Skocz do zawartości

wybor motocykla EXC


Rekomendowane odpowiedzi

Noproblemo, jutro pomieżę i sfotografuję ale na 95% masz identyczne piasty jak w 4T EXC z lat 2000-2002 bo KTM stosował unifikację powizia i zawieszenia we wszystkich EXC jakie miał w produkcji.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fothost.pl/upload/09/41/22c810ff.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/41/a3fb9773.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/41/45b6342c.jpg

 

Tu masz fotki, oś ma grubość 2cm, łożyska wymiar zewnętrzny: 4,8cm wewnętrzny: 2,5cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bóg zapłać, będzie pasowała. Problem w tym, że koleś z alledrogo nie ma koła. Pozdro!

 

Mały update. http://bikepics.com/pictures/1797768/

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Jest możliwość wyciągnięcia łożyska przez które przechodzi wałek na którym wisi sprzęgło bez rozpoławiania silnika?

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli moto pracuje gorzej niż w lato to możesz dać większą dyszą wolnych obrotów, w serwisówce od silnika jest dokładna rozpiska jaka dysza na jaką temperaturę.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do 10k zł kupię zdrowego exc400? Ile trzeba mieć na dzien dobry po kupnie? Ile wychodzi generalny remont?

 

 

Siemka.

 

Kilka dni temu kupiłem 450 EXC z Gdańska z 10 kzł.

 

Stan wygląda na dobry ( ale to zawsze wychodzi po czasie ), nie kopci, prosto jedzie, plastiki w oryginale.

 

Z pozytywów dodatkowych nowy napęd i opony w dobrym stanie.

 

Z negatywów - rozwalona lampa ( już zmieniona na Acerbisa ).

 

Czyli da się.

 

Jeśli miałbyś kupić do remontu to musisz liczyć tak :

 

- uszczelki ok 200 zł w oryginale

- oleje i filtry 100 zł

- tłok ok 500 - 600 zł

- ew. korba ok 600 zł

- ew. nicasil ok 750 zł ( wysyłka Czechy )

 

Do tego dochodzi robocizna i inne duperele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka...............

 

 

..............

Jeśli miałbyś kupić do remontu to musisz liczyć tak :

 

- uszczelki ok 200 zł w oryginale

- oleje i filtry 100 zł

- tłok ok 500 - 600 zł

- ew. korba ok 600 zł

- ew. nicasil ok 750 zł ( wysyłka Czechy )

 

Do tego dochodzi robocizna i inne duperele.

Po pierwsze zapomniałeś o zaworach, a po drugie "nicasil" z Czech to zawracanie dupy, prawdziwy nicasil nakładają w Niemczech i Angli łącznie z korektą ewentualnego "jaja" itp. Koszt remontu:

tłok- 600

korba-550

łożyska główne wału- 120 sztuka

zawory koniecznie ze sprężynami i zabezpieczeniami- 500

łańcuch rozrządu-200

łożyska balansera-60

łożyska wałka rozrządu- 40

pompy oleju- nie pamiętam dokładnie ale nie są drogie

do tego ewentualnie niektóre łożyska w skrzyni ale to już drobne kwoty, oczywiście olej+filtry 120zł, uszczelki 200, czasami dochodzą uszczelniacze pompy cieczy +-30 właściwie tylko ogrinały mają sens tak samo jeżeli trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe. Oczywiście dokładnie badamy gniazda zaworowe i prowadnice jak i rolki na dzwigienkach zaworowych. Jeśli cylek jest "nie teges" to trzeba się mocno zastanowić czy dawać do regeneracji czy kupić nowy (1600), Czeskim nicasilem nie warto zawracać sobie głowy. Zwykle porządny remont silnika to koszt około 2500PLN przy założeniu że sprzęgło jest zdrowe i całość prac wykonujemy własnoręcznie, do tego jeśli doliczymy koszty wymian łożysk w kołach, pds , główce ramy czy na wachaczu 3000PLN osiągniemy z łatwością. To oczywiście czarny scenariusz z wymianą praktycznie wszystkiego :icon_mrgreen: , zazwyczaj jeśli maszyna (roczniki 2000-2002)nie jest mocno wyeksplatowana kończy się na wymianie tłoka, zaworów ssących i łąńcucha rozrządu plus pare dupereli jak świeca, myślę że mając 12tyś.PLN można kupić i dobrze przygotować EXC400 do sezonu.

