Skocz do zawartości

Jaki tłok do XT 600 ???


Rekomendowane odpowiedzi

Lasocice koło Leszna, 420 zł szlifowanie i honowanie cylindra + tłok (TKRJ).

Hehe do Sławola się mówi :wink: Znam chłopaków, znam. Kumpel im oleje wozi :wink:

 

Dobrze dorabiają tuleje :wink:

 

Ja może ruszę w przyszłym tygodniu to zdam relacje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dokładnie tak :smile:

 

Mam teraz takie pytanie na co zwrócić szczególną uwagę podczas składania ??? Składałem zawsze ze starym tłokiem a teraz jest ten nowy. Gdzieś czytałem żeby nie smarować zbytnio pierścieni olejem przy wkładaniu czy coś takiego, poradźcie jak mam to wszystko poskładać żeby było dobrze. :flesje:

 

A jak już złożę to czeka mnie docieranie, wiem że na tym forum był już temat o docieraniu i oczywiście go przeczytałem rozumiem że mam zalać minerala, po odpaleniu "jak najmniej wolnych obrotów" i jeździć na wyższych obrotach redukując biegi, tylko zastanawia mnie ten fakt czy aby moto po odpaleniu nie powino nabrać temperatury pracy ?? Dziwnie trochę tak odpalić i od razu jechać zawsze czekałem aż moto sobie trochę "pochodzi". Proszę mi to wyjaśnić. :notworthy: :notworthy:

Pozdr. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada jest taka, zalej półsyntetyka, odpal silnik. W tym czasie poszukaj kasku i rękawiczek i jazda. Nie kręć aż nadto, nie wrzucaj biegów zbyt wcześnie (XT ma cholernie długie przełożenia). Zrób rundę po okolicy i sprzęt będzie dotarty.

Obecna pogoda jest mocno sprzyjająca do docierania ponieważ ciężko było by przegrzać silnik a na to powinieneś zwrócić uwagę.

 

Ostatnio robiłem XTka 3TB na Wossnerze, docierania specjalnego nie stosowaliśmy. Po prostu normalna jazda bez pałowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem o tym niedawno, ale powtorze.

Zaczynamy od skladania - najpierw sprawdzasz czy wszystko sie zgadza, czy luzy na zamkach poszczegolnych pierscieni sa prawidlowe ( np jak za male to pierscien wogole nie wejdzie w tuleje, za duze tez nie dobrze ), czy tlok jest wlasciwie osadzony na sworzniu, a sworzen w korbowodzie, czy zabezpieczenia sworznia pewnie siedza w swoich wycieciach.

Zakladam ze cylinder masz po honowaniu i w tym wypadku trzeba go umyc od woda z mydlem do naczyn i wytrzec do sucha. Po wytarciu szmata ma byc bez zadnych sladow pasty honowniczej - tak czysta jak wlozyles, taka ma wyjsc. Nie uzywaj zadnych srodkow opartych na benzynie czy rozpuszczalnikach, bo nie zmyja tego.

Nastepnie moczymy szmate w oleju, wyciskamy i taka szmata przelatujemy od srodka tuleje.

Na plaszczu tloka dajemy 4 krople oleju pod pierscieniami ( 4 strony tloka po kropli ), nic nie idzie na pierscienie.

Zakladamy opaske na pierscienie i nasuwamy na tlok tuleje cylindra, skladamy reszte silnika, sprawdzamy ustawienei zaworow i dochodzenie oleju do glowicy krecac "na sucho" walem.

Wkladamy silnik do ramy.

Wybieramy pore dnia i odcinek pustej drogi na ktorym bedziemy mogli jezdzic w miare bez przeszkod, odpalamy moto i jedziemy ( bez zadnych regulacji gaznika na wolnych obrotach ). Jedziemy spokojnie dopuki silnik nie zlapie normalnej temperatury, jak to sie stanie to zaczynamy wejscia i natychmiastowe zejscia z obrotow na niskich biegach dochodzac do 80% obrotow w kazdym wejsciu. Bedzie to oczywiscie manifestowane ciaglym przyspieszaniem i opoznianiem moto, bez zadnego widocznego powodu - dlatego wazne zeby nie jezdzic w gestym ruchu. Robimy tak kilka km, uwazajac zeby nie przegrzac silnika i wracamy do domu.

Chlodzimy silnik, po czym odpalamy, robimy regulacje wolnych obrotow i powtarzamy sesje z wjazdami i zjazdami z obrotow. Po tej sesji zaczynamy jezdzic normalnie.

Pierwsza zmiana oleju po 50 / 60 km, zalewamy najtanszy mineral.

Druga zmiana po 200 km.

Caly proces dotyczy uzywanego silnika po szlifie + nowy tlok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odp. :notworthy: :flesje: :bigrazz:

Jeszcze tylko w celu rozwiania wszelkich wątpliwości sprawa tych kropli oleju, mam je dać pod pierścienie czy ogólnie na boki tłoka z założonymi pierścieniami ?? Silnik mam zamiar zalać mineralem do pierwszego odpalenia i docierania , będzie dobrze ??

Pozdr. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ten TKRJ otowski szmelc nie pochodzi Ci za dlugo , moze do zimy wytrzyma , moj po ok 5 tys mial takie szpary na pierscieniach ze moto zarlo olej i strcilo sporo kompresji , korba tez TKRJ , za ciasno spasowali sworzen w glowce i przytarlo go. Wydaje mi sie ze to nie jest JAPAN jak pisze na opakaowaniu , a jakis Tajwan czy Korea , japonce nie wypuscili by takiego bubla. Zreszta cena mow sama za siebie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pierwsza zmiana oleju po 50 / 60 km, zalewamy najtanszy mineral.

Druga zmiana po 200 km.

druga wymiana też na minerał czy wtedy dobry półsyntetyk? i po jakim czasie kolejna wymiana?

Edytowane przez robak

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...