Aster Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Hej Mam problem z moim taczkowozem (czyli Tico). W listopadzie miałem wymieniany moduł zapłonowy. W grudniu zaczęły się problemy z niedoładowanym akumulatorem :/. Akuś kupiony w czerwcu 2008, firmy 4max z Intercarsa. Stwierdziłem, że pewnie aku wadliwy albo mechanik co mi wymieniał moduł zrobił jakieś mikrozwarcie. Jako że byłem w trakcie przeprowadzki, remontu mieszkania itd zwlekałem z tym do teraz. Sprawdziłem napięcie ładowania, wyszło 14V. Pojechałem do Intercarsa, żeby sprawdzili akumulator. Stwierdzili, że jest ok. Pojechałem do mechanika, co mi wymieniał moduł. Gościu pogrzebał, posprawdzał i stwierdził, co następuje: akumulator jest ok, zwarcia żadnego nie ma, altek daje 14V bez świateł, przy włączonych światłach daje 13,5V. Czyli - jak zawyrokował - alternator do wymiany lub regeneracji. Kumpel miał bardzo podobną sytuację w Accencie, jeden mechanik twierdził, że jest do wymiany altek a drugi wymienił regulator napięcia i jest ok. Niespecjalnie mam czas i chęci na jeżdżenie od jednego mechanika do drugiego, więc może ktoś z Was poradzi - co i jak posprawdzać, żeby nie ładować kasy niepotrzebnie w złoma? Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Zregneruj altek, pewnie szczotki skończyły zywot i stad te problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Przez forum ciężko jednoznacznie określić co jest przyczyną. Na jakiej podstawie powiedzieli że akumulator jest OK? Otworzył ktoś maskę i powiedział jest ok?:D sprawdzili gęstość elektrolitu? Ja osobiście nie wierzę w firmę 4MAX...sama nazwa wskazuje mi na "4 dni MAX nie dłużej" :] Wueska dobrze mówi. Albo sam zmień regulator ze szczotkami. Jaki to koszt 30zł? To tak dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Przez forum ciężko jednoznacznie określić co jest przyczyną. Na jakiej podstawie powiedzieli że akumulator jest OK? Otworzył ktoś maskę i powiedział jest ok?:D sprawdzili gęstość elektrolitu? Ja osobiście nie wierzę w firmę 4MAX...sama nazwa wskazuje mi na "4 dni MAX nie dłużej" :] Wueska dobrze mówi. Albo sam zmień regulator ze szczotkami. Jaki to koszt 30zł? To tak dużo? Gość podłączył do aku tester i mu wskazało 100%. Mechanik co mi powiedział o altku do regeneracji też jakoś ten aku sprawdził (nie było mnie przy tym) i stwierdził że dobry. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Hej Mam problem z moim taczkowozem (czyli Tico). W listopadzie miałem wymieniany moduł zapłonowy. W grudniu zaczęły się problemy z niedoładowanym akumulatorem :/. Po jakich objawach stwierdziles ze akumulator jest nie doladowany. Bo nie koniecznie moze to byc wina ladowania czy akumulatora. Jesli tester akumulatora pokazal ze jest naladowany to nie koniecznie masz problem z ladowaniem. Jesli stwierdziles to na podstawie slabego krecenia rozrusznika to moze byc po prostu do regeneracji sam rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Stwierdziłem to na takiej podstawie, że po paru dniach postoju rozrusznik pokręci parę razy i zdycha, potem jak nie odpali nie ma siły się obrócić. Po doładowaniu aku problem znika. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armacko Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 no to wymien szczotki i ewentualnie regulator (komplet) do tico pewnie smieszna kasa 100-150 zeta razem koszta zadne a jesli to nie pomoze to znakiem tego ze aku na 4 dni max :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Oddałem samochód do mechanika (innego niż poprzednio, ponoć lepiej się orientującego w elektryce) i stwierdził: altek dobry, aku do dupy. Akumulator się wziął i rozładował podczas... kilkuminutowej regulacji świateł na wyłączonym silniku. Żeby było ciekawiej - gwarancja na ten syf skończyła mi się 2 tygodnie temu. Moja wina, bo za długo z tym zwlekałem (na zasadzie póki jeździ to niech jeździ). Nigdy więcej 4maxa. Tak btw: części do altka w Tico są tanie, ale robocizna droższa, bo trzeba mieć małe, koreańskie łapki żeby tam dotrzeć. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Akumulator ma przezyć 4 lata a potem idzie na złom. Jesli zył mniej to znaczy ze coś nie tak z ładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.