię w porównaniu do innych motorów. Co tam dalej; świeca OK, zapłon też, myślałem też nad tym, czy znowu może mi się płyn chłodniczy nie dostał do cylindra, ale też nie. Wydawało by się, że wszystko jest OK., a jednak nie chce odpalić… I miałbym takie pytanie; obstawiając na to, że iskra jest jednak za słaba, żeby silnik przemówił, to co w crossach wzmacnia iskrę? Moduł zapłonowy, czy cewka? Które z tych elementów mogłoby być zepsute (tylko to mi już zostało do wyeliminowania pod względem elektronicznym, bo wszystkie zestyki już sprawdziłem i wyczyściłem, a nawet wyczyściłem magneto od środka). Proszę Was o szybką pomoc, bo planowałem na niedzielę wyskok na tor, ale jak tak dalej pójdzie to chyba nici z tego będą… Edytowane 19 Sierpnia 2009 przez andymotors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Ściągnij sobie serwisówkę tam masz wszystko opisane. Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tego to masz tu krótką ściągawkę: 1. Wymień świece. 2. Sprawdź przycisk gaszenia (naciśnięty zwiera dwa przewody) 3. Sprawdź rezystancję cewki (bez fajki): wtórne = 9.5 - 14.3 kOhm, pierwotne = 0.2 - 0.3 Ohm. 4. Sprawdź rezystancję fajki = 4 - 6 kOhm. 5. Cewka impulsowa magneta (biało-niebieski - biało-czerwony) = 248 - 372 Ohma 6. Cewki zasilające (czarno-czerwony - czarny) = 720 - 1080 Ohm (zielono-niebieski - zielono-biały) = 44 - 66 Ohm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Przeczyść profilaktycznie gaźnik i filtr powietrza, jeżeli iskra jest to raczej nie tu tkwi problem, więcej nie przychodzi mi do głowy, pzdr. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponczo Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Niby nie świeca wkręć jakąś na prubę a ile na tej świecy dymasz już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Świecę wkręcałem juz inną, a na tej śmigam od remontu, czyli od czerwca, jak wspomniałem... Takie oczywiste rzeczy ja świecę, przyciska gaszenia, filtr, czy gaźnik to jako pierwsze od razu sprawdziłem. Wielkie dzięki za podanie rezystancji poszczególnych elementów, za chwilę posprawdzam :wink: Ściągnij sobie serwisówkę tam masz wszystko opisane. Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tego to masz tu krótką ściągawkę: 1. Wymień świece. 2. Sprawdź przycisk gaszenia (naciśnięty zwiera dwa przewody) 3. Sprawdź rezystancję cewki (bez fajki): wtórne = 9.5 - 14.3 kOhm, pierwotne = 0.2 - 0.3 Ohm. 4. Sprawdź rezystancję fajki = 4 - 6 kOhm. 5. Cewka impulsowa magneta (biało-niebieski - biało-czerwony) = 248 - 372 Ohma 6. Cewki zasilające (czarno-czerwony - czarny) = 720 - 1080 Ohm (zielono-niebieski - zielono-biały) = 44 - 66 Ohm To tak, posprawdzałem te rezystancje i wyszło mi tak: - rezystancja cewki (bez fajki) ja ma; wtórne - 4 kOhm, a pierwotne - 13 Ohm - rezystancja fajki - 6 kOhm, - cewka impulsowa magneta - 143 Ohm, - cewki zasilające - 565 Ohm i 47 Ohm... Nie wiem z jakiej serwisówki podawałeś te dane bo nie za bardzo mi się zgadzają (mam YZ z 90' roku). Serwisówkę już kiedyś ściągnołem i jest w niej taka wzmianka: Electrical YZ 250 1990 A więc wszystko OK, no po za tym uzwojeniem pierwotnym bo zamiast znikomego 0,26 - 0,36 ja mam aż 13 Ohm... :icon_eek: Ale może to być błąd spowodowany słabą baterią w mierniku... Czyli wychodziło by na to, żę od strony iskry wszystko powinno być w porządku... Niby trochę pocieszające bo uszkodzona elektronika to duży wydatek, ale jednak nadal se nie pośmigam :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 A więc wszystko OK, no po za tym uzwojeniem pierwotnym bo zamiast znikomego 0,26 - 0,36 ja mam aż 13 Ohm... :icon_eek: Ale może to być błąd spowodowany słabą baterią w mierniku... Ja dane wyciągnąłem z serwisówki z 2005 roku. A jeżeli zwarłeś bezpośrednio zaciski miernika to też miałeś około 13 Ohmów? Taką rezystancję to by mogła mieć duża butelkowa cewka do nysy, ale nie cewka przeznaczona do CDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 A jeżeli zwarłeś bezpośrednio zaciski miernika to też miałeś około 13 Ohmów? Nie, normalnie zwarte zaciski miernika miały rezystancję 0,2 Ohma... Ale jednak coraz bardzeij mi sie wydaje, że wina nie leży po stronie iskry, tylko jakiegoś małego badziewia, którego nie dostrzegam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Wykrec swiece i wlej ok 2ml benzyny przez otwor, poczekaj 5s, zakrec i sprobuj zapalic. Jesli troche zalapie to kwestia gaznikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.