cyborg78 Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 (edytowane) Witam! Problem tego typu ze na akumulatorze jest napiecie w granicach 12 V podczas pracy motocykla, po wypieciu kostki z regulatora i zmierzeniu napiec miedzyfazowych na alternatorze wszystko wydaje sie byc w porzadku (napiecie miedzy 70 a 80V przy 3-5 tys obr, rowne miedzy wszystkimi fazami). Grzeja sie przewody masowy i plusowy za regulatorem. Regulator byl podmieniony na uzywke kupiona na allegro i objawy sa identyczne. Pytanie czy ewidentnie obydwa regulatory sa uszkodzone w ten sam sposob? Czy mozliwe ze gdzies cos z przewodami nie gra w instalacji motocykla? Wlasciciel twierdzi ze problemy zaczely sie po lekkim slizgu, moze to tylko zbieg okolicznosci? Tak kombinuje ze gdyby np gdzies byly przewody przetarte i robilyby zwarcie to by sie w koncu zesmazyly i przepalily a gosciu w ub roku jezdzil bez ladowania doladowujac akumulator co jakis czas, poza tym pewnie spalilby sie jakis bezpiecznik chyba? On upiera sie ze sprzedajacy dawal mu glowe ze regulator ktory mu sprzedal jest na 100% sprawny ale ja mam watpliwosci juz.. Ma ktos jakas sensowna rade? Edytowane 13 Marca 2009 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Sprawdz laczke reglera z altkiem, czy nie zgrzana, polaczenie masowe regla, mozesz dac dodatkowy przewod do - aku, polaczenie masowe instalacji na rame i silnik i jak tam jest wszystko dobrze to regiel nie dziala i juz. Dla ostatecznego sprawdzenia podmien z innego moto z dzialajacym ladowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Witam! Problem tego typu ze na akumulatorze jest napiecie w granicach 12 V podczas pracy motocykla (...) Grzeja sie przewody masowy i plusowy za regulatorem. (...) Jeżeli napięcie jest takie niskie, a pobór prądu tak duży, że grzeją się kable, to coś mi tu smierdzi przeciążeniem. Pomierz napięcie na niepracującym silniku, ale z załączonym zapłonem, a potem porównaj z tym przy odpalonym. Zmierz też napięcie na odpiętym akumulatorze. Może coś Ci zżera niepotrzebnie ampery, chociaż to by było dziwne, bo musiałoby powodować miejscowe silne nagrzanie pasożyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Tez mi sie tak wydaje z tym przegrzaniem zwartego przewodu.. Dzis na chwilke zajrzalem do motocykla (to pojazd kolegi) i jestem juz prawie pewien ze to regler, poniewaz podczas pracy silnika po wlaczeniu reflektora na wolnych obrotach swieci on normalnie, a po przegazowaniu swiatlo wyraznie przygasa, czyli o przekroczeniu jakiegos napiecia tyrystor w regulatorze zamyka sie jednak wyrzuca na mase zbyt duzy prad (pewnie caly jaki generuje alternator). W srode bede mial regulator ze sprawnego motocykla na podmiane wiec sie okaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.