Skocz do zawartości

Zapieczona Świeca


VinAlucard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj kolega doapdł pod moją nieobecność moje moto i zapiekł świecę. Włożyłem świecę od Virago 1100 żeby zoaczyć czy coś w ogóle z tego będzie i czy nie zassało do środka jakiegoś odłamka świecy. Moto odpaliło ale buczało i nie trzymało obrotów- tka sobie chodził aż stwierdziłem że to nie ma sensu i go zgasiłem poprzez puszczenie manetki z gazem. Nowy zestaw cylinder + tłok i pierścienie? Czy da się jeszcze coś z tego zrobić? :banghead:

 

 

 

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw napisz jakie to moto. Możesz też wyjaśnić pojęcie ,,zapiekł świece" bo pierwszy raz słysze takie coś. Jeżeli chodzi o to że od świecy odłamała się elektroda i wpadła do cylindra to pod żadnym pozorem nie powinieneś odpalać sprzęta. Teraz musisz zdjąć cylinder i ocenić czy juz narobiła bałaganu czy obejdzie sie bez remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moto jak w podpisie czyli Derbi Senda. Rozebrałem i zobaczyłem małe zagłębie węglowe w tłoku- i zagłębie na ok. 2mm i węgiel ;) . Cylek o dziwo cały. Nawet rysy nie ma. Posłuchałem rady i nie odpalałem. Dzię bardzo. Jak będe miał czas to wstawię foty bo ten tłok interesująco wygląda :icon_rolleyes: . Użyłem słowa zapieczenie bo ta świeca się poprostu ostro stopiła .

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeszcze nie znalazłeś tego kawałka świecy to zobacz czy nie ma go w wydechu bo możliwe że wpadł do skrzyni korbowej, później złożysz to odpalisz i sie rozsypie. Także dokładnie sprawdź, zakręć wałem i zobacz czy nic nie puka i nie blokuje wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem zakupić zestaw Airsal'a Sport 70cc . Widzialem gdzieś tutaj na forum temat gdzie w Hondzie NS 50/70 wypaliło dziurę w tłoku z powodu zbyt ubogiej mieszanki? :icon_question: Czy ja zakładając Cylinder 70 cc przy gaźniku 17,5 mm muszę np. coś regulować czy też wywalać dozownik i samemu robić mieszankę? :icon_eek:

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że sam cylinder to nie wszystko. Przy zmianie cylindra na większy powinno sie zmienić też wał na sportowy, oczywiście na starym też pochodzi jeżeli nie ma już luzów, ale na pewno nie tyle co sportowy. Ważny też jest wydech, gaźnik jeżeli to oryginał prawdopodobnie trzeba będzie zmienić dysze główną, choć żeby zyskać jakiś efekt mocy trzeba wsadzić większy. Także jeżeli wszystko zostawisz seryjne nie spodziewaj sie jakiś dużych przyrostów mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał mam Hebo Performance niedawno kupiony. Wydech Metrakit Thrower (piękny dźwięk szlifierki) , a gaźnik mam seryjnie założony 17, 5 mm. Nie spodziewam się jakiegoś super przyrostu mocy bo i tak niedługo zmieniam moto. Chodzi o to, że tłoki do 70cc są dostępne od ręki a do 50cc trzeba sprowadzać 2 tyg+, a różnica w zestawach to jakieś 10 zł .

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może mi ktoś wytłumaczyć jak "wzbogacić mieszankę" śrubką przy gaźniku? :icon_mrgreen:

Zaczynając od tego która to śrubka? :icon_rolleyes:

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzbogacic zalezy gdzie ;) Jesli chodzi Ci o mieszanke wolnych obrotow - czyli do ok. 1/4 otwarcia przepustnicy to krecisz sruba regulacji mieszanki - sruba bez sprężynki (ta ze sprezynka to sruba do regulacji wolnych obrotow). W calym zakresie otwarcia przepustnicy zmieniasz poziom paliwa. Na pelnym otwarciu dysza glowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzbogacic zalezy gdzie ;) Jesli chodzi Ci o mieszanke wolnych obrotow - czyli do ok. 1/4 otwarcia przepustnicy to krecisz sruba regulacji mieszanki - sruba bez sprężynki (ta ze sprezynka to sruba do regulacji wolnych obrotow). W calym zakresie otwarcia przepustnicy zmieniasz poziom paliwa. Na pelnym otwarciu dysza glowna.

 

Nie dopsze, nie dopsze. Dość skomplikowane . :icon_mrgreen:

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...