Skocz do zawartości

Prośba o ocenę


Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

kumpel planuje kupić ten motocykl:

http://moto.allegro.pl/item556175754_yamah...o_cross_yz.html

 

nie pytałbym Was, Szanowni forumowicze gdyby nie fakt że mamy do tego sprzedającego całą Polskę przejechać. Czy ktoś zna ten motocykl? czy coś wydaje się dziwne prócz wyciągniętego do zera łańcucha i słabego stanu wizualnego motocykla? (więcej z fotek nie potrafię ocenić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na taki młody rocznik to troszkie styrana a to nie wróży dobrze, z mojego doświadczenia wynika że jeśli coś zewnętrznie wygląda nie teges, to i wewnętrznie też jest nie teges (choć oczywiście zdarzają się wyjątki od reguły :bigrazz: ). Za taką kasę można chyba poszukać coś w lepszym stanie, ja bym sobie odpuścił tą WRkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ja Was ludzie czasami nie rozumiem, a co jest |nie teges| z tym szpejem ? To ze ma odbarwione plastiki pozdzierane naklejki i wytarta oslone od pokrywy sprzegla o niczym nie swiadczy.

 

Dla mnie plusem jest ,ze facet ma ksiazke serwisowa i pisze ,ze serwisowana w ASO mozna smialo zobaczyc co tam ma nabazgrane i sie dowiemy czy na czas zrobil pierwszy przeglad etc itp.

 

Zadaj pytanie jak czesto wymienial olej w silniku to jest nawjwazniejsze (czym czesciej tym lepiej). Zobacz w komore filtru powietrza jesli jest zdrowo zasyfiona tzn. ,ze facet nie dbal zbytnio o czystosc i pewnie jedynie pod nowego nabywce wypral filtr.

 

Mozesz pogadac aby zszedl z ceny na wymiane napedu (~ 500-600zl). Do wymiany lancuszek rozrzadu na 100% chyba ze to wlasnie robil (raz na sezon warto wymienic, prosta czynnosc).Spytac sie czy byly chodz raz regulowane zawory ? ( ja na swojej mam 10000km i tylko raz byly regulowane na samym poczatku - teraz tylko non stop kontroluje -1500km)

 

To jest 450ccm wiec smialo polatasz jeszcze sezon, dwa na tym tloku. Ja na swojej zrobilem 7500km od nowosci i tlok zostal wymieniony na nominal choc smialo moglem polatac jeszcze sezon. Olej wymieniam co 300-600km.

 

Przy sprzecie hard enduro nigdy nie sugeruje sie plastikami etc. dla mnie to jest smieszne jak dla kogos to jest wyznacznik stanu motoru. Co np. ktos ma zajechany sprzet ale plastiki na sprzedaz kupi nowe i naklejki to juz warto ?!?!? A jak ma w idealnym stanie pd nowosci to znaczy ,ze jezdzil jak c#$a i tyle...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie kolega ma racje nie sugeruj się plastikami czy wyglądem motocykla. Ja tez nigdy nie zwracam uwagi na wygląd. Do tego mój motor wygląda jak 100 nieszczęść ale nie znaczy że o niego nie dbam. Dostaje wszystko co najlepsze ale nie zamierzam mu kupować nowych plastików i dla nowego klienta też tego nie zrobię. Nie podoba się to trudno. Poza tym kolega pisze czy ktoś zna to moto bo walorach estetycznych już stwierdził sam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym kolega pisze czy ktoś zna to moto bo walorach estetycznych już stwierdził sam :buttrock:

 

 

dokładnie kolega zauważył. sam siedze w enduro i wiem na co patrzeć przy zakupie. podkreśliłem tylko średni stan wizualny motocykla bo to widać na I rzut. liczyłem jednak na to że znajdzie się ktoś kto ten motocykl zna, nie wiem sąsiad, kolega itp. toż to forum ogólnopolskie przeca :) pozdrawiam i dziękuje za aktywność w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o plastiki, ale o elementy eksploatacyjne takie jak tylna tarcza która jest porządnie zdarta( i ma na pewno więcej przejechane niż 3700km) ,napęd który ledwie dyszy, tłumik obity i obdarty, kolektor wydechowy który nosi wyraźne ślady mocnego upalania. Wnioski z tych fotek są takie że moto mimo młodego wieku nie miało lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o plastiki, ale o elementy eksploatacyjne takie jak tylna tarcza która jest porządnie zdarta( i ma na pewno więcej przejechane niż 3700km) ,napęd który ledwie dyszy, tłumik obity i obdarty, kolektor wydechowy który nosi wyraźne ślady mocnego upalania. Wnioski z tych fotek są takie że moto mimo młodego wieku nie miało lekko.