 

 

Witam. Co sadzicie o tyj maszynce?? Może ktoś już odwiedzał tego KTM z was bo już jakiś czas stoi na allegro.

 

http://moto.allegro.pl/item792900840_ktm_e...ejestracji.html

 

Pozdrawiam :buttrock:

Na podstawie zdjęć nie ma się do czego przyczepic, cena też nie jest zła, pytanie jak z luzami i silnikiem pozostaje otwarte :bigrazz:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Takiej masakry żeby trzeba było wszystko wymieniać to raczej nie przewiduję bo: sam trochę się znam, ale też biorę kumpla który jest mechanikiem :)

Tylko teraz się zastanawiam czy lepiej szukać ładnego egzemplarza, czy trochę gorszy ale tańszy i od razu zrobić go pod siebie? Chociaż z drugiej strony w 4paku do silnika nie zajrzysz i nie wiadomo co tam za niespodzianka może być... Jak myślicie? Aaa i co z tą różnicą ceny na zime? Ja osobiście jakoś szczególnych spadków cen nie widzę...

 

Pozdrawiam, Maciek

p.s.

@ghollum - piszesz że nowy cylinder to koszt 1600zł, a tak z ciekawości ile kosztuje nowa głowica?

 

p.s.2.

słyszałem różne opinie na temat systemu pds, w tym że to srednio się sprawdza, że to przestarzały mechanizm. Proszę o opinie, komentarze.

 

Pozdrawiam jeszcze raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Takiej masakry żeby trzeba było wszystko wymieniać to raczej nie przewiduję bo: sam trochę się znam, ale też biorę kumpla który jest mechanikiem :)

Tylko teraz się zastanawiam czy lepiej szukać ładnego egzemplarza, czy trochę gorszy ale tańszy i od razu zrobić go pod siebie? Chociaż z drugiej strony w 4paku do silnika nie zajrzysz i nie wiadomo co tam za niespodzianka może być... Jak myślicie? Aaa i co z tą różnicą ceny na zime? Ja osobiście jakoś szczególnych spadków cen nie widzę...

 

Pozdrawiam, Maciek

p.s.

@ghollum - piszesz że nowy cylinder to koszt 1600zł, a tak z ciekawości ile kosztuje nowa głowica?

 

p.s.2.

słyszałem różne opinie na temat systemu pds, w tym że to srednio się sprawdza, że to przestarzały mechanizm. Proszę o opinie, komentarze.

 

Pozdrawiam jeszcze raz :)

Koszt głowicy jest "spory" bo z tego co wiem około 3500PLN, na pocieszenie można powiedzieć że jeśli głowica nie jest po urwanym zaworze czy innych przygodach to rzadko są z nią problemy. Co do PDS to ja także słyszałem negatywne opinnie na jego temat ale trzeba pamiętać że PDS jest cały czas rozwijany i np . w roczniku 2002 był dość mocno przekonstruowany w stosunku do roczników 2000,2001, jeśli jesteśmy już przy PDSie to na jego podstawie można łatwo poznać z jakim rocznikiem moto mamy doczynienia (chodzi o wczesne roczniki 2000,2001 i 2002) często roczniki 2000 i 2001 są oferowane na allegro jako rocznik 2002 tu:

http://www.allegro.pl/item796986794_ktm_52..._2002_igla.html

i

http://www.allegro.pl/item790245497_ktm_52...ped_klocki.html

 

mamy klasyczny przykład wałka na roczniku są to roczniki 2000 lub 2001, wystarczy zwrócić uwagę na regulację dobicia na zbiorniku PDS i porównać ją z tą na prawdziwym roczniku 2002 (np. w miom :bigrazz: )

