Skocz do zawartości

Suomy - podatny jak Boomer, czy twardy jak Amish w byciu unplugged


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam cichego [sic!], kolorowego integralnego kasku ze standardowo niekłopotliwie wymienialnym, nie parującym wizjerem. Opcja, która mnie zainteresowała to:

 

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/...electSubProduct

 

http://www.allegro.pl/item634295751_kask_s...d_nowy_top.html

 

(może lekko drętwe malowanie, ale magiczne mimo wszystko :bigrazz: )

 

Przyznać się, kto jeździ w defenderach i jak się sprawują powyżej 100 km/h?? :bigrazz:

 

Kolejna rzecz to wałkowany od dawna rozmiar kasku. Obwodowo mam łepetynę na 57 cm (więc zgodnie z rozmiarówką producenta powinnam nosić M), ale ta eMka pozostawia mi zbyt dużo komfortu pod przyłbicą, eSka natomiast robi mi z policzków chomika po pełnoziarnistym śniadaniu i sprawia że krzyczę przy zdejmowaniu.

 

Stąd moje pytanie: jak bardzo wyściółka Suomy może się dopasować?? (odpowiedzi typu: bardzo, nie bardzo, wcale, w zupełności wystarczą) Po ilu km można przestać wozić ze sobą wazelinę i swobodnie zakładać i zdejmować kask bez krzyku?? :bigrazz: (zakładając, że kupię S)

 

Czy ktoś z Was przywoził kask np. z Kanady?? Warto, nie warto??

 

Z góry dzięki za podpowiedzi, oczywiście zakupu kasku innych wielkich skorupotwórców nie wykluczam, więc inspirujcie, jeśli coś przyjdzie Wam do głowy.

 

edit. Używacie pianek do kasków??

Edytowane przez Malvina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w "Chwalę się" to wszyscy radzili, że Moto duże, że za szybkie, a jak tutaj pytam o bezpieczną, praktyczną, dobrze dopasowaną skorupę, to się okazuje, że cisza, jak makiem zasiał :icon_rolleyes:

 

Nikt nie jeździ w defenderze?? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram sie odpowiedziec choc na czesc twoich pytan :) i zaczne od konca kaski z innych czesci swiata podobno maja inny uklad wysciulek w srodku (czytaj inna czesc globu inna budowa glowy) w suomy nie jezdzilem ale kazdy kask sie dopasowuje troche prznajmniej ale jak krzyczysz przy zdejmowaniu to juz zle ;/ sproboj ewentualnie m z dobra kominiarka albo innego producenta... jesli zalezy Ci na fajnym designie za niewygurowana cene (bo shoei rozumiem odpada ze wzgledu na cene wlasnie) to poszukaj marushina albo hjc wyzszego modelu pozatym shark ma nawet fajne malowania jezeli chcesz sie dowiedziec cos w kwestii bezpieczenstwa. to anglicy testuja kaski tak ja euro NCAP samochody i daj werdykt w gwaizdkach :) (marushin ma iwcej niz shoei :D) http://sharp.direct.gov.uk/ ja sam ostatnio kupilem marushina ale jeszcze nie jezdzilem wiec nie powiem jaki komfort ale na lepetynie tak poprostu lezy swietnie :)

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie proboje porownywac zeby nie bylo shoei poza wszystkim ma jeszcze jakosc wykonania i dlugowiecznosc za ktora trzeba slono placic dlatego trzeba rozwarzac rozne opcje :)

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arai wymiata wszystko. Raz się przejedziesz i nigdy nie kupisz innego.

 

Nie kupisz innego dlatego, że nic mu nie dorówna, a nie dlatego, że już nigdy nie będziesz mieć głowy na karku?? :icon_razz: (żart retoryczny)

 

A jak jest z absorbowaniem szumów w kaskach Arai, czy Marushin powyżej 100 km/h, bo o tym jeszcze nic nie wspomnieliście??

