willyfog Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Mam problem z ladowaniem akumulatora (tak mi sie wydaje). Moto: Ducati Monster 800ie Dark 2004, regulator 3 fazowy wiec jak to bylo: Pojezdzilem po miescie z dlugimi swiatlami (duzo start&stop), regulator zamontowany pod kanapa mocno sie nagrzal tak ze czulem go zadkiem. Wrocilem do domu i jak nastepnego dnia chcialem go odpalic to akumulator byl za slaby. Naladowalem aku do pelna, po killku jazdach sprawdzam mierzone napiecia: Akumulator: 12.9v Stacyjka ON: 12.4v Odpalony 1300 rpm: 12.4v Odpalony 4000 rpm: 12.9v Dzis znow naladowalem aku: 13.47v Pojezdzilem ok 25km w zakresie obrotow 4-7tys rpm. Po powrocie aku pokazuje 13.00v Wiec zabralem sie do mierzenia pradu w innych miejscach: po odlaczeniu regulatora na kablach 3 fazowych jest od 25 do 28v na 1300 rpm. Przy wlaczonym silniku regulator daje takie napiecia: 1300 RPM: 12.7v 4000 RPM: 13.1v Teraz pytanie: co jest nie tak? czy regulator do wymiany, czy tak ma byc a ja po prostu jezdzac na dlugich w trybie start&stop to musze pozniej doladowywac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 nie ma opcji abys potrzebowal doładowywac ! sprawdz czy cewki nie mają zawrcia do masy -- objawy na to wskazują ! jesl nie to pozostaje regulator ale bylo by to dziwne uszkodzenie przy tych objawach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Usterkę da się szybko "wymierzyć" woltomierzem i omomierzem. O tym jak, było już pisane. Możesz też zlecić komuś diagnozę. W Warszawie elektryków motocyklowych nie brakuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Mam problem z ladowaniem akumulatora (tak mi sie wydaje). > Wiec zabralem sie do mierzenia pradu w innych miejscach: po odlaczeniu regulatora na kablach 3 fazowych jest od 25 do 28v na 1300 rpm. Zrob ten sam pomiar przy 5 tys obrotow. Sprawdz laczke miedzy altkiem a reglem i przejscie pradu z regla na mase. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.