jgdarek Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Witam Posiadam moto jak w temacie i moje pytanie to czy ktoś potrafi opisać działanie (pneumatyczny) tego zaworu?Większość ma elektryczny i o nim jest wiele napisane ale o pneumatycznym nic a właśnie taki jest u mnie.Drugie pytanie to czy można zastąpić jeden drugim? i czy są konieczne przeróbki instalacji elektrycznej?Trzecie pytanie to po co jest podłączona linka od hamulca nożnego do tego zaworu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Dobre zadałeś pytanie kolego. Swego czasu się nad tym sam głowiłem- po co ta linka przy hamulcu. Swoją drogą skąd wiesz, że to jest właśnie zawór pneumatyczny? U mnie przy pociągnięciu tej linki zawór się otwierał, natomiast normalnie podczas jazdy nie wiem. Dodam, że miałem moduł od zaworu, kostkę do elektromagnesu, natomiast samego elektromagnesu nie było. Podłączenie go do tej linki nie skutkowało niczym dobrym, więc zostawiłem tak jak w fabryce wyprodukowali :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Pneumatyczny ponieważ nie dochodzą do niego żadne kabelki,i jak dobrze się mu przyjrzeć od strony gaznika to przez szparę w obudowie widać jak podczas dodawania gazu podnosi się to coś w środku,a jak rozebrałem obudowę to nie było żadnego systemu hydraulicznego i stąd mój wniosek.Ale dalej niema nikogo kto by się na tym znał a szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 1. pyt Taki zawór stosuje się w wydechach gdzie silnik jest dwusuwowy aby mieszanka nie "ulatywała" do wydechu. Dzięki takiemu zaworowi tłumik może być "prawie" pusty gdyż strona odpowiedzialna za cofanie/zapobieganie wylatywaniu mieszanki przejmuje owy zawór a nie gruszka. 2. pyt Zapewne tak, pytanie po co? 3. pyt To tylko domysły, ale jeżeli naciśniesz hamulec to zawór jakoś na to reaguje. Powiedź nam co się dzieje gdy np. na hamulcu od którego idzie linka będziesz dodawał gazu. Wcale bym się nie zdziwił jak zacznie się dławić. Może zawór wtedy się domyka kiedy naciskasz na hamulec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.