 

 

 

 

...kaski z innych czesci swiata podobno maja inny uklad wysciulek w srodku (czytaj inna czesc globu inna budowa glowy) ... jesli zalezy Ci na fajnym designie za niewygurowana cene (bo shoei rozumiem odpada ze wzgledu na cene wlasnie) to poszukaj marushina...

 

Następnym razem muszę się Kanadyjczykom lepiej przyjrzeć, bo wydaje mi się, że tylko tyłki mają od nas większe, ale budowę głowy zbliżoną :bigrazz:

 

Notturno, wielkie dzięki za wypowiedź i konkretną podpowiedź :notworthy: Dzięki Twojemu postowi zaczęłam się także zastanawiać albo nad siakimś Araiem, albo nawet i nad Marushinem, jako że na alledrogo znalazłam dość ciekawy model:

 

http://www.allegro.pl/item638420842_marush..._rozmiar_s.html

 

Gdzie w Poznaniu/Łodzi/Częstochowie można przymierzyć kaski Marushin??

 

YUBY - w dawnych postach odgadłeś bezbłędnie rozmiar mojej bielizny, to i w kwestii wyboru eSki Suomy pewnie Ci zaufam :biggrin: , oild nie zdradzę tego wyboru na rzecz powyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z absorbowaniem szumów w kaskach Arai, czy Marushin powyżej 100 km/h, bo o tym jeszcze nic nie wspomnieliście??

Nie wiem jak w powyższych, ale pod tym względem przoduje Schuberth, który produkuje obecnie najcichsze kaski.

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas? Na trasie i tak się lata w zatyczkach bo powyżej 2zł szum w każdym jest męczący... Zatyczki i po kłopocie :)

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdże w Suomy Spec R1. Jest świetnym kaskiem. Największą jego zaletą jest wentylacja. A dokładniej wielokanałowy układ wentylacji z nawiewem na szybę- przez co niestety jest głośny :( czym lepsza wentylacja tym kask jest głośniejszy- cudów nie ma. Nieparująca szyba z powierzchnią odbijającą promieniowanie UV, materiał polikarbonat (lexan) odporna na zarysowania wodoodporna z antyfog'iem, deflektor na nos uniemożliwiający parowanie szybki. Nawet w wielkie upały, na skrzyżowaniach nie wiem co to parowanie szybki. Wnętrze z przyjemnego, miękkiego materiału( Suomy używa chyba Alcantra), wyjmowane z możliwością prania. A najważniejsze- należy do grupy najbezpieczniejszych kasków z wyższej półki, a to chyba najważniejsze :]

 

Polecam strone www.fc-moto.com mają duży wybór( nie tylko kasków) częste promocje. Kilka razy korzystałam z ich ofert.

 

Aaa co do rozmiaru. Osobiście mam XS przez około 200 km był bardzo ciasny, jakby był za mały, bolały uszy, odgniatał policzki. Później dopasował się idealnie, jest ciasny, ale nigdzie nie uwiera.

Edytowane przez KingRider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas? Na trasie i tak się lata w zatyczkach bo powyżej 2zł szum w każdym jest męczący... Zatyczki i po kłopocie :)

 

W Arai już powyżej 100 słychać dośc głośno szumy wiatru. Ale to jest kask stworzony do zapie*dalania a nie do podróżowania w ciszy. Komfort daje aerodynamika dopracowana w każdym calu.

 

Vector, muszę Cię kiedyś oblookać na żywca jak wyglądasz w tym Arajó ;)

 

Ok :wink: :flesje:

 

Wnętrze z przyjemnego, miękkiego materiału( Suomy używa chyba Alcantra), wyjmowane z możliwością prania.

 

Co do Arai, wyściółka z jakiegoś materiału 3D, praktycznie cały pot jest natychmiastowo wyciągany, nie śmierdzi.

 

Polecam strone www.fc-moto.com mają duży wybór( nie tylko kasków) częste promocje. Kilka razy korzystałam z ich ofert.

 

Ja również jak najbardziej polecam fc moto :lalag:

 

Aaa co do rozmiaru. Osobiście mam XS przez około 200 km był bardzo ciasny, jakby był za mały, bolały uszy, odgniatał policzki. Później dopasował się idealnie, jest ciasny, ale nigdzie nie uwiera.

