krystian14l Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam, otóż dość długo nie miałem aku, były bardzo słabe swiatła, prawie, że żarzące sie... kupiłem aku zalałem naładowałem wszystko git, po jakichs 30 minutach aku padł i swiatła znowu słabe ;/ pomyslałem, że regulator napięcia, dzis załozyłem sprawny regulator z tzr 50 (kostka pasowała też na 4 styki) naładowałem aku, lecz problem nie zniknął ;/ dalej po 30 minutach pada aku... Czego to może być wina? mam taką kostkę pod bakiem z porcelany i w niej sa sprzęzyny, ona jest pęknięta i kawałek tej spręzyny jest widoczny, czy to moze być wina tego? dodam, że problem występuje już w drugim silniku... Do aku idą 2 zielone kable (-) i jeden czerwony (+) czy powinno iśc coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zrób zdjęcie tego elementu - bo nie potrafie sobie tego wyobrazić. Zawsze mogła Ci paść cewka od ładowania - jest pod magnetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Odkopię temat sprzed miesiąca i Ci pomogę. Dzisiaj robiłem ładowanie i światła w MBX 80 i wiem jak to jest tam zrobione. Regulator od TZR lub też zwykłego "czajnabajka" nie będzie pasował z powodu zupełnie innej konstrukcji. Regulator odpowiada właściwie bardziej za ładowanie akumulatora (kontrola napięcia ze stacyjki), napięcie podawane na światła nie jest dobrze kontrolowane. Regulator jest połączony z rezystorem pod bakiem, jeśli będzie spalony - żarówki będą się przepalać, akumulator będzie przeładowywany. Ja miałem problem że oba rezystory w jego obudowie były spalone. Połączenie regulatora bezpośrednio do masy skutkuje małym napięciem zasilania świateł (ok. 8V). Z tego powodu zdecydowałem się na założenie zwykłego regulatora od "czajnabajka", wystarczy poprzekładać wtyczki w kostce, odwinąć izolację z wiązki przewodów, podłączyć się do masy i do żółtego przewodu oraz wywalić rezystor pod bakiem. Działa lepiej niż oryginał. Światła w tym lekkim motocyklu są zasilane z magneta, nigdy nie można przerabiać zasilania z akumulatora bez przeróbki ładowania. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.