 

http://www.fothost.pl/upload/09/44/8862b038.jpg

 

co do samego działania mechanizmu to są różne skrajne opinnie ale za zwyczaj uwagi są do niezbyt precyzyjnego (w porównaniu do klasycznego mechanizmu dzwigniowego) wybierania nierówności, ale tak jak pisałem wcześniej w kolejnych rocznikach system był udoskonalany i ja coraz rzadziej słyszę negatywne opinnie na temat PDSa, wątpię też aby system bezpośredniego mocowania amora do wachacza był przestarzałym rozwiązaniem najlepszym dowodem jest bliźniaczy system zastosowany przez BMW w 450X. Ja przynajmniej nie zauważyłem jakiś negatywów w stosunku np. do PRO-LINKA a wręcz przeciwnie plusy są większe choćby koszt wymiany łożysk na PDS. Co do samego zakupu to myślę że podstawowym kryterium powinno być to czy silnik wyakzuje objawy rzeźby, wszelkie obfite wypływy silikonu czy obślizgane łby śrub to znak "fachowych innaczej" napraw i takie sztuki trzeba omijać szerokim łukiem, miom zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest kupno maszyny bezpośrednio z importu (najlepiej z niemiec albo angli) przy którym nie było jeszcze polskich magików, w tym miejscu zdecydowanie odradzam "okazje" bo bardzo często w momenice kiedy okzauje się że nicasil jest do roboty w naszym pięknym kraju wstawia się tuleję a te silniki nie zabardzo to lubią i zwykle bardzo mocno się grzeją do chodzi do deformacji głowicy a w skrajnych przypadkach do pęknięcia lub osunięcia tuleji. W przypadku kupna maszyny z importu nawet jeśli okaże się konieczna wymiana tłoka czy korby to przynajmniej po tych wymianach silnik będzie pracował długie lata, w przypadku zakupu polskiej "okazji" często można się załamać kiedy zaczniemy rozbierać silnik. Tak zwana "cena zimowa" to bardziej chwyt marketnigowy niż jakaś rzeczywista obniżka cena tak wynika z moich obserwacji

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Ale dalej drąży mnie sprawa kosztów utrzymania. EXC 400 powinien być najtańszy ze względy na najmniejsze wysilenie, ale patrząc na różne oferty itp to często jest pisane że remont było robiony przy ok 5-6 tyś km. Czy to jest rzeczywisty przebieg przy którym exc 400 pisze się na remont czy to po prostu jedno z wielu kłamstw na allegro? Czy móglbyś tą kwestię jakoś rozpisać?

 

Pozdrawiam, Maciek

 

p.s.

czy jest duża różnica pomiędzy exc400 a exc450? Chodzi mi zarówno o moc, moment, sposób oddawania jak i o utrzymanie.

 

p.s.2

 

jakby ktoś miał jakiegoś manuala do exc 400 oraz 450 to będę bardzo wdzięczny!! Najlepiej jakiegoś kompletnego.

 

 

Pozdrawiam raz jeszcze!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Ale dalej drąży mnie sprawa kosztów utrzymania. EXC 400 powinien być najtańszy ze względy na najmniejsze wysilenie, ale patrząc na różne oferty itp to często jest pisane że remont było robiony przy ok 5-6 tyś km. Czy to jest rzeczywisty przebieg przy którym exc 400 pisze się na remont czy to po prostu jedno z wielu kłamstw na allegro? Czy móglbyś tą kwestię jakoś rozpisać?

 

Pozdrawiam, Maciek

 

p.s.

czy jest duża różnica pomiędzy exc400 a exc450? Chodzi mi zarówno o moc, moment, sposób oddawania jak i o utrzymanie.

 

p.s.2

 

jakby ktoś miał jakiegoś manuala do exc 400 oraz 450 to będę bardzo wdzięczny!! Najlepiej jakiegoś kompletnego.

Pozdrawiam raz jeszcze!

