Truemaker Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam. Tak się ostatnio troszkę zastanawiałem, czy można porównywać powiedzmy "umiejętności" 2 osób w jeździe motocyklem, mających taki sam staż w kilometrach, ale zrobionych w innym terenie... Bo tak sobie myślę, że przecież zrobienie powiedzmy 10 000km ale tylko po autostradach/ekspresowych/podmiejskich drogach nijak się ma do takich samych 10 000, ale zrobionych całkowicie w centrum dużego miasta. Na trasie nikt nie wyjeżdża z podporządkowanych, nie ma torów tramwajowych, studzienek kanalizacyjnych, kocich łbów, ludzi włażących pod koła itp. W mieście za to nie jeździ się (teoretycznie) z takimi prędkościami co na trasie, co ma wpływ na poziom koncentracji. Całkiem odmiennym tematem mogłaby być jazda w terenie, ale myślę, że te dwie powyższe "kategorie" są wystarczające do tego porównania. Co Wy o tym sądzicie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Ale temat... Przelicznika nie stworzysz. W miescie nauczysz sie ogarniania jazdy miedzy autami, myslenia za innych, przewidywania, manewrowania przy niskich predkosciach, itd. Na kretych drogach nauczysz sie winklowania, zlapiesz odwagi w pochylaniu sie a na szybkich - panowania nad predkoscia i pokonywania szybkich lukow. Wszystko to sa umiejetnosci motocyklisty. Po 10.000 bedzie lepszy w jednym, gorszy w drugim przy takim porownaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamesko Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 No i chyba wszystko zostało powiedziane w tym temacie...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 ja stosuje specjalny wzor: >link< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwapro Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 ja stosuje specjalny wzor: >link< :biggrin: ale gdzieś ten wzór już widziałem... chyba nie wymyśliłeś go sam. na przeliczniki km do km będzie o wiele ciężej. warunki warunkom nierówne więc nie licz na gotową odpowiedź niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pszym Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Temat powinien być postawiony inaczej: - Dlaczego jeżdżąc po mieście i latając po trasie mam mniej umiejętności niż ci co zaczynają od jazdy w terenie. Odpowiedź: - W terenie można się nauczyć wyczucia motocykla, kontrolowania poślizgów, sprawnego hamowania itp. Każdy głupi ( celowo używam tego wyrażenia ) potrafi odkręcić do 200 i pruć przed siebie. Nie każdy jednak wie co to przeciwskręt i jak się składać w zakręty na trasie, nie każdy umie przejechać między samochodami bez obcierki albo wywrotki... P.S. Nie jeżdżę w terenie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 o to właśnie chodzi, każdy powinien zacząć od śmigania w terenie (jak ja- kilka lat) bo tam uczysz sie najwięcej, wszelakie poślizgi, kontrola na miekkich nawierzchniach. Jak bandit 1.2 poszedł mi bokiem bo dodałem za dużo gazu podczas wyprzedzania to automatycznie bez myślenia wyprowadziłem z poślizgu ( pamieć miesniowa to to nie jest :P ) , ale jakieś przyzwyczajenie już zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Odpowiedź: - W terenie można się nauczyć wyczucia motocykla, kontrolowania poślizgów, sprawnego hamowania itp. ych rzeczy można sie też uczyć na asfalcie. Nie każdy lubi teren. Nie każdy jednak wie co to przeciwskręt i jak się składać w zakręty na trasie, nie każdy umie przejechać między samochodami bez obcierki albo wywrotki... Od czego jest youtube :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 (edytowane) Od czego jest youtube eh, to tak jak: po co sex z kobietą - wystarczy prenumerata świerszczyka.. Edytowane 2 Marca 2009 przez kornol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 eh, to tak jak: po co sex z kobietą - wystarczy prenumerata świerszczyka.. Hehe, nie to miałem na myśli :). Na youtubie jest mnóstwo filmów instruktażowych jak poprawnie złożyć się w zakręt, jak zejść na kolano, na czym polega przeciwskręt, itd. Od tego można zacząć, troche teorii, a potem na moto i ćwiczyć. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 o to właśnie chodzi, każdy powinien zacząć od śmigania w terenie Taaaaaaaaa Zwlaszcza armatura typu Wild Star 1600 lub inny Warrior wazacy ponad 300 kilo :banghead: Czas kolego, czas i edukacja ..... :notworthy: :lalag: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foks Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Hehe, nie to miałem na myśli smile.gif. Na youtubie jest mnóstwo filmów instruktażowych jak poprawnie złożyć się w zakręt, jak zejść na kolano, na czym polega przeciwskręt, itd. Od tego można zacząć, troche teorii, a potem na moto i ćwiczyć Słuszna koncepcja, szczególnie dobre na zimowe wieczory kiedy z jazdy nici a pooglądanie filmów instruktażowych zawsze coś tam nam wbiję do łba ;) Cytuj Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Czas kolego, czas i edukacja ..... mój ojciec ma już ponad 50 lat i jeździ na enduro, czasem wręcz przesadza :P , także nigdy nie jest za puźno. Do tej armatury zakupić małego crossika/enduro i śmigać :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingRider Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Dlatego najlepiej mieć kilka moto: sporta do winkli, cruisera do podziwiania łąk, drzewek na około :wink: , naked'a do zatłoczonych miast i crossa w teren... to byłoby życie :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vivaldi_V1 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Dlatego najlepiej mieć kilka moto: sporta do winkli, cruisera do podziwiania łąk, drzewek na około :wink: , naked'a do zatłoczonych miast i crossa w teren... to byłoby życie :icon_mrgreen: taaa jeszcze jaguara w garażu kocice w łóżku i osła który za to wszystko będzie płacił :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.