Skocz do zawartości

Zerwana szpilka?


Trauma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak. Rozebrałem moją F2 do golasa. I napotkałem takie o to chulerstwo.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a91564c5fd9ea03.html

 

dowiedziałem się ,że jest to szpilka i ,że jest ona najprawdopodobniej zerwana.

Tego nie wiem. Próbowałem ją dokręcić i się nie da... Próbowałem też odkręcić (troche lżej) i też się nie da.

I takie pytanie. Czy jest to poważna usterka? I czy sam dam radę to zrobić? I jak to zrobić. A i za ile? Tzn. Koszt szpili o ile jest zerwana...

 

aaa i jeszcze czy da się z tym jeździć bez strachu ,ze coś pier****? Bo oprócz strzałów w komin przy schodzeniu z wysokich obrotów to nic niepokojącego nie zauważyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może określ gdzie to się w ogóle znajduje, co trzyma ta szpilka itd. Jakiś porządny opis, bo zdjęcie wygląda jak rozmyta plama i tam za dużo nie widać.

 

Tak czy inaczej jeżeli to jest mocowanie konstrukcyjne, np silnika do ramy albo coś podobnego to odraczam stanowczo z tym jeździć, a jeżeli to tylko trzyma plastiki to jeźdź, najwyżej je pogubisz.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzik widać na tym zdjęciu, w której to części silnika jest ??

jeżeli to szpilka mocowana w bloku silnika to musisz zregenerować gwint.

Sam tego nie zrobisz bo musisz znać dokładny moduł i skok gwintu.

Takie coś profesjonalnie robią w Lubartowie w FTS na ulicy przemysłowej. W zależności od rodzaj gwintu biorą od 35 zł wzwyż. Z tego co kojarzę to regenerują także gwinty w lublinie na energetyków niedaleko Tabalu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co udało mi sie dojrzeć na fotce to jest szpilka mocująca kolektor wydechowy do głowicy. pytanie co jest zerwane? gwint w nakrędce, gwint na szpilce, gwint w głowicy? jeśli 2 pierwsze opcje to wymień szpilke i nakrędke. jesli to wina gwintu w głowicy to oddaj to fachowcom.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) nakrędce, gwint na szpilce, gwint w głowicy? jeśli 2 pierwsze opcje to wymień szpilke i nakrędke. (...)

Nakrętka!!!

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... to gdzie dostanę takie szpiki? ... skąd mam wiedzieć jakie? Bo widziałem kilka rodzajów na alledrogo...

 

Bo jak na razie oprócz tego ,że motór się zepsuł i lekcji polskiego to nic tu konkretnego nie padło :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość szpilek podobnych występuje w samochodach.Więc znajdziesz je w sklepach motoryzacyjnych.Jeśli są nietypowe a to już musi ktoś stwierdzić, można takie dorobić u każdego ślusarza.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko widać ze to gwint m6. Wiec nastepny w kolejnosci masz m8. Kupujesz sobie wiertełko 6,4mm (albo 6,5 jak nie będą mieli) + gwintownik m8 + wiertło 8mm. Rozwiercasz otwór mocowania w wydechu wiertłem 8, rozwiercasz w głowicy stary gwint wiertłem 6,4 (tylko z czuciem głębokości zeby gdzies w niepożadanym miejscu nie wylecieć) potem gwintujesz, dobierasz kawałek pręta gwintowanego o odpowiedniej długosci i zakręcasz nakrętką m8 pamiętając o podkładce spręzynującej pod nakrętkę żeby sie nie odkręcalo od drgań. (dziecinnie proste, w zasadzie na poziomie kogos w wieku 13 lat)

Druga opcja jest taka zeby rozwiercić i wstawić redukcję gwintu z m10 na m6 (z m8 raczej na pewno nie wyjdzie) i zostawić tą szpilkę co jest. Nie sądzę żeby to poszedł gwint na szpilce bo glowica jest z aluminium.

I po co tu od razu do serwisu oddawać czy szukać czegoś na allegro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba usunąć nakrętkę, żeby stwierdzić gdzie został zerwany gwint.

Pytanie o to padło już wyżej, więc nie ma co marudzić tylko odpowiedzieć konkretnie:

- nakrętka,

- szpilka,

- głowica.

Nie ma co spekulować, gdy nie wiemy na czym stoimy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam0

Na foto widać wyraźnie tą szpilke i nie ma potrzeby tłumaczyć fotki! Sprawa wygląda tak że musisz sam sprawdzić co jest zerwane, tzn. załóż klucz oczkowy i zobacz czy kręci się nakrętka na szpilce czy wraz z nakrętką obraca się szpilka, jeśli obraca się nakrętka to misisz ją rozciąć( przez zeszlifowanie jej ścianki) np boszką i tarczą do szlifowania, jeśli obraca się szpilka w głowicy to nie pozostaje nic innego jak wykręcenie jej, możesz mieć z tym problem ale musisz podejść do tego z sercem i zrobić to jak tylko się da delikatnie. Jeśli odkręcając szpilka się nie wykręca z głowicy to musisz jej pomuc przez zaparcie nakrętki o kołnież portek ( kolektora) tak aby działała na nią siła wyciągająca ją z głowicy( np śrubokrętem) , jeśli to nie pomoże to pozostaje tylko siła razy gwałt bo i tak na 99,9% bedzie uszkodzony gwint w głowicy który po wyjęciu szpilki trzeba rozwiercić i wprasować lub wkręcić tulejke stalową aby można było wkręcić w nią szpilke o odpowiedniej średnicy. Jeśli nie czujesz się na siłach lub nie masz kasy ani mechanika który by to dobrze zrobił to zostaw to i nic nie ruszaj bedzie niestety stzelał sobie w tłumik i nic pozatym