Nie widzę powodów żeby pod amatorem tłok wymieniać po 5-6tyś. nawet jeśli będziemy się rygorystycznie trzymać serwisówki to korbę wymienia się po 90MH czyli stosując podany w srewisówce przleicznik paliw na MH po 10tyś.! o jakimś konkretnym terminie wymiany tłoka nie ma mowy, wedle serwisówki tłok wymieniamy w przypadku zwiększonego spalania oleju lub w przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych typu głębokie rysy lub ukruszenia, historie takie jak zapewnienia sprzedawcy że wymieniał tłok co 5tyś. to następny chwyt mający zachęcić do kupna, swoją drogą dziwne rzeczy dzieją się na tym allegro bo co drugie moto do sprzedaży jest po ksztownym remoncie rzędu kliku tyś. PLN i to zazwyczaj w bardzo atrakcyjnej cenie :icon_mrgreen: , fakt że sprzedający może pokazać części zdemontowane też nie jest niczego gwarancją, z własnego podwórka mogę Ci opisać przykład gdzie tłok, korba i zawory ssące mojego kolegi są swego rodzaju "pucharem przechodnim" i występowały w roli świeżo zdemontowanych części już u kilku jego znajmoych :icon_mrgreen: . A wracając do trwałości EXC400 to średni przebieg na jednym zestawie korba+tłok to zwykle 150MH i więcej ale MH liczonych na podstawie ilości spalonego paliwa, tutaj warto wspomnieć o MH liczonych przez fabryczne liczniki w tych maszynach bo nijak nie można się na nich opierać gdyż liczą MH jak tylko dostaną impuls z czujnika na tarczy hamulcowej i MH na takim liczniku to to samo co zwykła godzina a do jej naliczenia wcale nie musi pracować silnik :icon_mrgreen: , i rzeczywiście opierając się na tak liczonych MH wymiana korby wypadnie w okolicach 5tyś.km, z własnego przykładu mogę napisać że wedle mojego licznika w tym sezonie zrobiłem +-100MH tymczasem po przeliczeniu na spalone paliwo wychodzi niespełna 35MH. Wiele osób przyjmuje zasadę że to wyczyn więc remonty są częste i tyle, ale ja w tym miejscu zadaje pytanie dlaczego muszą być częste? jeśli popatrzymy na osiągi tych maszyn to moc EXC400 oscyluje w okolicach 48-52KM zaleznie od źródła, dla EXC450 zwykle podaje się moc 55KM a dla EXC520/525- 57-61KM, stopień sprężania w tych maszynach to 11-1 przeliczając to na każde 100cm3 EXC400 wypada 12KM, dla porównania w XR400 której moc zwykle podaje się na poziomie 38KM ta wartość to 9,5KM czyli EXC400 ma około 25% bardziej wysilony silnik, dlaczego więc silnik tej maszyny ma nie wytrzymać przynajmniej połowy tego co XR400? jeśli do tego dodamy że silnik EXC400 jest chłodzony cieczą co zapewnia mniejsze ryzyko przegrzania, zastosowano w nim nowocześniejsze materiały, korba jest wyliczona na większe obciążenia, oba silniki mają podobne zakresy obrotów użytecznych, ilość oleju jest zbliżona to co miało by powodować konieczność wymiany tłoka co 5tyś.km? Tutaj warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy pomijanej zwykle przy opisie tych maszyn, a mianowicie o wydzielonej komorze korbowej dzięki czemu zanieczyszczony opiłkami olej ze skrzyni nie ma kontaktu z układem korbowo tłokowym i rozrządem, to jest główny powód użycia dwóch pomp oleju gdzie główna pompa pobiera olej ze skrzyni przetłacza go przez dwa filtry oleju i dopiero tak przefiltrowanym olejem samruje łożyko korbowodu gładz cylindryczną, rozrząd i łożyska balansera po czym olej ścieka w dół komory korbowej i przez drugą pompę jest pobierany i z powrotem przepompowywany do skrzyni biegów wcześniej ją smarując, mamy tu więc coś na kształt dwóch obiegów tylko olej użyty w obu kładach jest ten sam. Inną sprawą wartą wspomnienia jest fakt że gniazda zaworowe w tych maszynach konstruowane były z myślą o stalowych zaworach mają więc odpowiednią twardość i są przygotowane na większą masę zaworów i na mocniejsze sprężyny stosowane do tych zaworów, często ludzie dziwią się że po zastosowaniu stalowych zaworów np. w CRF szybciej kasują się luzy zaworowe a odpowiedz kryje się własnie w nie odpowieniej twardości gniazd zaworowych. Może nie biorę wszystkich czynników pod uwagę ale nawet jeśli założymy że silnik EXC400 jest o połowę mniej żywotny od XR400 to i tak na jednym zestawie korba tłok powinien wytrzymać około 20tyś.km, i w praktyce tak jest, niestety magia słowa "wyczyn" powoduje że strach ma wielkie oczy i ludzie zwykle aby przekonać potęcjalnego nabywcę ze dbali o maszynę prześcigaja się w zapewnieniach o częstotliwośći wymiany tłoka, no bo jakże tu napisać że moto zrobiło 150MH i nic nie było wymieniane skoro w innym ogłoszeniu w takiej samej maszynie zapewniają że tłok wymieniano co 5tyś.km przecież to wyczyn jak że można zrobić 10tyś. bez remontu :icon_mrgreen: . Jeśli chodzi o sposób oddawania mocy to różnie ludzie te różnice odbierają, jak dla mnie to EXC400 jest idealnym rozwiazaniem ani za mocne ani za słabe, powiem szczerze że po pierwszych jazdach w konkretnym terenie na mojej 520 doszedłem do wniosku że porwałem się na za mocny sprzęt i żałowałem że nie wziołem EXC400 bo parę razy zostałem sponiewierany :icon_mrgreen: , no ale po pewnym czasie trochę ogarnołem to monstrum :bigrazz: , po przesiadce na EXC450 czuć różnicę ale nie jest to przepaść jest trochę bardziej nerwowa w stosunku do EXC400, miedzy EXC400 i EXC520/525 natomiast czuć różnicę od pierwszego odkręcenia manety przede wszystkim w momencie obrotowym i w łatwości stawiania na koło :bigrazz: ale warto wspomnieć że EXC400 dość łatow można przerobić na EXC450 albo EXC520/525 wystarczy wymiana tłoka i cylindra, trwałość poszczególnych modeli jest zbliżona i tak naprawdę najwięcej zależy od samego użytkownika i sposobu serwisowania moto choć EXC400 ma tu przewagę z racji korby od EXC525.

