Skocz do zawartości

SHL M11


Lukasz89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jo :cool:

 

Odkładałem to i odkładałem aż w końcu wziąłem sie za remont SHL M11, jestem na etapie rejestrowania i powoli bede ja remontował. Zacząłem od silnika, dzisiaj go wymontowałem, wszystkie części dokładnie umyłem ludwikiem i przebrałem te które wymagają wymiany i te dobre. Mam do Was serie pytań:

 

1. Jak sprawdzic zużycie łańcuszka sprzęgłowego gdy jest wymontowany?

 

2. Mój tłok ma 62mm średnicy, który to szlif?

 

3. Po prawej stronie wału na tych ząbkach było takie aluminiowe 'coś'

http://img148.imageshack.us/img148/8908/zdjcie0028.jpg

Co to i do czego służy? wygląda na nieoryginalne...

 

4. Czego używacie do uszczelnienia silnika? Ma nie cieknąć i sie nie pocić :)

 

5. W skrzyni były takie cieniutki podkladki na wałkach, domyślam sie że to podkłądki dystansowe, jak dobrać je przy skladniau skrzyni? gdzie powinny być i skąd mam wiedzieć jaki ma być ten dystans?

 

6. Teraz najważniejsze. Moto miało ciągle za wczesny zapłon nawet jeśli opóźniałem go na maxa, myśle ze czop wału sie przesunął bo megneto jest napewno w porządku. Gdy tłok jest w GMP rowek na klin jest prawie centralnie na dole, wiem ze tu graja role milimetry ale nie wiem jak inaczej moge sprawdzic czy to to... Gdzie zregenerować wał? Może być wysyłkowo ale najchetniej gdzies blisko mnie co raczej graniczy z cudem :)

 

7. Gdzie zamawiać części? Nie będzie tego dużo, Napewno tulejki skrzyni, simmeringi, pierścienie... Tłok mam troszke przytarty ale to nie bedzie raczej przeszkadzalo, jak kupie nowy gówniany (bo innych nowych niestety nie ma :)) to i tak sie przytrze... Łańcuszek ewentualnie też bedzie do wymiany jak powiecie mi jak to sprawdzic :P

 

To by chyba było na tyle, jak coś mi sie przypomni to bede tutaj pisał.

Pozdro175

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak sprawdzic zużycie łańcuszka sprzęgłowego gdy jest wymontowany?

Jak jest wymontowany to raczej ciężko zostaje tylko dowiedzieć się ile powinien mieć dł. lub ile ma nowy łańcuch. Ale raczej bez sprawdzania możesz założyć,że jest do wymiany.

2. Mój tłok ma 62mm średnicy, który to szlif?

Jak dla mnie ok.IV :)

http://motocykle.svasti.org/index.html?str....org/tloki.html

Ale spokojna głowa sa tłoki do kupienia do 63,00mm.

Ad.3 nie mam pojęcia pewnie jakaś podkładka zmielona.

4. Czego używacie do uszczelnienia silnika? Ma nie cieknąć i sie nie pocić smile.gif

Jak masz ładne kartery to hermetyk+dobra uszczelka papierowa. Jak duże zadziory i wgnioty to silikon wysokotemperaturowy ale to wygląda mizernie w zabytku :)

 

5. W skrzyni były takie cieniutki podkladki na wałkach, domyślam sie że to podkłądki dystansowe, jak dobrać je przy skladniau skrzyni? gdzie powinny być i skąd mam wiedzieć jaki ma być ten dystans?

Według mnie złożysz silnik bez wału sama skrzynia i uszczelka i dobierasz tak,żeby nie było luzu wzdłużnego wałka.

Ad.6 złap za korbę i rowek ba być centralnie na środku a nie prawie. Jeśli "prawie" to odchyłka 0.5-1mm to mimo wszystko powinno dać się wyregulować zapłon.Coś musi być nie tak.Ile mm skoku tłoka przed GMP rozwierało przerywacz przy max opóźnionym zapłonie ?

Ad.7

http://www.skuterdebica.hg.pl/

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta podkładka na wale to często spotykany detal w S32. Miałem to bodajże w 2 czy 3 silnikach. Jakiś dystans pod koło zębate na wale.

 

Łańcuszka nie sprawdzisz gdy jest wyjęty z silnika. Jedynie możesz go wygiąć na boki i jeśli jest dość duży łuk z niego to wyrzuć do śmieci. Wrzuć wał w lewy karter, razem z łożyskiem. Załóż wałek główny skrzyni biegów też z łożyskiem i nasuń na to kosz z tulejką i łańcuszkiem. W instrukcji znajdziesz info nt.max. wartości wyciągniętego łańcuszka.

