Skocz do zawartości

Ładowanie GSXR 750 rocznik 95


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem tego typu ze na akumulatorze jest napiecie w granicach 12 V podczas pracy motocykla, po wypieciu kostki z regulatora i zmierzeniu napiec miedzyfazowych na alternatorze wszystko wydaje sie byc w porzadku (napiecie miedzy 70 a 80V przy 3-5 tys obr, rowne miedzy wszystkimi fazami). Grzeja sie przewody masowy i plusowy za regulatorem. Regulator byl podmieniony na uzywke kupiona na allegro i objawy sa identyczne. Pytanie czy ewidentnie obydwa regulatory sa uszkodzone w ten sam sposob?

Czy mozliwe ze gdzies cos z przewodami nie gra w instalacji motocykla? Wlasciciel twierdzi ze problemy zaczely sie po lekkim slizgu, moze to tylko zbieg okolicznosci?

Tak kombinuje ze gdyby np gdzies byly przewody przetarte i robilyby zwarcie to by sie w koncu zesmazyly i przepalily a gosciu w ub roku jezdzil bez ladowania doladowujac akumulator co jakis czas, poza tym pewnie spalilby sie jakis bezpiecznik chyba? On upiera sie ze sprzedajacy dawal mu glowe ze regulator ktory mu sprzedal jest na 100% sprawny ale ja mam watpliwosci juz.. Ma ktos jakas sensowna rade?

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz laczke reglera z altkiem, czy nie zgrzana, polaczenie masowe regla, mozesz dac dodatkowy przewod do - aku, polaczenie masowe instalacji na rame i silnik i jak tam jest wszystko dobrze to regiel nie dziala i juz.

Dla ostatecznego sprawdzenia podmien z innego moto z dzialajacym ladowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Problem tego typu ze na akumulatorze jest napiecie w granicach 12 V podczas pracy motocykla (...) Grzeja sie przewody masowy i plusowy za regulatorem. (...)

Jeżeli napięcie jest takie niskie, a pobór prądu tak duży, że grzeją się kable, to coś mi tu smierdzi przeciążeniem. Pomierz napięcie na niepracującym silniku, ale z załączonym zapłonem, a potem porównaj z tym przy odpalonym. Zmierz też napięcie na odpiętym akumulatorze. Może coś Ci zżera niepotrzebnie ampery, chociaż to by było dziwne, bo musiałoby powodować miejscowe silne nagrzanie pasożyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie tak wydaje z tym przegrzaniem zwartego przewodu.. Dzis na chwilke zajrzalem do motocykla (to pojazd kolegi) i jestem juz prawie pewien ze to regler, poniewaz podczas pracy silnika po wlaczeniu reflektora na wolnych obrotach swieci on normalnie, a po przegazowaniu swiatlo wyraznie przygasa, czyli o przekroczeniu jakiegos napiecia tyrystor w regulatorze zamyka sie jednak wyrzuca na mase zbyt duzy prad (pewnie caly jaki generuje alternator). W srode bede mial regulator ze sprawnego motocykla na podmiane wiec sie okaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...