diabloszczak Opublikowano 2 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 Będe skręcał silnik tylko nie wiem na co? Jakie uszczelki i silikony? Junakiem nie będe dużo jeżdził(max 2tyś. km rocznie) ale niecce żadnyc wycieków. Pomóżcie mi. Napiszcie na co składać i co gdzie można kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 2 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 Zadnych silikonów nie stosuj zapaprzesz tylko silnik.Do skladania karterów uzyj preparatów Loctita ew. Hermetyku.Czesci tak jak i uszczelki mozesz kupic w sklepie www.skuterdebica.hg.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 A w jakim stanie sa twoje kartery ?Najpierw wykrec szpilki i sprawdz na szkle, czy plycie traserskiej czy sa rowne.Powierzchnie laczenia musza byc w dobrym stanie, bez sladow srubokreta i mlotka.Zrobic Junaka tak zeby nie ciekl wymaga troche wiedzy, pieniedzy i cierpliwosci.Zapisz sie na liste Dziki Junak to sie wiecej dowiesz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 2 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 Nie wiem co macie do silikonów, jak ktoś nie wie jak go używać to lepiej niech w ogóle nie składa silników.Kolego Redas.....jak długo masz Junaka i ile już remontów silników zrobiłeś, że dajesz takie porady??Napisałem już gdzieś na tym forum jak uszczelnić silnik, niedopisałem tylko jak uszczelnić szkrzynię zimmeringiem (inaczej i lepiej niż ktoś na liście Dziki Junak wymyślił!!) ale zastanawiam się nad sensem opisywania tego tutaj...Nowi ludzie wpadają tu tylko z zapytaniem, a nie przeglądają co było napisane wcześniej. Stare tematy powtarzają się za każdym razem gdy tylko zarejestruje się jakiś młodzik co sobie kupił Junaka, po co tu w ogóle jest moderator skoro niczego nie pilnuje?? Ludzie, zastanówcie się troche zanim coś napiszecie :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Opisuj, opisuj.Jak podoba ci sie patent Atamana z altkiem Ducati i lozysko NA 4907 do walu? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Opisuj, opisuj.Jak podoba ci sie patent Atamana z altkiem Ducati i lozysko NA 4907 do walu? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Kiedys sie zaparlem i powiedzialem sobie ze zloze nie cieknacego Janka tylko na karton i smar. Zastosowalem: na wasach - na dole "o-ring" skorzany, na gorze pogkladki alu, na deklach w glowicy karton , pomiedzy polowkami silnika mapa morska, na daklach silnika grubszy karton. I co powiecie - dzialalo. Janek byl czysciusienki - nigdzie nie ciekl i nie mial w sobie grama silikonu! Byla to wersja FuckTheSiliconJan :buttrock:Ja tez nie lubie silikonu. Ludzie przedwojenni radzili sobie przy pomocy tektury, smaru, skory, jezdzili na sztywnych tylach itp. hehe imponuja mi ludzie przedwojenni:) A co do tego "kubanskiego" lozyska to dla mnie jest ono za waskie, pamietajmy ze rolki sa jeszcze o jakies 4mm wezsze/krotsze od szerokosci stopy korbowodu.NKI35/30 Rulez :evil:Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Nie.Kolego Redas.....jak długo masz Junaka i ile już remontów silników zrobiłeś' date=' że dajesz takie porady??[/quote'] A ty widziales kiedys jak wyglada powypychany silikon przez cisnienie??Fajnie sie potem czysci czesci z silikonu co nie?? Masz jakies "ale" do moderowania to powiedz ja sie zzekne specialnie dla ciebie i zobaczymy co ty zdziałasz.Jak chcesz jezdzic z czerownym silikonem to juz twoj wybór i nikt mi nie zabroni dawac rad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Ja skladam wszystkie moto na "karton i smar" i jeszcze nic nie cieklo, zaden Jan, Awo, K-750, M-72 ktore skaldalismy z tata nic nie cieknie tylko trzeba wiedziec jak to zrobic dobrze.Stare sposoby nie sa garsze, ja nienawidze silikonu.A nie sorki raz skladalem miske olejowom od K-750 na troszke silikonu, ale tego sie po prostu niedalo na "karton i smar" bo miala przydkie zadzory od srubokreta. Ale to byl wyjatek. Jesli tylko 2 laczone powierzchnie dobrze przylegaja to mozna spokojnie na "karton i smar" skladac bez obawy wyciekow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 A co do tego "kubanskiego" lozyska to dla mnie jest ono za waskie' date=' pamietajmy ze rolki sa jeszcze o jakies 4mm wezsze/krotsze od szerokosci stopy korbowodu.NKI35/30 Rulez :buttrock:Pozdrawiam.