Skocz do zawartości

gpz 500 `89


gandżo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy ktoś wie jak wyciągnąć ślizgacz łańcuszka rozrządu od strony napinacza łańcuszka w GPZ500?

W manualu nie ma informacji o tym.

 

Wystarczy zdjąć cylinder a resztę będzie widać jak na dłoni.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamietam da sie takze bez zdejmowania cylindra, lekko docisnac do dolu i przekrecic o 90 stopni. pytanie tylko czy uda Ci sie to potem zalozyc... ;)

pzdr:)

 

A to ciekawostka, robiłeś już taki silnik ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindry ściągnąłem już wcześniej. Ślizgacz pracuje na poziomym bolcu, który to bolec jest zabezpieczony drugim pionowym bolcem. Całość siedzi w otworze fi 5. Pytanie jak wyciągnąć ten pionowy bolec?

 

A może ten pionowy bolec wyciąga się od spodu (bo od góry nie można) i jest on zaślepiony innym bolcem na ciasne pasowanie???? Tylko że wtedy trzeba górny karter silnika zdejmować, cóż jak trzeba to trzeba.

 

W całym zakresie obrotów słychać było metaliczne stuki w okolicy cylindry-głowica. Wgłębienia pod zawory ssące na tłokach, jak i same zawory ssace są czyste tzn nie ma śladów nagaru, co świadczyłoby że zawory ssące klepią o tłoki (rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie, napinacz łańcuszka sprawny). Ślizgacz o którym pisałem wcześniej został już zakupiony- kwestia założenia. Wątpliwości budzi jeszcze łańcuszek rozrządu. Pytanie jak sprawdzić czy łańcuszek rozrządu nadaje się do wymiany?? Ma ktoś jakieś dane odnośnie wymiarów zużycia łańcuszka (w manualu brak jest danych).

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało sie że w manualu który mam brakuje str nr 41. W innym manualu znalazłem dane odnośnie łańcuszka i po 10ciu pomiarach na jego obwodzie zakres długośi z manuala jest jak najbradziej OK.

 

zibik może jakaś mała podpowiedź jak wyciągnąć ślizgacz od str napinacza :D bo mam wrażenie że bez zdejmowania górnej pokrywy silnika się nie da go wyjąć.

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...