 

I jak to ma się w Arai. Po 4100 kilometrach w tym sezonie kask wygląda jak nowy, wnętrze bez jakichkolwiek, nawet najmniejszych zużyć :lalag:

 

Teraz już w 100% rozumiem Bodzyna, dlaczego tak zachwalał ten kask.

 

Sorki za te psalmy chwalebne na temat kasku, ale możecie wierzyć lub nie, jest po prostu perfekcyjny w każdym cału. No może nie pod względem wymiany wizjera :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem suome spec1 fajny lekki wygodny i tanszy o polowe od Arai ( jak dobrze poszukasz) bo Arai RX7 to cudem mozna znalesc ponizej 400$

ale jak juz Araia kupisz nigdy niezamienisz na nic innego , co z tego ze glosny.... na cos trzeba umrzec :P

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z absorbowaniem szumów w kaskach Arai, czy Marushin powyżej 100 km/h, bo o tym jeszcze nic nie wspomnieliście??

Z własnego dorobku (w nawiasach orientacyjne ceny zakupu):

 

- Nolan N60 (100eur). słabej jakości wyściółka wewn. wygniotła się do rozm. większego, po 3 sezonach szyba otwierała się przy wyższych prędkościach, b.słabej jakości pasek (wyciągnął się), ułamane mocowanie szyby

 

- AGV Demon Top Vent (270e)- słabej jakości wizjer (rysy), lekkie, dość cichy, "nie rozciągnął" się, skorupa z włókna szklanego, bdb wentyalacja

 

- Shoei Raid II (429e x jak dotąd 2 sztuki) - bardzo dobre wykonanie, niezła aeorodynamika, cichszy od xr1000 i x-spirit (stestowane), praktyczne funkcje blokady i rozszczelnienia wizjera, skorupa z 3-warstwowego włókna szklanego, warto dokupić podbródek wyciszający (za 20e)

 

- Suomy Vandal (300e)- znakomita ale niewygodna w obsłudze wentylacja, przez co nieco głośny. Zwykle nie parował mimo braku antifoga; zupełnie tj. przy b.dużej nagłej zmianie wilgotności np. tunele w górach nie parują tylko pinlocki Shoeia; lekki i doskonale wykończony, włókno szklane. Jako jedyny przy silnym uderzeniu nie wywołał wstrząśnienia mózgu. Brak podbródka w ofercie dealera.

 

- Arai Viper (600e)- bdb wentylacja, lekkość, dostępne ciekawe malowania (tego brakuje moim zdaniem u Shoei'a), nieco głośny (standardowa cena za rozbudowaną wentylację), drogi jak cholera.

 

- Arai Quantum II (600e) znakomita wentylacja, aeorodynamika, lekkość, za głośny, znakomicie ukształtowany antifog pinlock (lepszy niż Shoeia na tor, czy 1/4 mili), wysuwany deflektor pod brodą nie jest tak skuteczny jak ten w Shoeiu; drogi jak cholera.

 

 

Może być ciężko dobrać odpowiedni kask kupując bez mierzenia. Najlepiej przed zamówieniem wybranej sztuki obmacać ją i założyć przy okazji targów czy u lokalnego dealera. Jeśli chcesz jeździć w dalekie trasy i zależy Ci na ciszy, skłaniałbym się ku Raidowi i to nie tylko wobec zasady "każdy chwali swoje". Najmniej deflektorów i kłującej agresywną stylistyką wentylacji powoduje, że jest najcichszy z opisywanego zestawienia. Arai - osobiście mi nie leży. Ponoć głowy są podzielone na "shoeiowców" i "araiowców". Sprzedałem właśnie Quantum, na rzecz koleinego Raida II :bigrazz: . Wykonanie sztuk zza oceanu poza innymi wyściółkami, nie powala jakością i nie ma homologacji europejskiej (na Torze się nie pościgasz). W przypadku pytań pisz śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...