Arni Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam. Otóż dziś trafiłem na ciekawą rzecz - dwa oznaczenia ustawień rozrządu na kole zamachowym ( znak T ) Przy prawidłowym ustawieniu, znak T pokrywa sie ze strzałka w deklu, znaki na wałkach pokrywają sie ze znakami na głowicy, tłok pierwszego cyl. jest w gmp i jest ok, tak jak było. I teraz krecąc dalej wałem, za jakąs chwile w okienku w deklu pojawia sie drugi znak T. (Nie jest to znak H dot. zapłonu tylko ewidentnie T ) W jakim celu? Czy ten znak bedzie odpowiadał gmp tłoka po przeciwnej stronie? O to pytam z ciekawosci juz, a niestety nie mam kompletnej seriwsówki zeby mogła cos wiecej wyjasnić na ten temat. Pozdr.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Normalnie to pierwszy znak który pojawia sie w "okienku" oznacza punkt zapłonu, a dopiero drugi GMP. Trochę dziwne że u ciebie jest odwrotnie. A jaki to motocykl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 (edytowane) Kolejnosc punkt zapłonu / gmp podałem obrazowo tak, bo nie o te dw mi chodzi. ale normalnie jest tak - najpierw punkt zapłonu - H, zaraz po nim gmp, znak T, i długo nic i kolejny znak T gdzies tam przy połowie obrotu wału i to ten mnie własnie zastanawia. Motocykl to Yamaha FZ 750 20v. Edytowane 7 Czerwca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Dla drugiej pary cylindrow podczas sprawdzania stroboskopem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 O, juz wiem cos wiecej. Dzieki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Czyli wykorbienia przestawione o kąt różny od 180 stopni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Tak, tak to mniej wiecej wyglądało.Napierw ten własciwy znak,potem iles stopni obrotu walem i dalej pojawiał sie nastepny o który pytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Jeżeli tak , to zapłony (i wykorbienia na wale) nie są co 180stopni jak w każdym 4-cylindrowym silniku tylko 180+/- kąt między znacznikami na końcu wału. Jeżeli to prawda to zawory też trzeba regulować w odpowiedni sposób, a nie tak jak w zwykłym rzędowym 4-cylindrowcu. Bardzo ciekawe. A silnik pracuje normalnie po takim ustawieniu rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Nie to jakas bzdura. Wykorbienia sa normalnie jak w kazdym 4 cylindrowcu, mnie sie popieprzylo, bo znak T dotyczy rozrzadu nie ustawienia zaplonu, tymczasem chodzilo mi o ustawienie zaplonu dla drugiej pary cylindrow ( 2-3 / 1-4 ). Czyli nie wiem po co drugi znaczek T, bo powinien byc ewentualnie drugi H. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Obojętnie co by tam było T, H albo dwa razy T, to rozrzad zawsze ustawia sie na drugim znaczniku a nie na pierwszym który sie pokaże. Arni zrobił odwrotnie, dlatego pytam czy silnik pracuje normalnie na takim ustawieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Nie kochany, przeczytaj jeszcze raz - Arni ustawil na znaczniku rozrzadu, pierwszym T, ktore bylo DRUGIM znakiem jaki sie pokazuje po znaku zaplonu H. I wszystko chodzi i dziala dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Czyli są trzy znaki, w kolejności H --> T --> T Tak mam to rozumieć? Ale dalej nie wiemy po co drugie T po GMP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.