gandżo Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Dobrze rozumiesz. Odlegóść była nieprawidłowa. Co wiecej ze ślizgu który jest napinany napinaczem odpadł kawałek bieżni ślizgu o długosci ok 5cm i początkowo myślałem ze to było przyczyną przeskoczenia łańcuszka i zmiany ilości bolców między kołami zebatymi wałków rozrządu. Po wymianie ślizgu i ustawieniu rozrządu problem nie ustąpił. Wciąż słychać metaliczne bardzo głosne stukanie. Zastanawiają mnie te 2 pozostałe ślizgi czy one czasem nie powodują że znaki na wałkach rozrządu nie pokrywają się idealnie z krawędzią głowicy (rożnica ok 3mm). Tłoki mają fabrycznie podcięcia pod zawory, więc chyba z tego powodu są te fabryczne podcięcia, gdyż dokładność odległosci tłoki-zawory jest bardzo duża. To może ta różnica 3mm robi cały problem. No chyba ze sie mylę z tymi fabrycznymi podcięciami na tłokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 "Podcięcia" nie sa po to żeby zabezpieczać przed kontaktem zaworu z tłokiem po przestawieniu rozrządu. To tylko miejsce na grzybek zaworu w czasie normalnej pracy silnika. Jeżeli ktoś często sprawdza czy jego silnik ma "odcięcie" to prędzej czy później i tak pokrzywi zawory, nawet "podcięcie" mu nie pomoże. Najlepsze i najprostsze co możesz zrobić to wymienić ślizgi. Zobaczysz jaki to efekt przyniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 (edytowane) To własnie miałem na myśli pisząc o tych podcięciach. Po wymianie ślizgów dam znać jak się silnik sprawuje. Dzięki za pomoc. Edytowane 18 Maja 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Przerabiałem ten temat w swoim ltd 450 i reszcie 500 Kawasaki kilkukrotnie. Olej tę sprawę, te silniki tak mają i nic z tym nie można poradzić. Sprężyny ok, łańcuch nówka, napinacz też itd... i dalej to samo. Niestety japońce tak to wystrugali i trzeba z tym tak zyć. Jak dobrze sie przypatrzysz to jest przesunięcie o pół ząbka, raczej nie o ząbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 (edytowane) No dokładnie też mam wrażenie że przesunięcie jest o pół ząbka, a nie o ząbek. Klepanie zaworów o tłoki, to raczej nie normalna sytuacja i fabryka by tego tak nie wypuściła. Ostatnio miałem okazję przysłuchać się na kilku zlotach kilku sztuką GPZ500, i faktycznie słychać takie cykanie, ale nie metaliczne klepanie, jak w tej GPZ o której debatujemy. Edytowane 18 Maja 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Looknij no tu , tam wcale sie te znaki nie zgrywają w logiczny sposób (o ile o to samo moto nam chodzi) http://www.chudzikj.fora.pl/kawasaki,5/ust...pz-500,315.html Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 :icon_twisted: Niestety ale te znaki się zgrywają. Pod napisami IN, EX (jakieś 2mm pod niimi) są inne poziome kreski, które na tym rysunku pokryły się z linią oznaczoną numerem 5. A te pozostałe kreski widoczne na rysunku, i połozone pod pewnym kątem w stosunku do linii nr 5 to nie wiem do czego służa, w każdym razie na pewno nie do ustawiania rozrządu. W manualu nic nie pisze do czego one mogą służyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 przyszła mi do głowy jeszcze jedna prosta myśl- nie zamieniłeś wałków rozrządu miejscami? Niepokrywające się znaki to pikuś, ale to stukanie... Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Wałki mają oznaczenia IN, EXH więc nie ma możliwości pomyłki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jak masz w manualu czasy rozrządu to ustaw według stopni i wtedy olej znaki. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Myślałem już o tym żeby czasy sprawdzić w taki sposób, ale w 4 manualach jakie mam nie ma żadnych danych. W google.com też nic nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.