Skocz do zawartości

ZX7R - Sprzęgło


Czesław
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

 

Mam pytanie,gdy kupiłem motor ślizgało mi sprzęgło,popełniłem szkolny błąd i zalałem silnik pełną syntezą a wcześniej był jeżdżony na półsyntezie.Po zalaniu pełną syntezą sprzęgło siadło już całkowicie.Poprzedni właściciel też miał z tym problem ale wymienił tylko sprężyny sprzęgłowe.Ja wymieniłem tarcze sprzęgłowe i było ok.Niestety teraz znowu zaczynam zauważać że jak np odkręcam na dwójce moto słabo przyspiesza a obroty rosną podobnie jest w górnych obrotach silnikowi miedzy 9-12 tys obrotów jakby brakuje pary.Jestem praktycznie pewien że to sprzęgło ponieważ w zimie było robione wszystko - rozrząd,czyszczenie i synchronizacja gazników a takze wymiana świec.Pytanie teraz - skoro wymieniłem tarcze sprzęgłowe to czy pełna synteza mogła zrobić większe szkody?Chodzi mi np o sprężyny sprzęgłowe czy jest sens je wymieniać?Jest na nich zrobione jakieś 10 tys km ale nie wiem jak wpłynął na nie olej.Będe bardzo wdzięczny za porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić olej na zalecany przez serwisówkę, zakupić nowy pakiet sprzęgła (tarcze,sprężyny i przekładki).

Sprawdzić czy kosz sprzęgła i zabierak nie są powybijane i wymienić całość.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za odpowiedz.Sugerujesz żeby zmienić też tarcze?Przypominam że one są już zmienione po zalaniu pełną syntezą,jest na nich zrobione około 3 tys. km więc chyba można napisać że są nowe.Podobnie na pełnej syntezie,mechanik jak odbierałem motor mi mówił że jak już zalałem pełną syntezą i zrobiłem tyle km to żebym już na niej jezdził.Oczywiście zastosuje się do rad,t ylko czy mimo wszystko wymiana nowych tarcz ma sens?Czy nie wystarczy np. jeszcze wymienić sprężyny i dalej zalać pełną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewność że sprężyny były uprzednio wymieniane? Wymień narazie same sprężyny, pracy i nakładu jest niewiele, może warto zakupić twardsze od oryginału.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Chyba niezle dowaliłem,mechanik rozebrał mi sprzęgło i zmierzyliśmy dwie pierwsze przekładki sprzęgłowe i miały grubość 2,6 mm obie.Popełniliśmy błąd i nie zmierzyliśmy pozostałych pięciu przekonani że będą takie same.Teraz przyszła mi serwisówka a z niej wychodzi że 6 przekładek powinno mieć grubość 2,3 mm (w standardzie) i ostatnia 6-ta 2,0 lub 2,6 mm.Niestety zamówiłem juz 7 przekładek o grubości 2,6 mm :( Czy ktoś z Was zmieniał u siebie przekładki?Czy wszystkie były jednakowe,czy różniły się?Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...