Skocz do zawartości

Problemy z ładowaniem


Jaro78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem z ładowaniem w mojej hondzie cb 750. Na początku roku nie miałem ładowania i wtedy też pisałem na forum o tym.Wtedy był walnięty regulator.Po wymianie było ok. do teraz. Sprawdziłem alternator.Według miernika jest ok,chyba.Po ustawieniu na ACV przy zakresie do 200 wskazuje na ssaniu czyli przy 2000 obr 0.02 na wszystkich trzech fazach przy ich połączeniu(1-2,2-3,1-3).Natomiast przy 5000 obr dochodzi do 0.08.Z koleji na akumulatorze jest kicha ,napięcie jest słabe,przy wyższych obrotach nie ma różnicy.Według mnie to znowu regulator ale jeśli tak ,to co jest tego przyczyną że znowu padł.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Po ustawieniu na ACV przy zakresie do 200 wskazuje na ssaniu czyli przy 2000 obr 0.02 na wszystkich trzech fazach przy ich połączeniu(1-2,2-3,1-3).Natomiast przy 5000 obr dochodzi do 0.08.

 

Co to znaczy ???

Powinien na skali do 200 V zmiennego pokazywac od 60 do 90 V na kazdej parze przewodow.

Wyglada na spalony stator.

Sprawdz wszystkie polaczenia masowe w instalacji - do silnika, do ramy i regler do ramy i sprawdz jeszcze raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ???

Powinien na skali do 200 V zmiennego pokazywac od 60 do 90 V na kazdej parze przewodow.

Wyglada na spalony stator.

Sprawdz wszystkie polaczenia masowe w instalacji - do silnika, do ramy i regler do ramy i sprawdz jeszcze raz.

 

Sprawdziłem, zmierzyłem i to samo.Czyli spalony stator? Jak sprawdzic czy to stator czy wirnik,proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to altek samopwzbudny zalozony na koncowce walu, czyli calosc siedzi z boku w osi walu silnika to wirnik ( rotor ) tego wynalazku ma zatopione w sobie magnesy stale i sie nie psuje.

Stator montowany jest w pokrywie alternatora, ktora trzeba zdjac, wykrecic z niej stator i wymienic lub przewinac.

Czyba ze ta onda ma jakas kombinacje altka obcowzbudnego ze szczotkami to wowczas jeszcze tam moze byc jakis problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to altek samopwzbudny zalozony na koncowce walu, czyli calosc siedzi z boku w osi walu silnika to wirnik ( rotor ) tego wynalazku ma zatopione w sobie magnesy stale i sie nie psuje.

Stator montowany jest w pokrywie alternatora, ktora trzeba zdjac, wykrecic z niej stator i wymienic lub przewinac.

Czyba ze ta onda ma jakas kombinacje altka obcowzbudnego ze szczotkami to wowczas jeszcze tam moze byc jakis problem.

Dzięki za wyjaśnienia.Mam jeszcze jedno pytanko.A mianowicie jak zmierzyc rezystancję.Czy podobnie jak napięcie na fazach?I ile powinna wynosic rezystancja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

W cebulach się zdarza, że potrafi się urwać drut łączący uzwojenie wirnika z kółkiem do którego dotykają szczotki. Sprawdź jeszcze czy jest przejście każdej cewki statora z osobna. Zmierz to omomierzem i powinny wykazać takie same wartości każda z nich.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, zmierzyłem i to samo.Czyli spalony stator? Jak sprawdzic czy to stator czy wirnik,proszę o radę.

A podczas pomiarów miałeś odłączony regulator? czy nie?

Virago pisze, że masz wirnik ze szczotkami, jeżeli tak jest to pomiary w których nie zasilasz wirnika nie mają sensu.

Jeżeli rezystancja będzie wszędzie taka sama to oznacza że coś nie tak z wirnikiem, szczotkami luba regulatorem.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

W cebulach się zdarza, że potrafi się urwać drut łączący uzwojenie wirnika z kółkiem do którego dotykają szczotki. Sprawdź jeszcze czy jest przejście każdej cewki statora z osobna. Zmierz to omomierzem i powinny wykazać takie same wartości każda z nich.

Pozdrawiam

Dzięki za podpowiedź.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ???

Powinien na skali do 200 V zmiennego pokazywac od 60 do 90 V na kazdej parze przewodow.

Wyglada na spalony stator.

Sprawdz wszystkie polaczenia masowe w instalacji - do silnika, do ramy i regler do ramy i sprawdz jeszcze raz.

Witam ,to znowu ja.Moja honda ma alternator ze szczotkami,tzw.obcowzbudny.Z reglera płynie prąd i masa na szczotki,które dają impuls na wirnik.Powstaje pole magnetyczne które zkolei poprzez stojan wytwarza napięcie zmienne na wyjąsciu do reglera.Więc pomierzyłem poraz kolejny napięcie na trzech fazach:wynosi 9.2 V na wolnych obrotach i wzrasta do 10.2 przy 5000obr.Wymieniłem regulator -to samo,nie pomogło.Na krótko podłączyłem do wirnika + i - wytworzyło się pole magnetyczne(przyłożyłęm klucz do wirnika i przyciągał,jak powinien).Najgorsze jest to że byłem u elektryka i stwierdził że stojan jest ok.Co dalej robic,proszę o radę bo jestem w kropce :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...