 

 

Facet po prostu wiedzial do czego sluzy tego typu motor i tyle....widac ,ze to jest jeszcze seryjny naped wiec jak przelecial na tym 3700km to i tak niezle, ja wymieniam naped co 3000-3500km a i nie kupuje tanich zestawow. Kolanko od wydechu po prostu jest nie czyszczone i obklejone brudem i blotem, a wydech kurcze wygla tak od razu jak Ci nie wyjdzie jakis podjazd i musisz troche poszurac motorem po ziemi :-) , nie przesadzaj prosze Cie, wystarczy ze facet napisal ze rzetelnie serwisowany nalezy sie tylko dowiedziec co w jegno znaczeniu znaczy slowo "rzetelnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napędu można przyjąć że jest oryginalny i rzeczywiście zrobienie 3700 to dobry wynik, ale nie ma żadnej pewności że jest oryginalny, tylna tarcza ma na pewno więcej nawinięte, tłumik jasna sprawa wydupił i tyle, co do kolanka to się nie zgodzę, wyraźnie widać ślady rdzy i to daleko od silnika, gdyby moto miało 10lat to bym się nie dziwił ale w tym wieku. Widać że silnik był poddany częstej i długotrwałej pracy na wysokich obrotach, a w to co piszą sprzedający to wiary nigdy nie daję do puki nie zobaczę na własne oczy. Nie zamierzam się tu z Wami kłócić do upadłego swoje zdanie wyłuszczyłem i tyle, co zrobi zainteresowany jego sprawa :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stan wizualny nie ma się co patrzeć to chyba oczywiste, no chyba że ma poprzecierany wahacz od łańcucha albo inne grube usterki widoczne gołym okiem, a stanu technicznego nie sprawdzisz dopuki go nie rozbierzesz. i bez obrazy ale wymiana napędu co 3500KM???? co wy po asfalcie jezdzicie, zaglądanie do tłoka co 7500KM w 450-tce??? chyba troche przesadzacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jest trochę nadwrażliwców którzy wymieniają olej co 500km i tłok co 5000km, widocznie nie mają co z kasą robić :icon_mrgreen: . Widać że gość jeździł puki starczało naciągu, i na moje oko wpakował nowe zębatki pod stary łańcuch bo nie bardzo widzi mi się żeby można myło tak bardzo rozciągnąć łańcuch na jednych zębatkach. Jeśli tak było to nie świadczy za dobrze o rzetelności serwisowej właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie ludzie :banghead: To jest enduro/cross. Co z tego ze jezdzil do konca na lancuchu? Ma go zmieniac po 3 naciagnieciach? Mistrz co sie przyczepil do tarcz, tak tarcze wygladaja po jezdzie w blocie i nie wazne czy maja 2mth czy 100mth, liczy sie próg na tarczy.

 

Spytaj sie o zawory, kiedy byly regulowane. Po jakim czasie zmienial filtr oleju i olej. Sprawdz czy kola sa proste i nie maja luzow. Zobacz czy nie ciekna amortyzatory przod i tyl. Zobacz jak duzy jest prog na tarczach(czesto jest to wyznacznik tylko tego ze uzywal twarde lub miękkie klocki) ale zawsze jest do czego sie przyczepic :cool:. Dekle wygladaja ok tzn, jak na "zniszczony" i "mocno katowany" sprzet to dekle nie sa mocno wytarte tak samo zbiornik gazu od tylnego amortyzatora. Jak ktos trzyma gaz to i trzyma motor kolanami a wtedy tak wytarty zbiornik jest po 4godzinach jazdy.

 

akiraone wie co mowi. Nie wiem jak ma sie cena do rocznika bo nie sledze Endurek ale jezeli cena jest adekwatna to tylko dzownic pytac sie cos negocjowac i jechac.

Edytowane przez Tomski_01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie ludzie :banghead: To jest enduro/cross. Co z tego ze jezdzil do konca na lancuchu? Ma go zmieniac po 3 naciagnieciach? Mistrz co sie przyczepil do tarcz, tak tarcze wygladaja po jezdzie w blocie i nie wazne czy maja 2mth czy 100mth, liczy sie próg na tarczy.

 

Spytaj sie o zawory, kiedy byly regulowane. Po jakim czasie zmienial filtr oleju i olej. Sprawdz czy kola sa proste i nie maja luzow. Zobacz czy nie ciekna amortyzatory przod i tyl. Zobacz jak duzy jest prog na tarczach(czesto jest to wyznacznik tylko tego ze uzywal twarde lub miękkie klocki) ale zawsze jest do czego sie przyczepic :cool:. Dekle wygladaja ok tzn, jak na "zniszczony" i "mocno katowany" sprzet to dekle nie sa mocno wytarte tak samo zbiornik gazu od tylnego amortyzatora. Jak ktos trzyma gaz to i trzyma motor kolanami a wtedy tak wytarty zbiornik jest po 4godzinach jazdy.

 

akiraone wie co mowi. Nie wiem jak ma sie cena do rocznika bo nie sledze Endurek ale jezeli cena jest adekwatna to tylko dzownic pytac sie cos negocjowac i jechac.

kolego zabardzo nie wiesz co mówisz, jazda do zerwania łańcucha chyba wiesz czym się kończy a w takim mocnym sprzecie bardzo łatwo go zerwac, i m.in. takie rzeczy akurat świadczą o tym jak motocykl był traktowany, spytasz sie o wymiane oleju to sprzedawca ci zawsze powie ze zmiany byly na czas, z tymi klockami to w ogóle nie wiem o co ci chodzi, próg na tarczy zawsze się robi niezależnie czy twarde czy miekkie kloce, na twardszych szybciej. Za tą cene ja bym tej WR-ki nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...