Jaro78 Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam,mam problem z ładowaniem w mojej hondzie cb 750. Na początku roku nie miałem ładowania i wtedy też pisałem na forum o tym.Wtedy był walnięty regulator.Po wymianie było ok. do teraz. Sprawdziłem alternator.Według miernika jest ok,chyba.Po ustawieniu na ACV przy zakresie do 200 wskazuje na ssaniu czyli przy 2000 obr 0.02 na wszystkich trzech fazach przy ich połączeniu(1-2,2-3,1-3).Natomiast przy 5000 obr dochodzi do 0.08.Z koleji na akumulatorze jest kicha ,napięcie jest słabe,przy wyższych obrotach nie ma różnicy.Według mnie to znowu regulator ale jeśli tak ,to co jest tego przyczyną że znowu padł.Proszę o pomoc.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm kup mocniejszy w linku po wyzej Masz wyjasnienie jak dziala regulator :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro78 Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Mam zamontowany orginalny regulator więc po co mi mocniejszy. Pytanie tylko co jest przyczyną że znowu wysiadł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 .Po ustawieniu na ACV przy zakresie do 200 wskazuje na ssaniu czyli przy 2000 obr 0.02 na wszystkich trzech fazach przy ich połączeniu(1-2,2-3,1-3).Natomiast przy 5000 obr dochodzi do 0.08. Co to znaczy ??? Powinien na skali do 200 V zmiennego pokazywac od 60 do 90 V na kazdej parze przewodow. Wyglada na spalony stator. Sprawdz wszystkie polaczenia masowe w instalacji - do silnika, do ramy i regler do ramy i sprawdz jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro78 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Co to znaczy ??? Powinien na skali do 200 V zmiennego pokazywac od 60 do 90 V na kazdej parze przewodow. Wyglada na spalony stator. Sprawdz wszystkie polaczenia masowe w instalacji - do silnika, do ramy i regler do ramy i sprawdz jeszcze raz. Sprawdziłem, zmierzyłem i to samo.Czyli spalony stator? Jak sprawdzic czy to stator czy wirnik,proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Jezeli to altek samopwzbudny zalozony na koncowce walu, czyli calosc siedzi z boku w osi walu silnika to wirnik ( rotor ) tego wynalazku ma zatopione w sobie magnesy stale i sie nie psuje. Stator montowany jest w pokrywie alternatora, ktora trzeba zdjac, wykrecic z niej stator i wymienic lub przewinac. Czyba ze ta onda ma jakas kombinacje altka obcowzbudnego ze szczotkami to wowczas jeszcze tam moze byc jakis problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro78 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Jezeli to altek samopwzbudny zalozony na koncowce walu, czyli calosc siedzi z boku w osi walu silnika to wirnik ( rotor ) tego wynalazku ma zatopione w sobie magnesy stale i sie nie psuje. Stator montowany jest w pokrywie alternatora, ktora trzeba zdjac, wykrecic z niej stator i wymienic lub przewinac. Czyba ze ta onda ma jakas kombinacje altka obcowzbudnego ze szczotkami to wowczas jeszcze tam moze byc jakis problem. Dzięki za wyjaśnienia.Mam jeszcze jedno pytanko.A mianowicie jak zmierzyc rezystancję.Czy podobnie jak napięcie na fazach?I ile powinna wynosic rezystancja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virago75 Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Witaj W cebulach się zdarza, że potrafi się urwać drut łączący uzwojenie wirnika z kółkiem do którego dotykają szczotki. Sprawdź jeszcze czy jest przejście każdej cewki statora z osobna. Zmierz to omomierzem i powinny wykazać takie same wartości każda z nich. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 (edytowane) Sprawdziłem, zmierzyłem i to samo.Czyli spalony stator? Jak sprawdzic czy to stator czy wirnik,proszę o radę. A podczas pomiarów miałeś odłączony regulator? czy nie? Virago pisze, że masz wirnik ze szczotkami, jeżeli tak jest to pomiary w których nie zasilasz wirnika nie mają sensu. Jeżeli rezystancja będzie wszędzie taka sama to oznacza że coś nie tak z wirnikiem, szczotkami luba regulatorem. Edytowane 27 Lipca 2009 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro78 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Witaj W cebulach się zdarza, że potrafi się urwać drut łączący uzwojenie wirnika z kółkiem do którego dotykają szczotki. Sprawdź jeszcze czy jest przejście każdej cewki statora z osobna. Zmierz to omomierzem i powinny wykazać takie same wartości każda z nich. Pozdrawiam Dzięki za podpowiedź.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro78 Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Co to znaczy ??? Powinien na skali do 200 V zmiennego pokazywac od 60 do 90 V na kazdej parze przewodow. Wyglada na spalony stator. Sprawdz wszystkie polaczenia masowe w instalacji - do silnika, do ramy i regler do ramy i sprawdz jeszcze raz. Witam ,to znowu ja.Moja honda ma alternator ze szczotkami,tzw.obcowzbudny.Z reglera płynie prąd i masa na szczotki,które dają impuls na wirnik.Powstaje pole magnetyczne które zkolei poprzez stojan wytwarza napięcie zmienne na wyjąsciu do reglera.Więc pomierzyłem poraz kolejny napięcie na trzech fazach:wynosi 9.2 V na wolnych obrotach i wzrasta do 10.2 przy 5000obr.Wymieniłem regulator -to samo,nie pomogło.Na krótko podłączyłem do wirnika + i - wytworzyło się pole magnetyczne(przyłożyłęm klucz do wirnika i przyciągał,jak powinien).Najgorsze jest to że byłem u elektryka i stwierdził że stojan jest ok.Co dalej robic,proszę o radę bo jestem w kropce :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virago75 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam Przez kompa ciężko naprawia się motocykl..... mam wątpliwości co do Twoich pomiarów, skontaktuj się z mechanikiem i to byłym właścicielem cebuli- tel do niego 509-781-801. Mam nadzieję, że Ci pomoże. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.