Skocz do zawartości

CBF 600 vs. ER-6


Rekomendowane odpowiedzi

Czy istnieje jakiś popularny motocykl, podoby do CBR600 F3/F4, w granicach 10 tys ? Trochę przeraża mnie te 110 KM w CBR, może nie będzie to 1sze moto, ale z pewnością pierwsze POWAŻNE. Długo brałem pod uwagę ER6 i GS500F. GS odpadł, z racji, że na początku na pewno by był to dla mnie potwór, ale po kilku miechach brakowało by mocy.

 

Dodam, że nie jestem typem 'sportowca', w vmax w granicach 180 spokojnie wystarczy, i żeby przy 130 dało w razie czego rade wyprzedzić. Ale obawiam sie ze CBR z 110 KM i vmax 260 km/h mnie po prostu przerosnie. ER6F także mi się podoba, ma mniejszą moc, ok 80 KM (w tym wypadku dla mnie to plus), ale np. średnio podobają mi się krótkie tłumiki ... Pozatym na ER6F jednak trzeba wylożyć bliżej 15 tys niz 10 ... a na ciuszki też trzeba mieć. CBR mi sie bardzo podoba, tylko po prostu - boję się (podobnie jak R6). Więc szukam czegoś słabszego, podobnego stylistycznie, ale nie tak ostrego. Czegoś w miarę lekkiego, łatwego do opanowania, no ale żebym tez wiedział ze 180 km/h na goodzine jest w zasięgu i przy tych 120 zeby dało rade wyprzedzać w razie czego (GSem już cięzko zdecydowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

W kwestii elastycznosci. Jakies mity qswa kraza o elastycznosci Twinow. Albo ja zle rozumiem slowo elastyczny...

Jeszcze mi sie nie zdazylo jechac na motocyklu z dwoma garnkami, ktoryby byl tak elastyczny jak rzedowa czworka.

W twinach jest duzo wezszy zakres obrotow uzytecznych. Sprobuj zejsc za nisko, to Ci bedzie szarpal, klepal zaworami i sprawial wrazenie, ze wal chce wyjsc bokiem.

W rzedowej czworce zejdziesz nawet na 2 tys. obr na ostatnim biegu i mozesz smialo gaz odkrecac - pojedzie bez sensacji.

Z rzedowych czworek dosiadalem CBF 600, CBF 1000, Seven Fifty, CB1000 Big One, Hornet 600, XJR 1300, FZX 750, CBR 600, Fazer 600, Eliminator 600... Chyba tylko XJR slabo sobie radzi na bardzo niskich obrotach na wysokich biegach.

A z twinow wszelkiej masci (i V i rzedowych) siedzialem na V-Stromie 1000, VX800, TDM850, TDM900, GS500, CB500 + spora liczba czopkow. Bez porownania. Trzeba wachlowac biegami, bo po prostu silniki w tych sprzetach bardzo niekulturalnie pracuja w dolnym zakresie obrotow.

 

Dla mnie slowo elastyczny jest jednoznaczne. Jak cos jest elastyczne, to daje rade w bardzo szerokim zakresie warunkow, potrafi sie dostosowac, nie wymieka gdy warunki sa "niestandardowe" itd. Czyli przenoszac to na silniki - elastyczny silnik bedzie potrafil bez protestow dac sobie rade zarowno z kierowca, ktory na 6 biegu bedzie jechal 40km/h jak i z takim, ktory na jedynce wycisnie 120km/h...

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...