 

Tłok nominalnie ma 61,5mm więc Twoje 62 to nic strasznego. W S32 można robić nawet do "VII" szlifu. Słownie - SIÓDMEGO. :biggrin:

 

Kartery możesz lekko splanować tak dla pewności, bardzo delikatnie. Wtedy na to silikon i git będzie. No i uszczelka oczywiście. A że silikon źle wygląda to drobiazg - wystarczy tylko wyczyścić silnik z resztek wystającego silikonu i nic nie będzie widać. No chyba że dajesz 0,5kg silikonu między kartery to wtedy jest sraka a nie restaurowanie zabytka. :biggrin: :banghead:

 

Podkładki dystansowe można spotkać na wałku głównym zaraz przy łożysku pod koszem sprzęgłowym ale OD WEWNĄTRZ SKRZYNI. Od zewnątrz pod kosz też przychodzi podkładka ale ona jest gruba i bardzo charakterystyczna.

 

Sprawdź czystość kanału smarującego który znajduje się na takiej jakby "półce" w górnej części komory skrzyni biegów w prawej połówce bloku. Kanał ten doprowadza olej do łożyska w trzeciej części bloku czyli w tej części pod magnetem. Bez smarowania szybko padną łożyska w tej części i będzie lipa. No i tam często może puszczać olej więc sprawdź powierzchnię tej trzeciej połówki i jej przyleganie do karterów.

 

 

Przy okazji sprawdź stan gwintu pod śrubą odpowietrzania skrzynki korbowej. To jest śruba M8 między górną a dolną śrubą przedniego mocowania silnika. Jeśli nie dasz podkładki lub gwint jest kiepski i śruba nie trzyma mocno to będą jaja z odpalaniem silnika bo lewe powietrze będzie szło prosto do skrzyni korbowej.

 

A zapłon ma być ok.4mm przed GMP. Sprawdź dobrze zanim zaczniesz kombinować z wałem.

 

Jak coś mnie się przypomni to dopiszę. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sie przypomniało.

Chodzi o rejestracje, a najbardziej o ta ustawe o ciągłości OC... Motocykl kupiłem 7 lat temu, i od tamtej pory był nie opłacany ani nawet nie wyrejestrowamy. Kiedy była uchwalona ta ustawa? Prawo nigdy nie działa wstecz więc nie anulują mi tych lat kiedy jeszcze nie bylo tej ustawy nie?

A i czy to że podczas podpisywania umowy miałem 13 lat nie gra roli? ;]

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Oc spoko powinno być.

 

Cyt.:

"Art. 29. 1. Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:

 

1) najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego, z wyjątkiem pojazdów historycznych;

 

2) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o których mowa w art. 2 pkt 10 lit. b, oraz pojazdów historycznych;

 

3) przed przekroczeniem granicy, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem mechanicznym wprowadzanym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie posiada ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;

 

4) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o których mowa w art. 2 pkt 10 lit. a, które nie zostały zarejestrowane;

 

5) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o których mowa w art. 2 pkt 10 lit. b, oraz pojazdów historycznych, które nie zostały dopuszczone do ruchu;

 

6) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów zarejestrowanych za granicą, niedopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

 

7) najpóźniej w dniu ustania odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń w przypadku określonym w art. 28 ust. 3;

 

8) najpóźniej w dniu rozwiązania się dotychczasowej umowy w przypadkach określonych w art. 31 ust. 1 i 4."

 

 

"...pojazd historyczny:

a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,

b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,

c) pojazd mający co najmniej 40 lat,

d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;"

 

Więcej znajdziesz tutaj:

http://www.junak.riders.pl/BIBLO/PRAW/oc.htm

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczyć musisz i nie jesteś w stanie się od tego wykręcić. Jak Cię sprawdzą to płacisz za każdy nieskładkowy rok + grzywna, niestety...

Ja też mam nieubezpieczonego Urala i z dnia na dzień odwlekam wycieczkę do ubezpieczalni ze strachu że za kilka miesięcy "dowalą"...

 

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najpoźniej w dniu rejestracji musze ubezpieczyć, a że nie rejestrowałem to bedzie gitara ;]

 

A co do tego mojego wału to moment zapłonu był w okololicach tego co qurim podales, 4mm raczej nie wiecej...

