>ENDUROS*600< Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Dzięki. No czyli dużo się nie pomyliłem ale sprawdze jeszcze dokładnie jak to wygląda w Poznaniu. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Prox do twojego moto +-500zł ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Dzięki wielkie ;) oddałem już cylinder do szlifu, jutro będzie do odbioru , mechanik miał mi od razu dobrać tłok pod zrobiony szlif i honowanie, jutra dam znać co załatwiłem. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 To fajnie :) Napisz gdzie oddałeś i jakie koszty :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Lasocice koło Leszna, 420 zł szlifowanie i honowanie cylindra + tłok (TKRJ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Lasocice koło Leszna, 420 zł szlifowanie i honowanie cylindra + tłok (TKRJ). Hehe do Sławola się mówi :wink: Znam chłopaków, znam. Kumpel im oleje wozi :wink: Dobrze dorabiają tuleje :wink: Ja może ruszę w przyszłym tygodniu to zdam relacje :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 11 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Hehe dokładnie tak :smile: Mam teraz takie pytanie na co zwrócić szczególną uwagę podczas składania ??? Składałem zawsze ze starym tłokiem a teraz jest ten nowy. Gdzieś czytałem żeby nie smarować zbytnio pierścieni olejem przy wkładaniu czy coś takiego, poradźcie jak mam to wszystko poskładać żeby było dobrze. :flesje: A jak już złożę to czeka mnie docieranie, wiem że na tym forum był już temat o docieraniu i oczywiście go przeczytałem rozumiem że mam zalać minerala, po odpaleniu "jak najmniej wolnych obrotów" i jeździć na wyższych obrotach redukując biegi, tylko zastanawia mnie ten fakt czy aby moto po odpaleniu nie powino nabrać temperatury pracy ?? Dziwnie trochę tak odpalić i od razu jechać zawsze czekałem aż moto sobie trochę "pochodzi". Proszę mi to wyjaśnić. :notworthy: :notworthy: Pozdr. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Moja rada jest taka, zalej półsyntetyka, odpal silnik. W tym czasie poszukaj kasku i rękawiczek i jazda. Nie kręć aż nadto, nie wrzucaj biegów zbyt wcześnie (XT ma cholernie długie przełożenia). Zrób rundę po okolicy i sprzęt będzie dotarty. Obecna pogoda jest mocno sprzyjająca do docierania ponieważ ciężko było by przegrzać silnik a na to powinieneś zwrócić uwagę. Ostatnio robiłem XTka 3TB na Wossnerze, docierania specjalnego nie stosowaliśmy. Po prostu normalna jazda bez pałowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Pisalem o tym niedawno, ale powtorze. Zaczynamy od skladania - najpierw sprawdzasz czy wszystko sie zgadza, czy luzy na zamkach poszczegolnych pierscieni sa prawidlowe ( np jak za male to pierscien wogole nie wejdzie w tuleje, za duze tez nie dobrze ), czy tlok jest wlasciwie osadzony na sworzniu, a sworzen w korbowodzie, czy zabezpieczenia sworznia pewnie siedza w swoich wycieciach. Zakladam ze cylinder masz po honowaniu i w tym wypadku trzeba go umyc od woda z mydlem do naczyn i wytrzec do sucha. Po wytarciu szmata ma byc bez zadnych sladow pasty honowniczej - tak czysta jak wlozyles, taka ma wyjsc. Nie uzywaj zadnych srodkow opartych na benzynie czy rozpuszczalnikach, bo nie zmyja tego. Nastepnie moczymy szmate w oleju, wyciskamy i taka szmata przelatujemy od srodka tuleje. Na plaszczu tloka dajemy 4 krople oleju pod pierscieniami ( 4 strony tloka po kropli ), nic nie idzie na pierscienie. Zakladamy opaske na pierscienie i nasuwamy na tlok tuleje cylindra, skladamy reszte silnika, sprawdzamy ustawienei zaworow i dochodzenie oleju do glowicy krecac "na sucho" walem. Wkladamy silnik do ramy. Wybieramy pore dnia i odcinek pustej drogi na ktorym bedziemy mogli jezdzic w miare bez przeszkod, odpalamy moto i jedziemy ( bez zadnych regulacji gaznika na wolnych obrotach ). Jedziemy spokojnie dopuki silnik nie zlapie normalnej temperatury, jak to sie stanie to zaczynamy wejscia i natychmiastowe zejscia z obrotow na niskich biegach dochodzac do 80% obrotow w kazdym wejsciu. Bedzie to oczywiscie manifestowane ciaglym przyspieszaniem i opoznianiem moto, bez zadnego widocznego powodu - dlatego wazne zeby nie jezdzic w gestym ruchu. Robimy tak kilka km, uwazajac zeby nie przegrzac silnika i wracamy do domu. Chlodzimy silnik, po czym odpalamy, robimy regulacje wolnych obrotow i powtarzamy sesje z wjazdami i zjazdami z obrotow. Po tej sesji zaczynamy jezdzic normalnie. Pierwsza zmiana oleju po 50 / 60 km, zalewamy najtanszy mineral. Druga zmiana po 200 km. Caly proces dotyczy uzywanego silnika po szlifie + nowy tlok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Dziękuję bardzo za odp. :notworthy: :flesje: :bigrazz: Jeszcze tylko w celu rozwiania wszelkich wątpliwości sprawa tych kropli oleju, mam je dać pod pierścienie czy ogólnie na boki tłoka z założonymi pierścieniami ?? Silnik mam zamiar zalać mineralem do pierwszego odpalenia i docierania , będzie dobrze ?? Pozdr. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Na plaszcz tloka pod pierscieniami. Olej mineralny skroci ci proces docierania ( i troche zmniejszy koszty, bo go zaraz musisz zlac ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Ok czyli wszystko wiem, w sobotę zabieram sie za składanie :wink: Jeszcze raz dziękuję za pomoc :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 ten TKRJ otowski szmelc nie pochodzi Ci za dlugo , moze do zimy wytrzyma , moj po ok 5 tys mial takie szpary na pierscieniach ze moto zarlo olej i strcilo sporo kompresji , korba tez TKRJ , za ciasno spasowali sworzen w glowce i przytarlo go. Wydaje mi sie ze to nie jest JAPAN jak pisze na opakaowaniu , a jakis Tajwan czy Korea , japonce nie wypuscili by takiego bubla. Zreszta cena mow sama za siebie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) Pierwsza zmiana oleju po 50 / 60 km, zalewamy najtanszy mineral. Druga zmiana po 200 km. druga wymiana też na minerał czy wtedy dobry półsyntetyk? i po jakim czasie kolejna wymiana? Edytowane 29 Maja 2009 przez robak Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Nastepna po 500 i jeszcze nastepna 1000. Po tej wymieniasz na np polsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.