Skocz do zawartości

Jak sprawdzić poziom oleju w kardanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam pytanie jak mierzy sie poziom oleju w tylnym napedzie kardanie tzn. czy motocykl ma stac na bocznej stopce i wtedy wykrecamy srube sluzaca do sprawdzenia, czy moto stawiamy w pionie i wtedy sprawdzamy pozim oleju.

 

Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna mieszac ze soba olej eprzekladniowe tej samej klasy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek, generalna zasada, która obowiązuje to do pionu-zawsze do pionu. Ale pewność uzyskasz sprawdzając to w instrukcji obsługi ponieważ od każdej zasady zadzrają sie wyjątki. U mnie np. dziwnie sprawdza się olej w silniku ale to V4. Można mieszać :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak Adamie masz racje tylko chodzi mi oto czy sprawdzam poziom oleju jak moto jest na bocznej stopce czy jesli ktos bedzie trzymal go w pionie a jak wtedy bede sprawdzal. W tych dwoch polozeniach zawsze poziom bedzie inny. Dlatego sie pytam jak sie sprawdza poziom oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak Adamie masz racje tylko chodzi mi oto czy sprawdzam poziom oleju jak moto jest na bocznej stopce czy jesli ktos bedzie trzymal go w pionie a jak wtedy bede sprawdzal. W tych dwoch polozeniach zawsze poziom bedzie inny. Dlatego sie pytam jak sie sprawdza poziom oleju.

Tak jak koledzy powyżej już pisali, sprawdzamy poziomy oleju gdy motocykl stoi w pionie. Tylko jedno małe "ale". W przypadku przekładni kardana, do której olej nalewa się do dolnej krawędzi wlewu, różnica ilości wlanego oleju przy obu ustawieniach motocykla (pion i oparcie na bocznej podstawce) będzie niezauważalna. Po prostu przy pochylonym sprzęcie nalejesz nieco więcej, a po wyprostowaniu motocykla poziom powinien wzrosnąć, chociaż nie na pewno i niekoniecznie. Wszystko zależy od kształtu obudowy. Ponieważ obudowy są robione tak, by miały jak najmniejsze gabaryty, to "wnętrzności" prawie całkowicie wypełniają wnętrze. Dla tego ilość oleju najczęściej wynosi do ok. 0,5 litra. Pomiar przy postawieniu na bocznej podstawce może dać różnicę kilku mililitrów, co równa się ilości oleju zatrzymanego na lejku przy nalewaniu w pionie. Reasumując moim zdaniem dla obudowy kardana nie ma znaczenia jak ustawiony jest motocykl, byle by nie leżał na boku. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...