jeszua Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 konkretnych przepisów poszukam Ci później :bigrazz: chętnie. ponieważ pomimo tego, że motorower nie jest w rozumieniu pord pojazdem silnikowym, to nie jest również rowerem: ten bowiem ograniczony jest definicyjnie do jednośladu poruszanego siłą mięśni jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanilla Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 chętnie. ponieważ pomimo tego, że motorower nie jest w rozumieniu pord pojazdem silnikowym, to nie jest również rowerem: ten bowiem ograniczony jest definicyjnie do jednośladu poruszanego siłą mięśni jsz No wiec jest tak...oczywiscie nigdzie nie jest wyraźnie napisane, jednak sklejając kawałki z kodeksu oraz z wytycznych jak powinna byc poprowadzona ścieżka następuje: USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. (Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.) Dział I Przepisy ogólne Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają: 32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego, 46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h, Rozdział 3 Ruch pojazdów Oddział 1 Zasady ogólne Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny. 5. Kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany silnikiem, idąca obok takiego pojazdu, są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych. Oddział 11 Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych Art. 33. 1. Kierujący rowerem, korzystając z drogi (ścieżki) dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność wobec pieszego idącego taką drogą i ustępować mu pierwszeństwa. 2. Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę. 3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: 1) jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu, 2) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach, 3) czepiania się pojazdów. 4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się: 1) wjeżdżania bezpośrednio przed jadący pojazd, 2) zwalniania lub zatrzymywania się bez uzasadnionej przyczyny. 5. Korzystanie z chodnika przez kierującego rowerem jest dozwolone jedynie w razie braku drogi (ścieżki) dla rowerów i niemożności korzystania z jezdni, jeżeli dozwolony jest na niej ruch pojazdów samochodowych z prędkością większą niż określona w art. 20 ust. 1. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustępować pierwszeństwa pieszemu. W powyższych punktach rower moze byc stosowany zamienne z motorowerem lub z... bo co nastepuje... Wytyczne jak powinna być poprowadzona ścieżka rowerowa: ...Zgodnie z kodeksem drogowym (cz.II, par.7, pkt.4 oraz cz.I, art.4,pkt.1,ust.16) jazda na rowerze i motorowerze jezdnią jest zabroniona, o ile wzdłuż tej jezdni poprowadzona jest ścieżka dla rowerów. Budowa złej ścieżki rowerowej może więc pogorszyć warunki bezpieczeństwa rowerzystów, bo oni nie mają wyboru i muszą sie na nią przenieść....Znak ,,droga dla rowerów'' (cz.II, par.7, pkt.4, znak C-13) jest znakiem nakazu i powoduje zmianę prawnej sytuacji rowerzysty i motorowerzysty: wynika z niego zakaz korzystania z jezdni a dla motoroweru dodatkowo ograniczenie prędkości z 50km/godz. (cz.I, art.4, pkt.1 ust.16) do 40km/godz. (cz.I, art.28, pkt.4); ponadto zakaz ruchu pieszego (cz.I, art.9, pkt.5)....Kodeks drogowy dopuszcza łączenie znaków ,,droga dla rowerów'' i ,,droga dla pieszych'' w pojedynczy znak ,,droga dla rowerów i pieszych'' (cz.II, par.7, pkt.7, znak łączony C-13 + C-16); jednak znaczenie takiego znaku jest inne niż dwóch znaków odrębnych. Znaki odrębne oznaczają dwie oddzielne drogi dla rowerzystów i dla pieszych: pieszym nie wolno wchodzić na drogę dla rowerów a rowerom nie wolno jechać po drodze dla pieszych. Znak łączony oznacza zezwolenie na mieszanie się ruchu pieszego i rowerowego z pierwszeństwem dla pieszych (cz.I, art.28, pkt.1) i ogranicza dopuszczalną prędkość motoroweru jeszcze drastyczniej: do 30km/godz. (cz.I, art.28, pkt.4) pozdrowionka Vanilla :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 No wiec jest tak...oczywiscie nigdzie nie jest wyraźnie napisane, jednak sklejając kawałki z kodeksu oraz z wytycznych jak powinna byc poprowadzona ścieżka następuje: Oddział 11 Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych Art. 33. 