maniek1300 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 (edytowane) Witam mam pytanie jak mierzy sie poziom oleju w tylnym napedzie kardanie tzn. czy motocykl ma stac na bocznej stopce i wtedy wykrecamy srube sluzaca do sprawdzenia, czy moto stawiamy w pionie i wtedy sprawdzamy pozim oleju. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna mieszac ze soba olej eprzekladniowe tej samej klasy. Pozdrawiam Edytowane 23 Marca 2009 przez maniek1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Maniek, generalna zasada, która obowiązuje to do pionu-zawsze do pionu. Ale pewność uzyskasz sprawdzając to w instrukcji obsługi ponieważ od każdej zasady zadzrają sie wyjątki. U mnie np. dziwnie sprawdza się olej w silniku ale to V4. Można mieszać :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 To chodzi o kardan, nie o silnik. Zeby sprawdzic jego poziom nalezy odkrecic korek i wlozyc palec w otwor. Poziom powinien byc przy dolnej krawedzi otworu. Chyba ze masz osobny otwor z zaslepka na poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Maniek, generalna zasada, która obowiązuje to do pionu-zawsze do pionu. Tak - zawsze w pionie- i bez znaczenia czy badamy stan oleju w silniku, czy w przekladni glöwnej (Kardan). Dalej tak jak Adam M. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Witam Tak Adamie masz racje tylko chodzi mi oto czy sprawdzam poziom oleju jak moto jest na bocznej stopce czy jesli ktos bedzie trzymal go w pionie a jak wtedy bede sprawdzal. W tych dwoch polozeniach zawsze poziom bedzie inny. Dlatego sie pytam jak sie sprawdza poziom oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Witam Tak Adamie masz racje tylko chodzi mi oto czy sprawdzam poziom oleju jak moto jest na bocznej stopce czy jesli ktos bedzie trzymal go w pionie a jak wtedy bede sprawdzal. W tych dwoch polozeniach zawsze poziom bedzie inny. Dlatego sie pytam jak sie sprawdza poziom oleju. Tak jak koledzy powyżej już pisali, sprawdzamy poziomy oleju gdy motocykl stoi w pionie. Tylko jedno małe "ale". W przypadku przekładni kardana, do której olej nalewa się do dolnej krawędzi wlewu, różnica ilości wlanego oleju przy obu ustawieniach motocykla (pion i oparcie na bocznej podstawce) będzie niezauważalna. Po prostu przy pochylonym sprzęcie nalejesz nieco więcej, a po wyprostowaniu motocykla poziom powinien wzrosnąć, chociaż nie na pewno i niekoniecznie. Wszystko zależy od kształtu obudowy. Ponieważ obudowy są robione tak, by miały jak najmniejsze gabaryty, to "wnętrzności" prawie całkowicie wypełniają wnętrze. Dla tego ilość oleju najczęściej wynosi do ok. 0,5 litra. Pomiar przy postawieniu na bocznej podstawce może dać różnicę kilku mililitrów, co równa się ilości oleju zatrzymanego na lejku przy nalewaniu w pionie. Reasumując moim zdaniem dla obudowy kardana nie ma znaczenia jak ustawiony jest motocykl, byle by nie leżał na boku. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.