Czesław Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam Mam pytanie,gdy kupiłem motor ślizgało mi sprzęgło,popełniłem szkolny błąd i zalałem silnik pełną syntezą a wcześniej był jeżdżony na półsyntezie.Po zalaniu pełną syntezą sprzęgło siadło już całkowicie.Poprzedni właściciel też miał z tym problem ale wymienił tylko sprężyny sprzęgłowe.Ja wymieniłem tarcze sprzęgłowe i było ok.Niestety teraz znowu zaczynam zauważać że jak np odkręcam na dwójce moto słabo przyspiesza a obroty rosną podobnie jest w górnych obrotach silnikowi miedzy 9-12 tys obrotów jakby brakuje pary.Jestem praktycznie pewien że to sprzęgło ponieważ w zimie było robione wszystko - rozrząd,czyszczenie i synchronizacja gazników a takze wymiana świec.Pytanie teraz - skoro wymieniłem tarcze sprzęgłowe to czy pełna synteza mogła zrobić większe szkody?Chodzi mi np o sprężyny sprzęgłowe czy jest sens je wymieniać?Jest na nich zrobione jakieś 10 tys km ale nie wiem jak wpłynął na nie olej.Będe bardzo wdzięczny za porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Wymienić olej na zalecany przez serwisówkę, zakupić nowy pakiet sprzęgła (tarcze,sprężyny i przekładki). Sprawdzić czy kosz sprzęgła i zabierak nie są powybijane i wymienić całość. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Dzięki za odpowiedz.Sugerujesz żeby zmienić też tarcze?Przypominam że one są już zmienione po zalaniu pełną syntezą,jest na nich zrobione około 3 tys. km więc chyba można napisać że są nowe.Podobnie na pełnej syntezie,mechanik jak odbierałem motor mi mówił że jak już zalałem pełną syntezą i zrobiłem tyle km to żebym już na niej jezdził.Oczywiście zastosuje się do rad,t ylko czy mimo wszystko wymiana nowych tarcz ma sens?Czy nie wystarczy np. jeszcze wymienić sprężyny i dalej zalać pełną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 do pracy w syntetyku są trochę inne tarcze sprzęgłowe, np. LUCAS robi do tego modelu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Masz pewność że sprężyny były uprzednio wymieniane? Wymień narazie same sprężyny, pracy i nakładu jest niewiele, może warto zakupić twardsze od oryginału. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czesław Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Witam Chyba niezle dowaliłem,mechanik rozebrał mi sprzęgło i zmierzyliśmy dwie pierwsze przekładki sprzęgłowe i miały grubość 2,6 mm obie.Popełniliśmy błąd i nie zmierzyliśmy pozostałych pięciu przekonani że będą takie same.Teraz przyszła mi serwisówka a z niej wychodzi że 6 przekładek powinno mieć grubość 2,3 mm (w standardzie) i ostatnia 6-ta 2,0 lub 2,6 mm.Niestety zamówiłem juz 7 przekładek o grubości 2,6 mm :( Czy ktoś z Was zmieniał u siebie przekładki?Czy wszystkie były jednakowe,czy różniły się?Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.