1. Kierujący rowerem, korzystając z drogi (ścieżki) dla rowerów i pieszych, 3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: 4. Na przejeździe dla rowerzystów, kierującemu rowerem zabrania się: 5. Korzystanie z chodnika przez kierującego rowerem jest dozwolone jedynie w razie braku drogi (ścieżki) dla rowerów i niemożności korzystania z jezdni, W powyższych punktach rower moze byc stosowany zamienne z motorowerem lub z... bo co nastepuje... Wytyczne jak powinna być poprowadzona ścieżka rowerowa: ...Zgodnie z kodeksem drogowym (cz.II, par.7, pkt.4 oraz cz.I, art.4,pkt.1,ust.16) no właśnie: czy aby nigdzie nie jest napisane? jak dla mnie powyższe cytaty z kodeksu zupełnie nie uzasadniają opinii o tożsamych prawach roweru i motoroweru do ścieżki rowerowej, wręcz przeciwnie (poza wytycznymi, o czym dalej) i tak od art. 33 w dół mamy kilka razy powtórzone "rower" (1, 2, 4, 5) oraz raz - osobno! - rower i motorower (ust. 3). domniemywam, że gdyby ustawodawca we wszystkich przypadkach traktował rower i motorower zamiennie w kwestii praw i obowiązków w ruchu drogowym, nie wyszczególniałby tego jednego specyficznego; skoro jest tu rozróżnienie, nie ma podstaw do utożsamiania obu pojazdów w innych zapisach. tym bardziej, że definicyjnie znacząco się różnią i dalej co do cytowanych wytycznych, znalazłem takie prawdopodobne źródło: "Jak powinna być poprowadzona ścieżka rowerowa, Stefan Sokołowski, Wersja: 3 czerwca 1996" - zwracam uwagę, że aktualna treść kodeksu pochodzi z roku 1997, a i ta była kilkakrotnie zmieniana. w obecnej treści dział 2 art. 7 ma tylko 3 ustępy, a dział 1 jedynie 2 artykuły; nie wiadomo więc, na jakie przepisy powoływał się autor (dokumenty z archiwum sejmu coś nie chcą mi się otwierać, może ktoś ma jakiś inny pomysł?). innymi słowy: może w 96 roku tak było, ale obecnie z treści kodeksu nie wynikają uprawnienia do jazdy motorowerem po ścieżkach rowerowych jsz ps. a już zupełnie nie wiem, czym kierował się (oczywiście poza chęcią minięcia korka) widziany przeze mnie motocyklista na afryce twin, który kilka dni temu o poranku zapierniczał tyniecką ścieżką rowerową w krakowie Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanilla Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Jeszua, zgadzam się z Tobą w zupełności :notworthy: , zapisy kodeksu oraz wytycznych budowy ścieżek nie wskazują wyraźnie na te same prawa roweru czy motoroweru, można jedynie znaleźć zróżnicowanie w zakresie obowiązków. Śmiem twierdzić, że w kwestii motorowerów mamy lukę w prawie i dużo lub aż za dużo niedomówień, które mogą powodować mylną interpretacje lub nadinterpretację "co autor miał na myśli?. :icon_eek: Jeszcze jedno, mimo, że faktycznie nie ma nigdzie napisane o dopuszczeniu motoroweru o poj. do 50cm3 do poruszania się po ścieżkach to taką informację przekazuje się kursantom na PJ :biggrin: Co do luki wprawie to mam jeszcze jedno spostrzeżenie, a mianowicie ustawa o ubezpieczeniach (teraz to obojetne czy tylko OC czy pozostałe). Dlaczego w naszym kraju nie można ubezpieczyć moto sezonowo? Jak to sie dzieje np. w Niemczech. Byłoby fajne powołać grupe lobbistyczną z ludźmi, którzy mogliby przeanalizować zapisy prawa dotyczące moto i moze wpłynąć na Ustawodawce...oj długa to droga.... pozdróweczka Vanilla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sihaja Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 ostatnio kiedy chciałem zaparkować motonga pod apteką wjechałem na chodnik gdzie był obniżony krawężnik poniewaz byla brama wjazdowa i musiałem jeszcze przejechać jakies 30 metrów pod apteke poniewaz tam tylko był niski kraweznik pod który dało sie podjechać. No bez jaj... Tez lubie mieć moto na oku, ale są granice. Ile w tej aptece siedziałeś? Jak juz musisz, to przeprowadź ten kawałek albo przepchaj siedząc, ale z wyłączonym silnikiem - nikt nie będzie się mógł czepiać. Wiem, że łatwiej powolutku przejechać, ale troche to może kosztować. Sama męczę się ze swoim (tez pod apteką) kiedy idę do pracy. czy wiecie moze jakie moga byc konsekwencje przejechana chodnika motocyklem chociaż w celu zaparkowania? mial juz ktos takie zdarzenie ze zatrzymała go do kontroli policja lub straz miejska? Nie ma znaczenia w jakim celu. Po prostu jazda po chodniku jest zabroniona. Za którymś razem będzie policjant (albo co gorsze dla Ciebie - strażnik miejski) w okolicy. I raczej na kontroli się nie skończy ;> Cytuj Fakt, iż jakiś pogląd jest szeroko rozpowszechniony, nie stanowi żadnego dowodu na to, że nie jest on całkowicie absurdalny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzkości jest zwyczajnie głupia, należy oczekiwać z dużym prawdopodobieństwem, iż powszechnie panujące przekonania będą raczej idiotyczne niż rozsądne. Bertrand Russell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 zawsze tak robie ze stawiam moto tak żeby mieć je na widoku gdy jestem w sklepie. a zeby wjechać na ten chodnik trzeba jednak mieć włączony silnik poniewaz sam nie dam rady go wepchnąć przez kraweznik a i pewnie do tego policja mogłaby sie doczepić :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 samochodu na chodnik przecież nie wpychasz... ludzie to sobie lubią życie utrudniać :D jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.