Skocz do zawartości

honda vf750f, dusi sie, slabo sie wkreca...


chosen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dosc dlugo nie pisalem, a ostatnio reanimowalem w/w hondę.

 

Dostala nowy aku, zrobiony przekaźnik startera, olej, plyny ...

 

Tylko tak, zaczynajac od poczatku, czyli jakeis 5 lat wstecz, uzywana bylo tylko przez miesiac wakacji takze jezdzila max 150 km rocznie ....

 

Ale wtedy bez problemowo krecila sie do 10 tys obr. i ciagneła dobrze do końca.

 

ostatnie 2 lata motor wcale nie jezdzil i dopeiro w tym roku moglem się nim zając....

 

Po zimie odpalila choc prosto nie bylo, na pcozatk uan 3 gary potem 4 dolaczyl jak sie lekko podgrzala.

Odkad jezdze nia codzienie po ok 5-20km, czyli od jakiegos miesiaca zrobilem nia juz 700 km napewno motor ma muła....

 

Gdy przekece czy to do spodu czy troszke mniej gazu, zawsze w okolicach 6,5 tys obr sie muli i czuc spadki mocy. Od dołu bardzo dobrze się wkręca a powyzej 6tys slabnie i nie chce jechac. Motor nie chce pojechac wiecej jak 140-150 bo juz wtedy zaczynaja sie obroty rzedu 7 tys i nie chce jechac ...

 

Jak sie ja tak ostro przegoni potrafi mocno strzelic w wydech...

 

Filtr powietrza czysciutki...motor jest z 1985roku... Jak zajrzec do tych gaźników ? czym je regulowac ???

 

Pod jednym z nich jest taka jedna wieksza śrubka do krecenia a tak to tylko widze w gaznikach takie male śrubki ... ???

 

 

Drugi problem to raczej wina jakiegos styku, ale tez napisze... Otoz ostatnio swiatla czasami nie chca swiecic przy skrecaniu kierownica. Poprostu przerwa w dostawie napiecia .. Gdzie szukac tam stykow bo nie widze...

 

 

A jeszcze dopisze jedno, pewnie nie ma zwiazku, ale honda ma nieszczelny wydech.. tam gdzies wchodza 4 rury do kolektora z ktorego wychodza juz tlumiki jest gdzies przesiane, no i tlumiki w dwoch miejscach maja dziury...

Edytowane przez chosen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż na sto procent jedna z przyczyn takiego zachowania są brudne gazniki. Domyślam się że nie spuściłeś paliwa z komór pływakowych przed tym długim postojem.Musisz zaczać od ich dokładnego wyczyszczenia, regulacji i synchronizacji. Jesli nie czujesz sie na siłach to lepiej udaj się do warsztatu.Proponowałbym równiez wymienic świece.Ta "większa śrubka do kręcenia" służy do doraźnego ustawiania wolnych obrotów i nia niczego nie zmienisz.

 

Jak Ci się uda reanimowac sprzęta to zapraszam tutaj:

http://forum.motocyklistow.pl/IV-SSSJ-Spot...ii-t119362.html

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więcej kasy na motor w tej chwili wydac nie moge i dlatego chciał bym się zabrac za gaźniki sam.

W samochodzie troche grzebie itp itd, ale jak bym mi ktos dokladnie opisał, co najpeirw zrobic zeby je wyjąc a przy okazji dał ich schemat i jak to sie wogole "synchronizuje" to był bym wdzięczny. Bo jak bym mial oddac go do warsztatu to lekką ręką idzie gruba kasa za takie cos ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj serwisówki w dziale z danymi serwisowymi.

 

Rozebrać i wyczyścić gaźniki możesz spróbować sam ale zsynchronizować nie dasz rady ponieważ

nie masz wakuometrów.

 

Na forum jest mnóstwo tematów opisujących demontaż, czyszczenie, regulacje i synchronizacje gaźników.Poszukaj.

 

Ceny usług za czyszczenie + synchro wahają się w granicach 150-250 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze zeby winne za brak wysokich obrotow byly gazniki, ale sprobowac je oczyscic mozna. Bardziej prawdopodobne ze zapchal by sie uklad wolnych obrotow, a ten najwyrazniej dziala.

Mialem kiedys VF750S i podobne objawy - motocykl nie wkrecal sie na wysokie obroty a winne byly moduly, a wlasciwie jakies tranzystory ktore "wyschly" ze starosci. Same elementy kosztuja kilka groszy, trzeba jeszcze wiedziec ktore to sa i umiec je wymienic. Tak ze jak masz kolege elektronika to radze zaniesc oba do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VF ma 2 z ktorych kazdy obsluguje po 2 cylindry.

Na razie mozesz je zamienic miejscami i sprawdzic czy nic sie nie zmienilo.

Moze byc np tak ze obrotomierz przestanie ci dzialac po takiej zamianie, to bedzie znaczylo ze to jest wlasnie ten szwankujacy modul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

one się znajdują pod siedzeniami? Mozesz blizej przyblizyc ich pozycje ?

 

tu daje fotki poglądowe tego głównego chyba modulu..

 

A druga fotka bo mnei zaciekawił zaślepiony węzyk - od czego on?

 

http://img20.imageshack.us/i/dsc00185h.jpg/

http://img196.imageshack.us/i/dsc00184vxl.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza fota to przerywacz kierunków, druga to regulator napięcia. W mojej FV-fie (Esce) moduły zapłonowe przymocowane są do błotnika tylnego - są pod kanapą. Produkcji Hitachi jeżeli Ci to coś pomoże. Plaskikowa obudowa.

 

pozdro

 

ps. sorry, ale nie widzę wężyka na foto :( Jeśli chodzi o fotkę z przerywaczem, to wężyk który masz namyśli to chyba wentyl do pompowania centralnego amorka.

Edytowane przez Peterek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zauwazylem z tyłu takie jak by dwa modułki do ktorych wchodzą kostki z kablami. Są one pod taką plastikową obudową, tuż przed tylną lampą - to one ?

 

wlasnie wyjołem te dwa modułki na wierzch, czy to one ?? wydaje mi sie ze powinny byc takie same, a sa rozne ...

 

http://img406.imageshack.us/i/dsc00186b.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na mój gust to one, ale mam małą wątpliwość :icon_rolleyes: Nie wiem czy twój model VF-fy ma moduły kontroli sprawności żarówek, bo jeśli tak, to tu mogę się mylić. Ale ten od świateł jest chyba po prawej stronie fotki.

W internecie można znaleźć firmę, która dorabia moduły zapłonowe, ale nie pamiętam za ile i gdzie mają siedzibę.

 

pozdro

 

ps. Jak masz już na wierzchu to posprawdzaj styki na kostkach, stan przewodów itp.

Edytowane przez Peterek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moze potwierdzic czy to te moduły o których jest napisane wyżej ??

 

dobra znalazłem na allegro nawet takie same więc to napewno moduły zapłonowe...

 

Wyjme je i dam koledze elektronikowi zeby je przejrzał ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje moduły ( w eSce) były identyczne i nie siedziały przed tylną lampą tylko tam gdzie pisze Peterek, na błotniku pod kanapą. Przed lampą były moduły kontroli oświetlenia.

Ale to co jest na fotce to wygląda jak moduły zapłonowe. Z tego co pamietam miały tylko 3 lub 4 styki.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...