Najsmieszniejsze było to ze jak bym nie przesunał zapłonu to i tak wartość wyprzedzenia była taka sama :bigrazz:

 

Mam w chacie pare wałów do Wsk 125, tam rowek jest w tym samym miejscu? mogłbym sobie porownać chociaż na oko.

Jezeli w SHL mam przesunięty to tak czy siak wał pójdzie pewnie do regeneracji bo co jeżlei gdzies kiedyś pojade i znowu sie przesunie? bede pchal? ;p

 

 

Robiliście kiedys regeneracje wysyłkowo?

Edytowane przez Lukasz89

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4. Czego używacie do uszczelnienia silnika? Ma nie cieknąć i sie nie pocić :)

 

 

jeśli mam bardzo zmasakrowane przylgnie karterów, sylikon daję tylko od spodu silnika i delikatnie na uszczelnienie skrzyni korbowej, góry karterów nigdy nie smaruję ponieważ olej wewnątrz skrzyni biegów nie ma aż takiego ciśnienia by wywalało go na zewnątrz górą. Nawet jeśli coś tam wystaje spod spodu silnika to i tak tego ni widać :icon_razz:

 

co do planowania karterów to nigdy tego nie robię, nie chciał bym zmienić dystansowania wałków skrzyni biegów i wału.

 

wrzucaj jakieś fotki z prac remontowych :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w chacie pare wałów do Wsk 125, tam rowek jest w tym samym miejscu? mogłbym sobie porownać chociaż na oko.

 

Nie wiem jak wał ale magneto jest to samo.iskrownik też prawie taki sam. Magneto musi też pokrywać magnesami bieguny cewki w okolicach zapłonu aby dobrze chodził silnik więc podejrzewam że rowek w WSK może być troszkę inaczej ustawiony. Nie mam chyba żadnego gołego wału SHL na chwilę obecną, bo bym zajrzał i zrobił fotkę jak jest rowek ustawiony. Najprędzej za kilka dni mogę zajrzeć do jednego silnika SHL i coś stwierdzić.

 

U siebie możesz też podejrzewać że magneto jest nie takie jak trzeba. Starsze WFM miały inne magneta a w niektórych chyba krzywka była inaczej zanitowana do magneta i SHL nie chodziła na takim. Coś mnie takiego się przypomniało z dawnych lat ale trudno powiedzieć co i jak bo to było ze 10 lat temu albo dalej jak miałem swoje pierwsze moto czyli SHL. Pamiętam tylko że kumpel miał wtedy problemy z magnetem od WFM i przenitował krzywkę inaczej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U... mi nie chciała chodzić na magnecie od SHL to założyłem od WSK, zero zmian więc byłem pewien że magneto mam ok... Kurna jak sprawdzić czy ten rowek od magneta mam na wale w odpowiednim miejscu, nie mam żadnego pomysłu :lapad:

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić można jedynie porównując z innym wałem. Moje klamoty są daleko od domu czyli w garażu. Będę na dniach to rzucę okiem na któryś silnik, w jednym mam chyba zdjęty zapłon więc da się łatwo sprawdzić. Chyba że sie spieszysz to nic nie poradzę. Zajrzyj na www.shlka.fora.pl - tam jest masa fanatyków SHL którzy mają rozgrzebane silniki na stole więc może pomogą Ci. :biggrin: Chyba że nie chcesz brandzlować się z rejestrowaniem na kolejnym forum to daj znać, naskrobię nowy temat u nich. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zapłonem to tak jak qurim prawi. Zobacz czy rowek w krzywce jest tam gdzie ma być.Nawet na jakiejś aukcji zobacz magneto i porównaj i zobacz czy krzywka z zewnątrz nie jest jakaś tuningowana szlifierką czy innymi patentami. Przynitowanie krzywki raczej nie ma nic do rzeczy chyba,że jest krzywka z innego moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz89 - wyczarowałeś coś z tym wałem już? Ja dziś dopiero zajrzałem do jaskini i cyknąłem fotki.

 

Oto pierwsza - rowek na klin jest tak ok. godziny 7.30 jeśli ustawię tłok w GMP.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c65266d2a2ec28c8.html

 

 

A tutaj zbliżenie - zwróć uwagę na rysy na karterze, zrobiłem małe linie wzdłuż osi otworu na klin. Mniej więcej oś wycięcia jakby mija się z dolnym otworem mocującym iskrownik.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3de11ab451973286.html

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...