Skocz do zawartości

Kawasaki VN 750 - Problem prosze o szybka pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Więc niedawno odebrałem prawko i postanowiłem przejechac sie na taty motocyklu :P VN 750 . i mam problem bo nie wiem co sie dzieje a ojca nie ma w kraju aby looką. Więcj gdy motocykl jest zimny pali bez problemu , wchodzi na obroty bez problemu itp... jednak gdy motocykl się nagrzeje to gdy dam wiecej niź 1/5 gazu to go dławi nie wychodzi na obroty i słychac tak jak by tylko połowa cylindrów pracowała i gdy juz zgasze motor czasem sam gasnie to nie idzie go odpalic rozrusznik nawet nie moze sie "obrucic" słychać takie pykanie wydobywające się z akumulatora. dodam ze akumulator jest nowe prosze o szybka pomoc . kolega mowił mi ze moga to byc pierscionki które "puchną" gdy sie tłok nagrzeje i stawiaja wiekszy opor. prosze o wasz komentarz , pomoc, dodam ze gdy motocykl ostygnie to pali bez problemu

Edytowane przez to_maszz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam z temp oleju dochodzi do 100 stopni . gdy spadnie ponizej 80 to widac duzą rożnicę . rozrusznik zaczyna kręcic itp. wiem to ponieważ vn taty nie jest motocyklem seryjnym i m.i.n ma zamintowany wskaznik temperatury oleju

 

foto . http://g.imagehost.org/view/0090/SP_A0511 sory za jakosc ale robione telefonem.

Edytowane przez to_maszz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... pierścionkami to_maszz nie zawracaj sobie głowy, bo to nie "komarek"

 

Proponuję przeprowadzić uczciwy przegląd razem z tatą lub w serwisie, a doraźnie :

- sprawdzić stan płynu chłodzącego i pracę wentylatora

- przeczyścić styki w inst. elektr.

- sprawdzić świece zapł. i przewody wys. napięcia

- sprawdzić działanie ssania

- DOŁADOWAĆ akumulator

Jeśli nie pomoże :

- sprawdzić rozrusznik (może robić zwarcie)

- zrobić ustawienie gaźników (tylko serwis)

- itd. itd. - najlepiej zapytać taty !

 

Doświadczenie i praktyka czynią mistrza - od czegoś trzeba zacząć !

Powodzenia i pozdrowienia !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o instalacje elektryczna to była ona robiona bo cos z ładowaniem było nie tak i od razu wymieniony został aku . a jezeli chodzi o zwarcie rozrusznika to czemu motocykl pali normalnie gdy jest zminy a gdy gorący to rozrusznik nie moze obrucic. nie widzi mi sie zeby to zwarcie było .

i aku został ostatnio doładowany . bo tez myslałem ze to jest przez słaby aku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie twierdzę, że to rozrusznik - może być jedną z przyczyn, ale nie musi.

Chyba większość VNów tak ma, chociaż nie aż tak drastycznie. Mój na gorącym też czasem ma trudności z przekręceniem po pierwszym naciśnięciu startera, ale za drugim naciśnięciem kręci i odpala bez problemu, dlatego też wiedząc o tym stosuję max 1-no sek. naciśnięcia na starter i przerwy między nimi. Są to indywidualne doświadczenia, a nie reguła.

Natomiast czyszczenie połączeń w CAŁEJ inst. el. + wymiana świec, bardzo pomogły - robiłem to w ub. sezonie i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kwestionuje :P twojej wypowiedzi ;p tylko jak piszesz odpala za 2 nacisnęciem :P wczesniej jak tata jezdził tez tak odpalal ale teraz to juz tragedia zeby nie ruszylo ;p będe musiał do mechanika pojechac ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jeżdżę vn750.

Te motocykle podobno tak mają że na gorąco trudniej je odpalić, ale zwykle wystarczy albo dłużej przytrzymać starter, albo przekręcić go parę razy krótko.

Jeśli go dławi przy dodawaniu gazu = potrzebna porządna i dokładna regulacja gaźników i powinno pomóc. Jeśli nie, to warto zajrzeć do zaworów bo jeśli są solidnie wyklepane to nawet hydrauliczne kasatory luzów moga nie wyrabiać i stąd wrażenie "niepełnej" pracy silnika.

 

Jeśli po naciśnięciu startera rozrusznik nie kręci tylko słychac takie terkotanie w okolicy aku = niedoładowany akumulator. Przyczyna może być altek albo coś z regulatorem napięcia. Jeśli dzieje się to po przejechaniu większego kawałka kiedy silnik jest gorący i skoro piszesz, że miał już kłopoty z ładowaniem = trzeba by sprawdzić altek (główna bolączka tego moto to altek padający wskutek przegrzania) i regulator napięcia (też czasem potrafi się przysmażyć). Mozliwe że po wpływem wysokiej temp oleju (altek pływa w oleju) przysmażył się jeden z 3 obwodów w altku i ten nie doładowuje wystarczająco akumulatora.

 

Ogólnie moto nadaje się do solidnego przeglądu. Radzę to jednak zrobić na zimę bo w tym motocyklu połowa serwisówki zaczyna się od "najpierw wyjmij silnik z ramy..." :wink:

 

Pozdr

Edytowane przez Liartez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...