sorier Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Chodzi o filtry gąbkowe nasączone olejem jako zamienniki filtrów papierowych. Większość producentów motocykli fabrycznie montuje papierowe wkłady filtrujące. Niektóre modele (w większości enduro) mają fabrycznie gąbkowe filtry powietrza. Firma Pipercross produkuje gąbkowe zamienniki papierowych filtrów powietrza. Podobno są dożywotnie i podnoszą moc (pewnie mają mniejsze opory przepływu podobnie jak filtry K&N). Czy ktoś z was miał do czynienia z tymi filtrami? Czy ich wykonanie gwarantuje dożywotniość? No i najważniejsze, gdzie można je kupić w Polsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 daj sobie spokój o gabke trzeba dbac a mocy z tego niebedzie zadnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Z tego co widziałem Intercars sprzedaje ich filtry, ale do samochodów. Nie wiem czy do motocykli również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 daj sobie spokój o gabke trzeba dbac a mocy z tego niebedzie zadnej. Dbanie o filtr to dla mnie żaden problem, na mocy też mi nie zależy. Zaletą jest to że w każdej chwili mogę go wymyć, nasmarować i mam nowy filtr. A zwykły papierowy można najwyżej przedmuchać, a i to niewiele pomoże, najlepiej wymienić na nowy. Nie wiem czy gąbkowy filtr od tego mycia i smarowania nie rozleci sie od razu. To nie sama gąbka tylko cały "stelaż" na którym jest mocowana. Cały ten wynalazek musiałby być rozbierany do mycia. I właśnie to mnie interesuje, czy ktoś miał albo ma taki filtr i moze cos na ten temat powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coker Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Wydaje mi sie, że na pewno mocy tym filtrem nie podniesiesz, ale podniesiesz stopień filtrowania powietrza. Z tego co widziałem to tylko w crossach i enduro są montowane tego typu filtry właśnie ze wzgledu na trudny teren pracy. Po zawodach lub trasie łatwo jest ten filtr przywrócic do ponownej używalności, ale wydaje mi się, że przez to dławi on nieco motocykl. A i jedno co jest pewne to filtry tego typu nie są dożywotnie....każde mycie skraca życie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Trudno przesądzać czy zmniejsza przepływ powietrza czy nie, ale na tym mi nie zależy. To czy jest dożywotni to pewnie zależy od sposobu obsługi tego filtra. Widzę, że nikt nie miał do czynienia z tymi filtrami, szkoda. PS. Yamaha w R6 też stosowała gąbkę zamiast papieru, a to raczej nie jest enduro ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Nie powiem ci nic o filtrach tej firmy, ale ogólnie o filtrach gąbkowych z punktu widzenia motocykli terenowych ;) Jak pisano wcześniej we wszelkiej maści crossówkach i wyczynowych endurakach producenci montują filtry gąbkowe. Gąbka mocowana jest na specjalnym stelażu plastikowym z którego to łatwo się ją ściąga. Kiedy zabrudzisz filtr, wymontowujesz go i teraz jest kilka szkół czyszczenia. 1. Gorąca woda i ludwik (daje radę) 2. Gorąca woda we wiadrze i specjalny proszek (np.marki Twin Air) - super efekt 3. Rozpuszczalnik/benzyna ekstrakcyjna - dobry efekt, ale szybko niszy filtr 2 - 3 mycia i pozamiatane. Po czyszczeniu czekasz aż filtr wyschnie i nasączasz go specjalnym olejem do filtrów na bazie jakichś rozpuszczalników. Rozpuszczalnik odparuje po kilku minutach i olej ten staje się cholernie lepiący, takie "włosy" się ciągną i tak o to masz nowy-stary filtr powietrza. Olej do filtra kosztuje koło 50 zł za litr (starcza na sezon używania w crossówkach, gdzie filtr powinien być myty praktycznie co jazdę), proszek też cena podobna, ale szybciej się kończy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakwas Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Kilku moich znajomych używa tych filtrów w samochodach i twierdzą że są lepsze od k&n , a co do trwałości gąbkowych filtrów to mam taki w skuterze już 12lat i jakoś nie zauważyłem żeby się rozpadał , myję go benzyną i następnie nawilżam specjalnym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.