to_maszz Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 (edytowane) Więc niedawno odebrałem prawko i postanowiłem przejechac sie na taty motocyklu :P VN 750 . i mam problem bo nie wiem co sie dzieje a ojca nie ma w kraju aby looką. Więcj gdy motocykl jest zimny pali bez problemu , wchodzi na obroty bez problemu itp... jednak gdy motocykl się nagrzeje to gdy dam wiecej niź 1/5 gazu to go dławi nie wychodzi na obroty i słychac tak jak by tylko połowa cylindrów pracowała i gdy juz zgasze motor czasem sam gasnie to nie idzie go odpalic rozrusznik nawet nie moze sie "obrucic" słychać takie pykanie wydobywające się z akumulatora. dodam ze akumulator jest nowe prosze o szybka pomoc . kolega mowił mi ze moga to byc pierscionki które "puchną" gdy sie tłok nagrzeje i stawiaja wiekszy opor. prosze o wasz komentarz , pomoc, dodam ze gdy motocykl ostygnie to pali bez problemu Edytowane 3 Lipca 2009 przez to_maszz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 zostaw tacie motocykl bo popsujesz. taka moja dobra rada. sam z kolega co mu 'puchna pierscienie' nic nie wymyslisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
to_maszz Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 (edytowane) naprawiac nic nie chcę . pytam sie was osób doświadczonych aby miec jakies odniesienie bo moze ktos z was miał cos takiego i wie co to moze byc. Edytowane 3 Lipca 2009 przez to_maszz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 w motocyklu tak skompliowanym jak VN to moze byc milion rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
to_maszz Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 (edytowane) dodam z temp oleju dochodzi do 100 stopni . gdy spadnie ponizej 80 to widac duzą rożnicę . rozrusznik zaczyna kręcic itp. wiem to ponieważ vn taty nie jest motocyklem seryjnym i m.i.n ma zamintowany wskaznik temperatury oleju foto . http://g.imagehost.org/view/0090/SP_A0511 sory za jakosc ale robione telefonem. Edytowane 3 Lipca 2009 przez to_maszz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 ... pierścionkami to_maszz nie zawracaj sobie głowy, bo to nie "komarek" Proponuję przeprowadzić uczciwy przegląd razem z tatą lub w serwisie, a doraźnie : - sprawdzić stan płynu chłodzącego i pracę wentylatora - przeczyścić styki w inst. elektr. - sprawdzić świece zapł. i przewody wys. napięcia - sprawdzić działanie ssania - DOŁADOWAĆ akumulator Jeśli nie pomoże : - sprawdzić rozrusznik (może robić zwarcie) - zrobić ustawienie gaźników (tylko serwis) - itd. itd. - najlepiej zapytać taty ! Doświadczenie i praktyka czynią mistrza - od czegoś trzeba zacząć ! Powodzenia i pozdrowienia !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
to_maszz Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 jezeli chodzi o instalacje elektryczna to była ona robiona bo cos z ładowaniem było nie tak i od razu wymieniony został aku . a jezeli chodzi o zwarcie rozrusznika to czemu motocykl pali normalnie gdy jest zminy a gdy gorący to rozrusznik nie moze obrucic. nie widzi mi sie zeby to zwarcie było . i aku został ostatnio doładowany . bo tez myslałem ze to jest przez słaby aku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 ... nie twierdzę, że to rozrusznik - może być jedną z przyczyn, ale nie musi. Chyba większość VNów tak ma, chociaż nie aż tak drastycznie. Mój na gorącym też czasem ma trudności z przekręceniem po pierwszym naciśnięciu startera, ale za drugim naciśnięciem kręci i odpala bez problemu, dlatego też wiedząc o tym stosuję max 1-no sek. naciśnięcia na starter i przerwy między nimi. Są to indywidualne doświadczenia, a nie reguła. Natomiast czyszczenie połączeń w CAŁEJ inst. el. + wymiana świec, bardzo pomogły - robiłem to w ub. sezonie i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
to_maszz Opublikowano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 nie kwestionuje :P twojej wypowiedzi ;p tylko jak piszesz odpala za 2 nacisnęciem :P wczesniej jak tata jezdził tez tak odpalal ale teraz to juz tragedia zeby nie ruszylo ;p będe musiał do mechanika pojechac ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liartez Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 (edytowane) Od niedawna jeżdżę vn750. Te motocykle podobno tak mają że na gorąco trudniej je odpalić, ale zwykle wystarczy albo dłużej przytrzymać starter, albo przekręcić go parę razy krótko. Jeśli go dławi przy dodawaniu gazu = potrzebna porządna i dokładna regulacja gaźników i powinno pomóc. Jeśli nie, to warto zajrzeć do zaworów bo jeśli są solidnie wyklepane to nawet hydrauliczne kasatory luzów moga nie wyrabiać i stąd wrażenie "niepełnej" pracy silnika. Jeśli po naciśnięciu startera rozrusznik nie kręci tylko słychac takie terkotanie w okolicy aku = niedoładowany akumulator. Przyczyna może być altek albo coś z regulatorem napięcia. Jeśli dzieje się to po przejechaniu większego kawałka kiedy silnik jest gorący i skoro piszesz, że miał już kłopoty z ładowaniem = trzeba by sprawdzić altek (główna bolączka tego moto to altek padający wskutek przegrzania) i regulator napięcia (też czasem potrafi się przysmażyć). Mozliwe że po wpływem wysokiej temp oleju (altek pływa w oleju) przysmażył się jeden z 3 obwodów w altku i ten nie doładowuje wystarczająco akumulatora. Ogólnie moto nadaje się do solidnego przeglądu. Radzę to jednak zrobić na zimę bo w tym motocyklu połowa serwisówki zaczyna się od "najpierw wyjmij silnik z ramy..." :wink: Pozdr Edytowane 3 Lipca 2009 przez Liartez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Czy twoj ojciec zgodzil sie na uzywanie przez ciebie jego motocykla i ew jakies roboty zwiazane z jego obsluga / naprawa ? Czy wogole wie o twoich probach "naprawienia" jego motocykla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.