Skocz do zawartości

..bialy dymek, smrod


Gość yeuop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno mialem w motocyklu rozebrany silnik. Nowy lancuszek rozrzadu, zrobiona glowica i pare drobiazgow.

Od tej pory przejechalem z 500km i niby jest dobrze, ale:

1. oleju nieco ubywa (dokladnie jeszcze nie wiem ile)

2. przy zimnym starcie moto troche kopci na bialo

3. kumpel jadacy za mna powiedzial, ze smierdze (nie ja, ale motocykl)

 

Poza tym jezdzi normalnie, zuzycie paliwa w porzadku, startuje bez problemu.

 

 

Chodzi o XT600, rok 1995, 76000km bez remontu :buttrock:

Dodam, ze przed rozebraniem silnika takie zjawiska nie wystepowaly.

Skontaktowalem sie ze swoim mechanikiem, powedzial, ze przyczyna moze byc to, ze wyczyscil pierscienie na tloku i teraz nie ma takiej szczelnosci.

 

Co z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee a czemus tloka nie zmienial ? albo chociaz pomiarow nie zrobil jakie sa luzy ? w singlu zywotnosc tloka przyjmuje sie na 50 tys km , po tym przebiegu czeka cie wymiana , a 76 tys to naprawde cud ze ma kopmresje i nie dymi jak lokomotywa. Mogles odzalowac 700 zl i odrazu tlok zmienic , a teraz czeka cie ponowna rozbiorka i dodatkowe koszta. Tlok po wyjeciu z cylnidra , musi sie na nowo docierac bo zmienily sie polozenia pirscieni , tyle ze w twoim wypadku nie ma co sie juz docierac , bo pewnie na pierscieniach luzy jak cholera.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee a czemus tloka nie zmienial ? albo chociaz pomiarow nie zrobil jakie sa luzy ? w singlu zywotnosc tloka przyjmuje sie na 50 tys km , po tym przebiegu czeka cie wymiana , a 76 tys to naprawde cud ze ma kopmresje i nie dymi jak lokomotywa. Mogles odzalowac 700 zl i odrazu tlok zmienic , a teraz czeka cie ponowna rozbiorka i dodatkowe koszta. Tlok po wyjeciu z cylnidra , musi sie na nowo docierac bo zmienily sie polozenia pirscieni , tyle ze w twoim wypadku nie ma co sie juz docierac , bo pewnie na pierscieniach luzy jak cholera.

 

Bo dopiero pod koniec tego sezonu planowalem zrobic remont calego silnika.

A jak wyglada sprawa, gdybym chcial uniknac rozbiorki silnika? (nie bede tlumaczyl, ale takie rozwiazanie nie wchodzi w gre.. silnik musi bez rozbiorki przejechac z 15-20 tys. km)

Swoja droga - 50 tys. na tlok? To mi sie wydaje malo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla singla to normalne , nic sie nie stanie jak bedziesz jezdzil jak teraz , ale czesto sprawadzaj olej ( na postojach, tankowaniach) i na dluzsze trasy zabieraj w plecak z pol litra olejku.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla singla to normalne , nic sie nie stanie jak bedziesz jezdzil jak teraz , ale czesto sprawadzaj olej ( na postojach, tankowaniach) i na dluzsze trasy zabieraj w plecak z pol litra olejku.

 

Olej sprawdzam bardzo czesto.

A moge mu "pomoc" tym, ze zaleje go jakims bardziej siajowym olejem? Jakims najzwyklejszym mineralnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo chociazby same pierscienie jak byś wymienił, zawsze by to pomogło na jakiś czas, a oleju by nie wciągał.

 

Tak bedac przy temacie i z ciekawosci...moto duzo oleju wyrzuca mi przez odme, pomimo ze jest zachowany jego prawidłowy poziom w zbiorniczku. Cała pokrywa fitra powietrza z nim samym włącznie jest tłusta od oleju.Taki urok XT ? Czy ma na to wpływ jazda po ciezkim terenie? Xt ma suchą miske, wiec oleju nie ma za duzo w samym silniku podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to wskazuje na slabe pierscienie lub / i luz na prowadnicach.

Wymiana samych pierscieni oplaca sie tylko wowczas jak tlok trzyma wymiar, a tamten napewno nie trzyma wiec trzeba zrobic wszystko.

Kompresja moze byc troche lepsza po tym "remoncie" u yeuopa bo poprzednio pierscienie mial zapieczone, a teraz mechanik je oczyscil, ale na kiepskim oleju znowu za chwile zlapia. Z kolei dobrego nie ma co lac bo zaraz spali. Moja rada lej najtanszy 20W50 i zmieniaj co 2 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie ma innej drogi jak odma wywala to tylko przez luzy w samym silniku. Mozesz odlaczyc odme od filtra, walnac dluga rure pod siedzenie i zakonczyc plastikowa butelka z otworami mocowana na trytytki do stelaza i bedziesz mogl dalej jezdzic z czystym filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem tez o tym. I tak nie obejdzie sie bez robienia tego silnika zeby problem zlikwidować tak czuje. Dzieki za rady w kazdym badz razie, bo nie brałem wczesniej pod uwage prowadnic. Pozdr!

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...