zbyhu Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Yo! Chcialbym sie dowiedziec jakie sa mozliwosci zalozenia wskaznika temperatury w moim motocyklu - CBF 1000. Wiem, ze jest chlodzony ciecza, wiec nie powinna mnie temperatura obchodzic, ale... obchodzi mnie :P. Chcialbym wiedziec, kiedy silnik ma wlasciwa temperature pracy i czy - np. przez awarie wentylatora - sprzet sie nie przegrzewa. Az dziw bierze, ze Honda nie wmontowala wskaznika w kolko po lewej stronie tablicy zegarow, zamiast tych badziewnych diodek ABSu, wtrysku i immobilisera... Do rzeczy...: Myslalem troche o wskazniku Stage6: http://www.allegro.pl/item681915801_termom...sprzedawcy.html Ktos ma? Ktos zna? Warte to tej kwoty? Moze jest cos lepszego? Pytanie jednak o sam czujnik temperatury. Motocykl ma kontrolke przegrzania cieczy chlodzacej, wiec - jak sadze - sam czujnik gdzies wbudowany musi miec... No wlasnie... Ma? Czy jest mozliwosc podpiac sie do niego? Jesli nie to jaki czujnik kupic i gdzie probowac go zamontowac? Jest tez ostateczna opcja - widzialem do kupienia czujniki wkrecane zamiast korka spustu oleju, ale wowczas wskaznik bedzie pokazywal temperature oleju, a nie cieczy chlodzacej... Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 (edytowane) Poszukam schematu i zobaczymy. Edytowane 24 Lipca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 (edytowane) Yo! Przeczytaj post uwazniej :P. Kontrolka jest... Pzdr Dopisane: Hehe, edycja postow rulz ;) Edytowane 24 Lipca 2009 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 (edytowane) Masz może jakiś service manual? tam na końcu powinien być schemat, bo ja nie mogę znaleźć. W każdym razie czujnik jest na pewno, trzeba go znaleźć i zmierzyć napięcie na jego końcach na zimnym silniku (przy włączonej stacyjce oczywiście) jeśli będzie jakieś napięcie (przypuszczalnie w granicach napięcia aku) to znaczy że jest to czujnik o ujemnym współczynniku temp. natomiast jeśli napięcie będzie w okolicach 0V to ma dodatni współczynnik (jeżeli tak jest to na ciepłym silniku będzie miał kilka V). Jeśli czujnik okaże się mieć współczynnik dodatni to wystarczy podłączyć dowolny wskaźnik temp. np. http://www.rallyshop.pl/index.php?p2493,ws...ratury-wody-vdo . Może być też niestety tak (i pewnie tak jest) że ten czujnik jest czujnikiem granicznym (załącza się przy pewnej temp. dokładnie jak termostat tylko przy większej temp.), wtedy jest kłopot... Edytowane 24 Lipca 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Ale może być tak, ze czujni jest podpięty pod "komputer" silnika (skład mieszanki zależy od temperatury silnika) i to on steruje kontrolką. Wtedy manipulowanie czujnikiem może być niebezpieczne dla elektroniki. Można spróbować wspawać gwintowaną końcówke do wkręcenia czujnika, ale musi to być gdzieś między głowicą a termostatem, a najlepiej w głowicy wtedy wskazania będa najdokładniejsze. Można też kupić gotowy odcinek rury z miejscem na czujnik. Przecinamy wąż chłodzenia, wkładamy ten kawałek rury i skręcamy opaskami. Do tego podpinamy czujnik i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Chodzi Ci o wskaźnik temp. cieczy chłodzącej czy oleju w silniku? Bo jeśli tylko olej to możesz kupić gadżeciarski korek wlewu oleju z termometrem. Wykręcasz oryg. korek, wkręcasz ten z termometrem i koniec zabawy. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Yo! Nie chce tego termometra zamiast korka wlewu. Mialem w Sevevce i w sumie dzialal, ale lipa straszna, ze trzeba bylo sie gimnastykowac, zeby rzucic okiem na wsazania ;). Do temperatury oleju nie ma problemu - korek spustowy z czujnikiem z Moto-Akcesoriow i wszystko gra. Ale wolalbym temperature cieczy. Pomysl z wstawka w rure doprowadzajaca plyn chlodniczy najbardziej do mnie trafia na razie. Pytanie tylko ktory waz trzebaby ciac, bo jak ogladalem silnik z kazdej strony, to tych przewodow jest troche duzo :P. Schematu elektrycznego niestety nie posiadam... Dzieki za pomysly :). Czekam na dalsze sugestie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Nie zaglądałem nigdy pod bak CBF, ale czujniki umieszcza sie zawsze w głowicy, ewentualnie w termostacie na wlocie z głowicy (ale wtedy termometr jest mniej dokładny). Więc musiałby to być wąż miedzy głowicą a termostatem jak najbliżej głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.