88kamyczek Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Najpierw wypal to co tam jest. Zdejmij świece, gaźnik z membraną. Możesz ustawić tłok między GMP a DMP. Pryśnij mu w kanał samostartu, zapal to, niech to trochę przepali. Jak zacznie się palić możesz powoli kopniakiem poruszać tłok, będzie zasysał powietrze. To długi mozolny proces. Uważaj bo możesz się poparzyć a i na przewody, plastiki. Załóż świece, gaźnik z membraną...Nie zalewaj jeszcze gaźnika paliwem. Otwórz przepustnice gaźnika pryśnij tam startu, zamknij przepustnice, otwórz ssanie i próbuj odpalić. Bez benzyny. Pokopiesz pokopiesz i powinieneś coś tam usłyszeć, że jakby chciał ale nie mógł. Zdejmujesz świece, powinien wydobywać dym, to dobry znak, znaczy że chce ale trochę mu brakuje. Przecierasz do sucha świece i ponawiasz samostart i kopanie. Za dużo tam nie pryskaj bo ci się jeszcze gaźnik zapali. Jeżeli po dobrych paru procesach zacznie gadać to jesteś już w domu.... Zalewasz gaźnik. W gaźniku masz dwa wkręty. Prawdopodobnie duży i mały. Jedna pewnie ten duży jest od wolnych obrotów. Możesz ją wkręcić nie tak do oporu. Będziesz miał wysokie obroty ale to sobie zmniejszysz podczas pracy silnika. Druga ta mała to skład mieszanki paliwa z powietrzem. Wiadomo mało mieszanki mało smarowania=zatarty tłok. Jak zalejesz gaźnik wkręć wkręta do oporu (tylko delikatnie) i wykręć na pół obrotu. Odpal silnik, niech zacznie pracować. Zmniejsz mu obroty. Zaczął jest dobrze, to zacznij odkręcać skład mieszanki. Odkręć jeszcze jeden pełen obrót to będziesz miał 1 i 1/2 :D z tego wynika :] Nie przegrzej go. Ja staram się ustawiać później skład mieszanki na minimum 1 i 3/4 obrotu, 2 obroty to spore spalanie i częstsze zalewanie świecy. Jeden da się ustawić na 2 obroty, drugiego się nie da bo często go zalewa. Ja wolę mieć większe spalanie i dłużej sobie polatam na jednym tłoku, i przy tym go nie przegrzeje bo przy uboższych mieszankach masz większą temperaturę spalin... Jeszcze jedno... A jaki masz gaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 jak masz sprawny stary moduł to załóż go,najprawdopodobniej ten który masz ma zły kąt wyprzedzenia zapłonu, spotkałem się z tym już , wymieniłem tylko moduł a wyprzedzenie zrobiło się dwa razy większe... wg mnie w tym tkwi przyczyna a nie gaźniku i membranach...co do regulacji składu mieszanki to robi się to doświadczalnie a nie 1 czy półtora obrotu... jeśli miało by być zawsze tyle to po co regulacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 (edytowane) Na tym module który mam teraz identyczny silnik z tego samego roku odpalał i pracował bez najmniejszych problemów, więc raczej to nie wina modułu. To co pisał Kamyk by się zgadzało a z resztą zauważyłem wczoraj jak zszedłem do garażu że śrubka od mieszanki była całkowicie wkręcona więc to też może być powód tej usterki(coś mi się musiało pokićkać przy składaniu z niewiadomych przyczyn...). Gaźnik jest firmy "KEIHIN". A czy samostart może być taki jak do diesla ?? Edytowane 20 Lutego 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 nawet jakbyś miał ustawioną bogatą czy ubogą mieszankę to by Ci zapalił od kopa, pisałeś że problemy zaczęły się od grzebania w elektryce i ja tam szukałbym usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Doświadczalnie doświadczalnie, ale jakieś podstawowe wartości musisz zachować a dopiero od tego regulować... Kąt wyprzedzenia zapłonu jak najbardziej ma tu też znaczenie. Kolega pisał iż iskra jest. Więc gdyby kąt był źle ustawiony to powinien pokazać się jakiś wystrzał w cylindrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 albo strzał w wydech lub lewe obroty o czym pisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 A więc tak: Zdjąłem gaźnik, membranę, psiknąłem samostartu i podpałem(oczywiście tłok w GMP) i tak kilka razy. Potem wszystko zamontowałem i wcześniej zlałem benzynę z gaźnika. Otwierałem przepustnice, włączałem ssanie i piskałem samostartu. Pierdział pierdział i odpalał na kilka sekund na wyskokich obrotach i gasł, wykręcałem świece i musiałem ją czyścić bo byłą wilgotna, No i tak samo zrobiłem kilka razy. Następnie założyłem gumę od airboxa, mieszankę