rafkawasaki Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 mam pytanie czy ktos może mi powiedziec jak sprawdzić regulator napiecia przy pomocy miernika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Taki pomiar na wiele ci sie nie zda, czesto zdarza sie ze uszkodzony regulator podczas mierzenia omomierzem ma parametry takie jak w serwisowce a po podlaczeniu do motocykla pod obciazeniem wariuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maderick Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 najprościej to zmierz ładowanie akumulatora, oraz napięcie jakie idzie na żarówki, tyle wiem ale podejrzewam ze to jest za mało żeby mieć 100% pewności pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ittmk Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Układ wejściowy ma 3 przewody - taka gwiazda... Mierzyć woltomierzem w stosunku do masy pojazdu - na każdym przewodzie wejściowym powinno być ok. 60 V i zmienia się jak dodasz gazu... Na układzie wyjściowym (przeważnie jeden gruby przewód) powinno być ok. 14 V i tez minimalnie się zmieniać po dodaniu gazu. Jeśli na wyjściu jest napięcie jak na akumulatorze 12,6 V bez pracy silnika - coś jest walnięte. Przy włączonym silniku i dodawaniu gazu napięcie na klemach aku musi być wyższe niż 13 V - jeśli tak nie jest to coś jest źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 ittmk, jesli radzisz to rob to dobrze albo wcale. Jezeli chodzi o pomiar alternatora trojfazowego samowzbudnego to nalezy mierzyc napiecie miedzyfazowe a nie miedzy faza a masa, poza tym pomiar nalezy przeprowadzac po wypieciu kostki z regulatora. Fazy sa 3 wiec pomiary miedzyfazowe tez beda 3, przy 5 tys obr powinno byc ok 70V (oczywiscie prad zmienny wiec taki zakres nalezy ustawic na mierniku) i wazne jest zeby bylo rowne miedzy wszystkimi trzema fazami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 prosta skuteczna metoda!== transformator wiekszej mocy jak 40W i napieciu wyjsciowym okolo 24v(18-26) szeregowo z napieciem wyjsciowym . transformatora wpinasz zarówke 10- 45 W i przez tą zarówke zasilasz regulator na wyjscu regulatora mierzysz napiecie powinno wskazac 13,5 v z tym ,że na wyjsciu podłanczasz kondensator elektrolityczny równolegle z rezystorem 100-300 ohm do masy-symuluje on akumulator jesli nie jasno napisalem moge schemat narysowac! metoda pewna i skuteczna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maderick Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 jeśli możesz to daj schemat krokodyl, bo ja nic z tego nie rozumiem :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 zrobilem stronke dla motocyklistow w temacie pomocy w zrozumieniu zasady dzialania zaplonow w motocyklach enduro i nie tylko.... zamieszcze tam schemat w najblizszym czasie -- www.zaplon.pl.tl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Mialbym pewne uwagi do opisanej przez Krokodyla metody. Otoz transformator jednofazowy nie da mozliwosci pelnego zbadania regulatora napiecia ze wzgledu wlasnie na podlaczenie tylko dwoch faz regulatora. Oczywiscie pewnie chodzi o zrobienie trzech prob (podlaczenie faz 1 z 2, 1 z 3 i 2 z 3), ale to i tak nie to samo co 3 fazy jednoczesnie. Druga sprawa to mialem przypadki ze regulator zachowywal sie zupelnie prawidlowo w motocyklu do pewnych obrotow, a dopiero po ich przekroczeniu np dostawal przebicia na jednej z faz, tak wiec diagnostyka regulatora odpietego z instalacji motocykla nie zawsze da wlasciwy obraz jego dzialania, to jest elektronika i nie zawsze w ten sam sposob sie uszkadza i nie zawsze ten sam element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Metoda jest dobra dla amatora (wiekrzosc warsztatow naprawy motocykli nie ma nawet takiego testera )..... zajmuje sie serwisem elektroniki przez ponad 20 lat mysle ze doswiadczenie mam spore i celowo podalem mozliwosc budowy bardzo prostego testera -- moge podac schemat testera o zmiennej czestotliwosci i napieciu ale kto to wykona z amatorow?? czestotliwosc sieci czyli 50Hz odpowiada predkosci obrotowej 3000 RPM silnika czyli do przyjecia....regulatr jest na tyle prymitywnym elementem,ze nie sprawia wiekrzego klopotu przy pomiarach www.zaplon.pl.tl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Teoretycznie masz racje, ale ja rowniez zajmuje sie motocyklami od lat i miewalem przypadki roznych uszkodzen regulatorow, wydaje mi sie ze ta metoda nie wykryje w 100% wszystkich rodzajow awarii reglera. A schemat testera chetnie bym obejrzal jesli to nie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Metoda jest dobra dla amatora (wiekrzosc warsztatow naprawy motocykli nie ma nawet takiego testera )..... zajmuje sie serwisem elektroniki przez ponad 20 lat mysle ze doswiadczenie mam spore i celowo podalem mozliwosc budowy bardzo prostego testera -- moge podac schemat testera o zmiennej czestotliwosci i napieciu ale kto to wykona z amatorow?? czestotliwosc sieci czyli 50Hz odpowiada predkosci obrotowej 3000 RPM silnika czyli do przyjecia....regulatr jest na tyle prymitywnym elementem,ze nie sprawia wiekrzego klopotu przy pomiarach www.zaplon.pl.tl Schemat testera i ja bym chętnie obejrzał. Co do tych 50Hz przy 3000rpm to obawiam się, że będzie tylko w przypadku gdy alternator ma trzy cewki i dwa magnesy w wirniku, a chyba żaden nie jest aż tak prymitywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.