Skocz do zawartości

Różnice między łańcuchami różnych producentów a o takich samych rozmiarach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pytanie może troche dziwne, ale:

niedawno nabyłem drogą kupna KTM LC4 640. Po przejechaniu 100 km zauwazyłem, ze zapinka w łańcuchu cos nie wygląda za ciekawie - rozebralem i okazalo się, że sworznie mają luzy. Diagnoza: wymiana.

 

I teraz narodził się problem: panowie ze sklepu Olek motocykle, mówią, ze samo to, ze łańcuch jest 520H o-ring niewiele mowi o tym, jaka dobrac zapinke bo różni producenci rózne mają zapinki.

 

Na łańcuchu nie ma wybitych oznaczen producenta, jest on w miare swiezy.

 

Rzeczywiscie zapinki jednego producenta, nie pasuja do lancuchow innego producenta?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pytanie może troche dziwne, ale:

niedawno nabyłem drogą kupna KTM LC4 640. Po przejechaniu 100 km zauwazyłem, ze zapinka w łańcuchu cos nie wygląda za ciekawie - rozebralem i okazalo się, że sworznie mają luzy. Diagnoza: wymiana.

 

I teraz narodził się problem: panowie ze sklepu Olek motocykle, mówią, ze samo to, ze łańcuch jest 520H o-ring niewiele mowi o tym, jaka dobrac zapinke bo różni producenci rózne mają zapinki.

 

Na łańcuchu nie ma wybitych oznaczen producenta, jest on w miare swiezy.

 

Rzeczywiscie zapinki jednego producenta, nie pasuja do lancuchow innego producenta?

 

I panowie ze sklepu Olek Motocykle mają rację bo w oznaczeniu 520 masz podaną w kodzie tylko szerokość wewnętrzną, podziałową ogniw oraz średnicę rolki. W zależności od producenta taki łańcuch może się różnić średnicą sworznia i grubością lamelki.

Jeżeli rozleciała się zapinka to cały łańcuch jest złomowy bo (WYTRZYMAŁOŚĆ ŁAŃCUCHA MIERZYMY WYTRZYMAŁOŚCIĄ NAJSŁABSZEGO OGNIWA) od tej reguły nie ma wyjątków.

Zestaw napędowy to zębatki + łańcuch i tak należy wymieniać a twierdzenie, że łańcuch wygląda dobrze tylko zapinka się zniszczyła :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, dzięki za odpowiedz. Problemem jest to, że w tej chwili moto jest 170 km ode mnie.

Stara zapinka już pomierzona i może uda się dobrać.

Łańcucha nie będę wymieniał bo cały zestaw jest nowy, tylko poprzedni właściciel zmienił tylna zębatkę na większą niż seryjna i przedłużył łańcuch stosując dwie zapinki (w tym jedna chyba od starego łańcucha). Teraz wrócę do seryjnej zębatki i w łańcuchu będzie tylko jedna zapinka.

Uprzedzając pytania - łańcuch na nowej zębatce dobrze leży, nie ma luzów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie i u kolesia zapinka wyrabia sie przesuwajac po slzigu dolnym wachacza przy samej zebatce zdawczej , wysoki skok zwieszenia i mala zebatka niesluzy im. Aczkolwiek wyrabia sie tylko sama spinka i rowki na ktorych siedzi.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż to chłopakom u Olka i zapytaj czy da się zakuć...

 

Pokaż to chłopakom u Olka i zapytaj czy da się zakuć...

Problem w tym, ze KTM jest 170 km ode mnie.

 

Ale moge z czystym sumieniem polecic chlopakow u Olka. Z cierpliwoscia mi doradzili, dobralismy dwie rozne zapinki, jak cos to moge je oddac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...