Spnk Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Mam nietypowy problem z Bandziorem 650 z 2005 roku (gaźnik, chłodzony olejem). Kiedyś złapał mnie deszcz podczas powrotu ze zlotu, na co motocykl zareagował nierówną pracą i nietrzymaniem wolnych obrotów. Jakoś udało mi się dotoczyć do domu, odstawiłem furę do garażu, a następnego dnia wszystko wróciło do normy. Uznałem, że to jakiś paproch w gaźniku, i nic nie sprawdzałem. Wczoraj znów jeździłem w deszczu, objawy powtórzyły się w stu procentach. Znów odstawiłem moto do garażu, jednak tym razem to nie pomogło. Wyczyściłem świece (były czarne i suche, co wskazywałoby na niespalanie mieszanki), odpaliłem moto, pochodziło jakieś dwie minuty, początkowo trzymając obroty, by w końcu zgasnąć. Kolektor wydechowy od drugiego cylindra był gorący, reszta tylko ciepła. Wnioskuję, że to cewka zapłonowa, ale może macie inne koncepcje? Mój kłopot polega na tym, że MUSZĘ mieć moto na sobotę, a żaden ze znajomych mechaników nie chce się za nie zabrać do tego terminu, więc staram się sam zaradzić temu problemowi. Macie jakieś dobre pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) ...Macie jakieś dobre pomysły? Kable. Zamknij garaż, odpal moto i po ciemku zobacz czy nie mają przebicia. Oczywiście miej na uwadze rosnący poziom CO w garażu i nie zaśnij ;) Czasem wystarczy, że jest wilgoć w powietrzu - nie musi wcale padać. Kabel, który raz miał przebicie będzie w takich warunkach wielokrotnie i niekontrolowanie szwankował. Jeśli to kabel, to można go jedynie wymienić. Taki jest mój dobry pomysł - na wcale nie taki nietypowy problem ;) Pozdrawiam, Jarek Edytowane 28 Maja 2009 przez foxriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spnk Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Wielkie dzięki za odpowiedź. Sprawdzę to jutro, bo dziś jestem już tak wymięty, że nie mam na nic ochoty. Też myślałem nad przewodami, ale zauważyłem po południu, że wariują zewnętrzne cylindry, co wskazywałoby na cewki, jako że jedna obsługuje cylinder 1 i 4, a druga 2 i 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Cewki tak latwo nie padaja, poza tym objawy sa inne. Jak chcesz jezdzic w sobote to spryskaj kable WN na grubo plynem WD40. Jak szwankuja to problem bo sa na stale wmontowane w cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Nie wiem jak w 650, ale w 600 kable są na "klipsy" wczepiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.