 

ps. jak na moje oko będzie uszkodzony gwint w głowicy i będziesz miał troche pracy przy tym, pozatym chcąc to robić fachowo w momęcie zerwania gwintu w głowicy będziesz musiał odkręcić cały wydech a z tym się wiąże ryzyko uszkodzenia następnych gwintów jeśli nie podejdziesz do tego fachowo

 

Mam nadzieje że wyjaśniłem ci pokrutce problem i że zrozumiałeś wszystko :)

 

Na oko widać ze to gwint m6. Wiec nastepny w kolejnosci masz m8. Kupujesz sobie wiertełko 6,4mm (albo 6,5 jak nie będą mieli) + gwintownik m8 + wiertło 8mm. Rozwiercasz otwór mocowania w wydechu wiertłem 8, rozwiercasz w głowicy stary gwint wiertłem 6,4 (tylko z czuciem głębokości zeby gdzies w niepożadanym miejscu nie wylecieć) potem gwintujesz, dobierasz kawałek pręta gwintowanego o odpowiedniej długosci i zakręcasz nakrętką m8 pamiętając o podkładce spręzynującej pod nakrętkę żeby sie nie odkręcalo od drgań. (dziecinnie proste, w zasadzie na poziomie kogos w wieku 13 lat)

Druga opcja jest taka zeby rozwiercić i wstawić redukcję gwintu z m10 na m6 (z m8 raczej na pewno nie wyjdzie) i zostawić tą szpilkę co jest. Nie sądzę żeby to poszedł gwint na szpilce bo glowica jest z aluminium.

I po co tu od razu do serwisu oddawać czy szukać czegoś na allegro...

To nie jest dziecinnie proste!! I wie o tym każdy kto robił przy wydechach i głowicach, nie wspominając o skutkach nie właściwego odkręcania i rozwiercania wydechu!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko widać ze to gwint m6. Wiec nastepny w kolejnosci masz m8. Kupujesz sobie wiertełko 6,4mm (albo 6,5 jak nie będą mieli) + gwintownik m8 + wiertło 8mm. Rozwiercasz otwór mocowania w wydechu wiertłem 8, rozwiercasz w głowicy stary gwint wiertłem 6,4 (tylko z czuciem głębokości zeby gdzies w niepożadanym miejscu nie wylecieć) potem gwintujesz, dobierasz kawałek pręta gwintowanego o odpowiedniej długosci i zakręcasz nakrętką m8 pamiętając o podkładce spręzynującej pod nakrętkę żeby sie nie odkręcalo od drgań. (dziecinnie proste, w zasadzie na poziomie kogos w wieku 13 lat)

Druga opcja jest taka zeby rozwiercić i wstawić redukcję gwintu z m10 na m6 (z m8 raczej na pewno nie wyjdzie) i zostawić tą szpilkę co jest. Nie sądzę żeby to poszedł gwint na szpilce bo glowica jest z aluminium.

I po co tu od razu do serwisu oddawać czy szukać czegoś na allegro...

 

na oko to chłop w szpitalu umarł.

to może od razu lepiej wbić patyka i zastrugać :icon_mrgreen: albo nagwintować na 13 mm będzie lepiej trzymać.

Takimi metodami made in wiejski garaż to możesz sobie rower naprawiać a nie coś w bloku silnika.

Weź pod uwagę że za mocno przewiercisz i możesz uszczypać kawałek bloku, a za na spawanie i obrobienie ciut więcej zapłacisz.

 

A co do pytania Traumy co może być powodem zerwania gwintu odpisuje. Dokręcanie na czucie, może Ty a może poprzedni właściciel dokręcał na oko i są teraz tego efekty. Gwinty same z siebie się nie zrywają.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. będę się rozglądał... A jeszcze takie pytanie mi się nasuneło. Czy to jest normalna usterka w motocyklach? I co mogło być tego przyczyną?

Ta usterka powstała na wskutek pruby odkręcenia lu dokręcenia portek do głowicy ( nieumiejętnego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może od razu lepiej wbić patyka i zastrugać albo nagwintować na 13 mm będzie lepiej trzymać.

Takimi metodami made in wiejski garaż to możesz sobie rower naprawiać a nie coś w bloku silnika.

Jak niektórzy widzą napis Honda albo Suzuki to od razu wydaje im się, że to jakaś nieziemska technika rodem z torów F1. A tu zwykła szpilka z zerwanym gwintem. Typowa usterka w mniejszych sprzętach, motorowerkach, np simsonach. Chlopaki w wieku 13 lat potrafią to naprawić, no ale to przecież jest Honda a nie żaden motorower, więc to jest zaawansowana technologia i to trzeba od razu do serwisu odstawić. A rzeczywiście wstawienie śruby m8 zamiast m6 da mniejszą wytrzymałość i na pewno po 1km się odkręci. Bo przecież poprzednia szpilka to była specjalna szpilka Hondy stworzona specjalnie na potrzeby mocowania tego akurat wydechu. Robienie problemu z niczego. Poprzedni wlaściciel przekręcił gwint i tyle.

Weź pod uwagę że za mocno przewiercisz i możesz uszczypać kawałek bloku

A nie wspomniałem o tym w swoim poście? Co za probiem sprawdzić głębokość otworu przed wierceniem i oznaczyć sobie na wiertle glębokość wiercenia?

I wie o tym każdy kto robił przy wydechach i głowicach

Nie wiesz komu to mówisz, ja wydechy z gołej blachy robilem i to takie które nawet sporo mocy dodawały. Pierwsze tulejowanie cylindra wykonalem mając 15 lat.

Ale co taki świeżak może wiedzieć

 

Najłatwiej powiedzieć oddaj do serwisu, tak najprościej, tylko czy o to pytał autor?

Edytowane przez simson 56cm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...