[/quote'] *** Nie ma znaczenia jakie lozysko jezeli da sie znalezc sposob na wywiercenie otworu w biezni wewnetrznej.To jest jedyna w gruncie rzeczy sprawa gdzie 4907 ma przewage nad NKI35/30.Z kolei jesli kubanczycy zarzekaja sie ze 4907 chodzilo 300 k km, nawet jak podzielic ich opowiesci przez 3 to zostaje 100 kkm, czego jak sadze w swoim zyciu na Junaku nie przejade :evil:)). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 *** Nie ma znaczenia jakie lozysko jezeli da sie znalezc sposob na wywiercenie otworu w biezni wewnetrznej. Racja racja - nurkuje w odmety internetu w poszukiwaniu kamienia do wiertarki o srednicy max 2mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 A ty widziales kiedys jak wyglada powypychany silikon przez cisnienie??Fajnie sie potem czysci czesci z silikonu co nie?? Masz jakies "ale" do moderowania to powiedz ja sie zzekne specialnie dla ciebie i zobaczymy co ty zdziałasz.Jak chcesz jezdzic z czerownym silikonem to juz twoj wybór i nikt mi nie zabroni dawac rad Napisałem przecież że jak ktoś wie jak go używać to nie ma żadnych problemów.... Nie czyściłem nigdy części z silikonu, nie wiem co masz na myśli :twisted: Wystającego czerwonego silikonu u mnie w silniku nie zobaczysz bo mam sposób żeby tego nie było widać. Co do moderowania, bycia "specem" itp. funkcji to miałem już dawno temu propozycje i odmówiłem z osobistych powodów, nie oznacza to jednak że jak jesteś modem to masz nic nie robic ani nie zwracać uwagi na to co się na forum dzieje. Wcale nie zabraniam Ci dawania rad innym, skoro czujesz sie na siłach i masz duże doświadczenie to pisz. Chciałem tylko zwrócić Ci uwage że sie troche zapędziłeś z osądem, a mówiłem to z perspektywy własnych wieloletnich doświadczeń z silikonem i uszczelnianiem silników (nie tylko Junaka). Wcale też nie chciałem tu napisać że silikon to jedyny najlepszy środek do uszczelniania, nie zrozumcie mnie źle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Randy T. Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Opisuj' date=' opisuj.Jak podoba ci sie patent Atamana z altkiem Ducati i lozysko NA 4907 do walu? Adam M.[/quote'] Witam Altek jest super, jak pisalem szukalem takiego od dawna. Co do walu to nie mam zdania, gosc ktory robi mi waly ma patent na jakies lozysko z koszyczkiem stalowym ale nie powiem Ci teraz modelu bo nie pamietam. Regenruje tym sposobem od okolo 8 lat i jeszcze nie mial reklamacji czy ponownej regeneracji takiego walu, robi teraz dla mnie panewke. Robie dwa GPXy i w jednym bedzie wal na wspomnianej panewce a w drugim na lozysku z koszyczkiem-czas pokaze co przetrwa dluzej :buttrock: Patent z zimmeringiem opisze jednak chyba na liscie DZ. J. bo tutaj nie widze sensu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 No to czekam, uszczelnienie skrzyni jeszcze przed nami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 Patent z zimmeringiem opisze jednak chyba na liscie DZ. J. bo tutaj nie widze sensu.Pozdrawiam Czemu tu nie - cale forum jest moze nie zbyt glebokie, ale Dziki Junak to jest juz dla ludzi zwiazanych tylko z Junakiem, a gdyby tak troszke tutejszy dzial o Junaku poglebic, to przeciez byloby milo - jak juz masz tekst wklepany to co ci szkodzi zapodac go tam i tu? Podoba mi sie, ze Ataman zamieszcza swoje materialy w oba miejsca naraz. A co do tajemniczych walow twojego fachury, to koniecznie wywiedz sie szczegolow! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.