Skocz do zawartości

regulator napiecia


Rekomendowane odpowiedzi

Układ wejściowy ma 3 przewody - taka gwiazda...

Mierzyć woltomierzem w stosunku do masy pojazdu - na każdym przewodzie wejściowym powinno być ok. 60 V i zmienia się jak dodasz gazu...

Na układzie wyjściowym (przeważnie jeden gruby przewód) powinno być ok. 14 V i tez minimalnie się zmieniać po dodaniu gazu.

Jeśli na wyjściu jest napięcie jak na akumulatorze 12,6 V bez pracy silnika - coś jest walnięte.

Przy włączonym silniku i dodawaniu gazu napięcie na klemach aku musi być wyższe niż 13 V - jeśli tak nie jest to coś jest źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ittmk, jesli radzisz to rob to dobrze albo wcale. Jezeli chodzi o pomiar alternatora trojfazowego samowzbudnego to nalezy mierzyc napiecie miedzyfazowe a nie miedzy faza a masa, poza tym pomiar nalezy przeprowadzac po wypieciu kostki z regulatora. Fazy sa 3 wiec pomiary miedzyfazowe tez beda 3, przy 5 tys obr powinno byc ok 70V (oczywiscie prad zmienny wiec taki zakres nalezy ustawic na mierniku) i wazne jest zeby bylo rowne miedzy wszystkimi trzema fazami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta skuteczna metoda!==

transformator wiekszej mocy jak 40W i napieciu wyjsciowym okolo 24v(18-26) szeregowo z napieciem wyjsciowym . transformatora wpinasz zarówke 10- 45 W i przez tą zarówke zasilasz regulator na wyjscu regulatora mierzysz napiecie powinno wskazac 13,5 v z tym ,że na wyjsciu podłanczasz kondensator elektrolityczny równolegle z rezystorem 100-300 ohm do masy-symuluje on akumulator jesli nie jasno napisalem moge schemat narysowac! metoda pewna i skuteczna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialbym pewne uwagi do opisanej przez Krokodyla metody. Otoz transformator jednofazowy nie da mozliwosci pelnego zbadania regulatora napiecia ze wzgledu wlasnie na podlaczenie tylko dwoch faz regulatora. Oczywiscie pewnie chodzi o zrobienie trzech prob (podlaczenie faz 1 z 2, 1 z 3 i 2 z 3), ale to i tak nie to samo co 3 fazy jednoczesnie. Druga sprawa to mialem przypadki ze regulator zachowywal sie zupelnie prawidlowo w motocyklu do pewnych obrotow, a dopiero po ich przekroczeniu np dostawal przebicia na jednej z faz, tak wiec diagnostyka regulatora odpietego z instalacji motocykla nie zawsze da wlasciwy obraz jego dzialania, to jest elektronika i nie zawsze w ten sam sposob sie uszkadza i nie zawsze ten sam element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda jest dobra dla amatora (wiekrzosc warsztatow naprawy motocykli nie ma nawet takiego testera )..... zajmuje sie serwisem elektroniki przez ponad 20 lat mysle ze doswiadczenie mam spore i celowo podalem mozliwosc budowy bardzo prostego testera -- moge podac schemat testera o zmiennej czestotliwosci i napieciu ale kto to wykona z amatorow?? czestotliwosc sieci czyli 50Hz odpowiada predkosci obrotowej 3000 RPM silnika czyli do przyjecia....regulatr jest na tyle prymitywnym elementem,ze nie sprawia wiekrzego klopotu przy pomiarach

www.zaplon.pl.tl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz racje, ale ja rowniez zajmuje sie motocyklami od lat i miewalem przypadki roznych uszkodzen regulatorow, wydaje mi sie ze ta metoda nie wykryje w 100% wszystkich rodzajow awarii reglera. A schemat testera chetnie bym obejrzal jesli to nie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda jest dobra dla amatora (wiekrzosc warsztatow naprawy motocykli nie ma nawet takiego testera )..... zajmuje sie serwisem elektroniki przez ponad 20 lat mysle ze doswiadczenie mam spore i celowo podalem mozliwosc budowy bardzo prostego testera -- moge podac schemat testera o zmiennej czestotliwosci i napieciu ale kto to wykona z amatorow?? czestotliwosc sieci czyli 50Hz odpowiada predkosci obrotowej 3000 RPM silnika czyli do przyjecia....regulatr jest na tyle prymitywnym elementem,ze nie sprawia wiekrzego klopotu przy pomiarach

www.zaplon.pl.tl

Schemat testera i ja bym chętnie obejrzał. Co do tych 50Hz przy 3000rpm to obawiam się, że będzie tylko w przypadku gdy alternator ma trzy cewki i dwa magnesy w wirniku, a chyba żaden nie jest aż tak prymitywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...