Skocz do zawartości

trzeba robić okna w tłoku czy nie ??


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam no własnie jak to jest ?? czy mając silnik symetryczny i zakładając membrame do poprawnej pracy potrzebne są/jest okno/okna w tłoku ?? czy można zostawić zwykły tłok od symetryka ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz nie każdy ma możliwośc wyrąbania dziury (w sensie techniczną bo przecież tego sie nie robi przecinakiem :D ) pozatym to nie tyle dziura co okno też musi mieć określone wymiary zapewne....

 

i pytam czy jest sens zakładać membrame nie przerabiając tłoka czy to coś da

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim okno ssące maksymalnie w dół - jak największy kąt otwarcia dolotu. Okno w tłoku dla kanału ssącego też dobra sprawa, ale to już zależy od konstrukcji cylindra, do centralnego okna przelotowego (boost port) ma on duże znaczenie. Napisz lepiej do czego zakładasz membranę.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama membrana bez odpowiednich przeróbek może dać bardzo niewiele albo nawet nic. Jak się zabierać za przeróbki to po całej linii, gaźnik, cylinder, wydech i do tego wypełnienia skrzyni korbowej. Tylko wtedy to ma sens.

 

nie każdy ma możliwośc wyrąbania dziury

Jak dla mnie to kazdy ma możliwość jak to ująłes "wyrąbania" dziury, wystarczy wiertarka, wiertło, pilnik i trochę samozaparcia.

 

A co do wymiarow to maksymalny przelot powinien wypadać w momencie otwierania boost porta. Wiele tu się zepsuc nie da bo tłok traci funkcję sterowania czasem otwarcia, przejmuje ją membrana. Jeśli nie robisz boost porta, to kąt otwarcia dolotu trzeba zrobić w granicach 180-200 stopni owk w zależności od obrotowości silnika.

 

A tak poza tym to dopasuj twardość listków do obrotów pracy silnika. Miękkie do niskoobrotowego, twarde do wysokoobrotowego. To jest podstawowe kryterium zebyś nie był zawiedziony przeróbką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cz padło cross 250/513 i narazie tak sobie gdybam czy będe w tym dłubał pól roku żeby tą membrame założyć czy mniej mi to zajmie :D

 

ten silnik ma 35KM przy 7800obr/min przy masie 110 kg mocy mi więc nie brakuje ale w żaden sposób bym sie nie obraził jakby ona miała choć troszke ,,dołu'' bo kto jeździł to wie że cz cross 250/513 jest masakrycznie nieelastyczna wiem że nie uzyskam dołu jak mają cr 250 czy rm 250 czy kx 250 bo tam jest zawór wydechowy ale chciałbym dodać choć troche mocy w zakresie dolnych obrotów...

 

z tego co dobrze pamiętam ten silnik ma 1 okno ssące 4 kanały płuczące i jedno wydechowe z przegródką (taki jakby wspornik na środku żeby pierścienie nie zahaczyły przy wychodzeniu )

 

mam membrame od ktm 250 gs czy od nsr 125 więc od wysokoobrotowych silników tak jak ten

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...