Skocz do zawartości

Zamiana silnik kz 550


Wojt@s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomemu w kz 550 rocznik 86 bodajże, poleciała panewka na wale, w porę wyłączył więc góra jest cała. Teraz moje pytanie, bo znalazłem silnik od GPZ 550 to ta sama jednostka napędowa??

 

Bo według zdjęć na to samo wychodzi a facet ma do sprzedania dół;) pozdrawiam

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomemu w kz 550 rocznik 86 bodajże, poleciała panewka na wale, w porę wyłączył więc góra jest cała. Teraz moje pytanie, bo znalazłem silnik od GPZ 550 to ta sama jednostka napędowa??

 

Bo według zdjęć na to samo wychodzi a facet ma do sprzedania dół;) pozdrawiam

 

Tak to prawie ten sam silik i części są zamienne z wyjątkiem miski olejowej która ma wyjście na chłodnicę oleju.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze z pańskiej wypowiedzi, czyli wystarczy przekładka miski olejowej tej od kz do GPZ i można skłądać wszystko na piecu z gpz. Dobrze zrozumiałem??

 

Niestety to już stare motocykle, i ciężko cokolwiek znaleźć więc czasem trzeba kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem również posiadacze Zetora - znaczy sie Zety 550 ;) i mam podobną zagwozdkę gdyż mój silnik jest na skraju wykończenia :( 1l oleju na 100km - myślałem że to głównie uszczelniacze zaworowe wiec podjąłem się wymiany ale lipa :/ pierścionki pagibły no ale cóż sprzęt wiekowy bo to 81r no i w boju zahartowany. pomyślałem o wsadzeniu pieca z Giepy 550 ale rodzi się właśnie krótka seria pytań? co ze średnicą króćców ssących w GPZ ? bo przeca Giepka lata na podciśnieniówkach a mój Zetung ma TK 29 zmiennociśnieniowe :/ zatem pytanie jak to pożenić ? czy zmuszony jestem kupować piec Giepy z gaźnikami? czy wystarczy przysposobić ( w co wątpie, no bo jak? ) oczywiście nie stawiam na moim silniku krzyżyka bo poczciwa stara japonia nie może iść w zapomnienie i postanowiłem nabyć zestaw wiseco na 615 cc a przy okazji zregenerować głowice ( szkiełko, kolejny komplet uszczelniaczy, dotarcie gniazd zaworowych z zaworcami ) ale nie wiem ile mi ten remoncik potrwa dlatego wolały bym w te zacne rame coś tam za jednostke zapakować dlatego pytanie czy GpZ podejdzie na tym osprzęcie od Zetora? bo szczerze mówiąc ten piec który ja mam w nim obecnie cholernie trudno nabyć :/ Pozdrawiam Namiot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robie swap tzn. dół od gpz a góra od kaz ( tzn. tłoki, cylindry, głowica ) . Dokładnie jest tak jak mówisz do kz silnika nie uraczysz w Polsce, szukaliśmy w Reichu ale tam też nie lepiej jest z tym tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...