Tu:

http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual

masz manuala do całej rodziny EXC250/400/450/520/525 co prawda na rok 2003 ale strasze roczniki są też uwzględnione.

Pozdro.

PS. w manualu masz rozpiskę co jak często wymieniać, podany też jest przelicznik paliwa na motogodziny, analizując tą rozpiskę trzeba pamiętać że jest ona wspólna dla EXC i SX a przecież te maszyny mają inną trwałość i róznie się zużywają daltego np.90MH podane w manualu tyczy się bardziej SX niż EXC.

Na poparcie swoich wywodów zameszczam kilka zdjęc z rozbiórki mojej motorynki którą dziś zaczołem, w tym sezonie zrobiłem nieco ponad 4tyś.km do tego należy doliczyć około 8-10tyś zrobinych przez angola, jak widać na zdjęciach korba (fabryczna) jest w świetnym stanie zero luzu wzdłużnego poprzeczny w normie, zawory spokojnie polatają jeszcze ze dwa trzy sezony (a może więcej), tłok jest fabryczny ELKO i mimo 14tyś.km jest w niezłej kondycji, mimo kilku rys i zadrapań nadal trzyma wymiar i od ostatnich oględzin w zeszłym roku nie widzę zużycia, mimo to zostanie jednak wymieniony ze względu na pierścienie które mają już za dużą szczelinę na zamku, do nicasilu nie mam uwag jest praktycznie taki jaki był rok temy .

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/8eaeab96.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/e1c359f6.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/4abd255b.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/3db49542.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/7233689e.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/48c60f5f.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/19211f2d.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/4bf6dc51.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/f4a15e72.jpg

 

http://www.fothost.pl/upload/09/45/8bc64734.jpg

 

 

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...