Kostek74 Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Jestem początkującym motocyklistą i będę robił to po raz pierwszy ,związku z tym mam pytanie: Czy jak moto stało nieodpalane w zimie to można olej wymienić bez odpalania sprzęta w celu jago rozgrzania, czy też odpalić ,rozgrzać poczekać aż spłynie (ile czasu) i dopiero spuścić stary olej. Pomóżcie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Możesz to zrobić bez ospalania sprzęta - wszystko i tak juz dawno ściekło . Potem tylko wymień filtr, zalej olejem, uruchom, poczekaj chwilę i sprawdź poziom. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek74 Opublikowano 15 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Dzięki za infofmacje,miałem tylko obawy,że jak długo stał i jest jeszcze zimny to będzie problem z wyciekaniem starego oleju,lub będzie to trwała b. długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Oooooo :!: :!: :!: :! Widzę że mój stary dobry znajomy (EN500) :flesje: napije sie świeżej oliwy.A jak tam ogólnie przetrzymał zime? Aku chyba miałes w domu z tego co pamietam więc nie powinno byc problemu z prądem.Z innymi urządzeniami chyba też. Jaki olej kupiłeś :?: Ja juz wszystko zrobiłem a dzisiaj nie wytrzymałem i Ziuuuuuuuuuuu :!: :!: :!: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek74 Opublikowano 15 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Już wszystko zakupione olej-motul ester 10w40 nowy filtr, akum. naładowany na 100% i czekam do soboty(wkońcu jakiś wolny dzień) i spróbuje odpalić sprzęta :flesje: i :) w drooooge! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Nom własnie jak zalezy Ci zeby olej szybko sciekiał to przejedz troche i rozgrzej silnik bo jak chyba wiesz w tedy olej zrobi sie troche rzadszy a co za Tym idzie bedzie szybciej wyciekał!!!!!!! :) Powodzenia :flesje: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Mozna rozgrzac silnik tylko po co :?: Żeby to co spłyneło przez zime do miski z powrotem rozmazać po całym silniku :?: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 To nie są czasy że się lało do silnika Selctol, który ściekał jak glut z silnika godzinami. Tera nie ma tego problemu i takiej konieczności - czasy się znieniają :-). Zróbie mały test - uruchomcie silnik i sprawdźcie posiom po np. 10 minutach. A potem po całej nocy - zawsze będzie trochę więcej (sprawdzałem to nie raz - w moim samochodzie jest to około 2 mm na stanie) - wszystko dokładnie ścieka z głowicy, ścianek silnika i wszystkich elementów do miski olejowej. Już nie wspominam swobodzie pracy - ściekającuy zimny olej nie poparzy itp. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Kostek74 - masz klucz do filtra czy robisz to metoda chalupnicza ?Pytam sie bo mam rzut beretem do Ciebie i bym pozyczyl na godzinke. Tez musze wymienic - a chce zdziebko pojezdzic i poprzyzwyczajac do nowego motorku zanim zanim na amorki sie w warsztacie umowie.kurde kto w VT500C taki dostep do dwoch swiec wymyslil - koszmar - wczoraj tylko dwie wymienilem - bo do dwoch prawie nie ma dostepu i klucz dluzszy potrzebny. Na trasie to makabra wymieniac. Ale i tak chyba dwa gary zaskoczyly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 kurde kto w VT500C taki dostep do dwoch swiec wymyslil - koszmar - wczoraj tylko dwie wymienilem - bo do dwoch prawie nie ma dostepu i klucz dluzszy potrzebny. Na trasie to makabra wymieniac. Trzeba zbiornik ściągać - ale to nie tylko w VT. Czasem bywa gorzej - w niektórych modelach trzeba demontować pół motocykla :mrgreen: nawet do wymiany filtru powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Trzeba zbiornik ściągać - ale to nie tylko w VT. Czasem bywa gorzej - w niektórych modelach trzeba demontować pół motocykla :mrgreen: nawet do wymiany filtru powietrza. Do tej na przednim garze nie trzeba sciagac ale trzeba miec naprawde dlugi klucz ale to tej na drugim miedzy bakiem a siodlem to nawet sciagniecie baku za duzo nie daje dostepu :flesje:W ogole po 10 cm w glab trzeba cala swiece wkladac zanim sie zacznie wkrecac - nie ma to jak obsluga jawy lub mztki :) na trasie mozna cala bylo rozebrac i poskrecac :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Ja mam złe doświadczenia z wymianą oleju na zimno i tyle. Przeżycia traumatyczne spowodowane remontowaniem Tarpana z silnikiem Ursusa nie są brane pod uwagę - tu potrzebny jest specjalista i kilka godzin na kozetce :-) :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek74 Opublikowano 17 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Martius- niestety nie mam klucza do filtra ,jakoś spróbuje sobie poradzić bez, jak nie dam rady wtedy będę się zastanawiał co dalej i sam szukał .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Weź srubokręt i wbij go w filtr. W ten sposób odkręcisz filtr nie mając klucza. Odkrecic to sie zawsze jakos odkreci bo czlowiek sie nie obawia ze rozwali filtr ale jak z wkreceniem ? Z jaka sila to trzeba zeby sie nie odkrecil ? :flesje: czy mocny scisk lapy prezesa wystarczy ? :)W samochodzie jak wymienialem to mialem klucz ale to inne srednice filtrow ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Dokręca się mocno ręką, pamiętając o wcześniejszym naniesieniu cinkiej werstwy oleju na uszczelkę. Tak wystarczy - dokręcani kluczem nie jest konieczne. Zawsze jeśli nie macie narzędzi itp. można podjechać do warsztatu gdzie mechanik (np. Ja 8) ) zrobi to szybko i bez komplikacji :-). Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.