ustawiłem na pół obroty wykrętu, ssanie włączone i bez gazu, kopie -efekt- zero odzewu... Zdjąłem gumę od airboxa psiknąłem samostartu i prutną raz a potem strzelił... Następnie powtórzyłem to samo tylko że że ustawiłem mieszankę na półtorej wykrętu śruby i tym razem nic kopmletnie. Świec oczywiście zalana ... Przeczyściłem ją i spróbowałem jeszcze raz tyle tylko że tym razem przetkałem lekko palcami gaźnik od strony wlotu powietrza i załapał na kilka sekund jak traktor po czym wszedł na normalne obroty jak na ssaniu i zgasł, świeca zalana. Ja patrze na palce na tu całe mokre w benzynie tam gdzie przytkałem gaźnik. Nie wiem czy powinno być bo to jak by się benzyna wracała do z powrotem i wpadała do filtra. A po za tym od ka zaczęły się te problemy to zauważyłem coś dziwnego bo przy kopaniu dziwnie syczało z wlotu powietrza do airboxa, jak zdejmowałem gumę to tak samo syczało z gaźnika. Wydaje mi się czy teraz jest to wina jednak membrany?? bo to co doradził mi Kamyk i co zrobiłem też swoja podziałało bo przynajmniej załapał cokolwiek. A właśnie jak zalewało świece to na czarno-trochę zalatując zielonym, z benzyny. Kupiłem dzisiaj litr czystej benzyny i wlałem do niej 25 ml oleju i podłączyłem to do gaźnika, załapał od razu ale ta sama sytuacja tyle tylko że pochodził trochę dłużej, jakieś 10 sekund. W baku mam mieszankę z 30 ml oleju na litr. Używam MOTULA 2T technosyntetic(pół syntetyk). Mam wrażenie że gdybym wlał na litr 20 ml to bym odpalił ale jest na dotarciu i nie mogę jeździć na takim paliwie, tu jest coś nie tak. -Czy ta membrana jest jednak do wymiany?? -Co robić z tą mieszanką benzyna-olej?? i co to są za objawy w ogóle?? -I powiedzcie co wy o tym w ogóle myślicie ? bo mi pomysły się już skończyły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Jeżeli świeca jest zalana czymś czarno-zielonym to możliwe że puszcza ci simmering od strony sprzęgła i ciągnie olej, po odpaleniu zarzuca świece i po zabawie. Stało ci sie to po wymianie tłoka tak, czyli większa kompresja, większe podciśnienie w skrzyni korbowej i simmer puszcza. Miałem taki przypadek w KDX tyle że mi po zmianie tłoka puścił od magneta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 To chyba raczej nie jest simering tylko olej który leje do mieszanki jest zielony i benzyna także jest zielona. Jak jest zimno to widać że spaliny też są lekko zielone. No ale zobaczę czy przypadkiem nie ubywa oleju ze skrzyni i jakoś wsadzę tam patyczek i zobaczę czy jest coś pod wałem.. O co myślicie o tym co napisałem wcześniej, z tą mieszanką i membraną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 mieszanka 1:40 w zupełności wystarczy. nie przepali Ci tego oleju jak wlejesz mu 30ml na litr paliwa,jeśli paliwo Ci się cofa do gaźnika to już na pewno membranki do wymiany, spradź jeszcze pod światło jak je wykręcisz czy nie przepuszczają światła, i tak będziesz musiał je wymienić to zrób to teraz , w razie czego wyeliminujesz jedną część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 (edytowane) Jest dobrze! Odpala....Nie jestem wstanie odpowiedzieć Ci czy są to na pewno membrany, ale może to być problem brakiem kompresji w skrzyni korbowej. Może silnik się po prostu dusi spalinami. Mieszanka nie może wyprzeć spalin. Nie jesteś pewien membran...wymień, nie zaszkodzi. Szkoda że nie wymieniłeś simeringów miałbyś to z bani. Wydaje mi się że u Ciebie poziom oleju w skrzyni jest lekko poniżej wału. Nie pamiętam. Nie jesteś pewien tego oleju...zlej olej ze skrzyni :] Ściśnij klamkę sprzęgła i zwiąż ją aby Ci się sprzęgło nie skleiło i odpalaj. WRACAJĄC do robienia mieszanki. Ja na docierkę robię 1:12-15 Castrol 2T R a do jazdy robię 1:25-30 i mam gdzieś takich mechaników z 1:40. Byłem głupi posłuchałem i dużooo na tym w plecy miałem. Słuchaj Hipolit zlej te paliwo co zalega w gaźniku i zalej go mieszanką 1:40 i zobaczysz jaki będzie efekt. Co będzie się działo ze świecą. Ale ja bym na tej mieszance nie jeździł... Ja wiem że ty nie będziesz oszczędzał motorku :D Jeżeli już byś miałbyś jeździć na 1:35-40 to radziłbym ci podnieść o oczko iglicę ale to już inny temat. Narazie musisz zrobić to aby pracował. -zacznij od mieszanki, jeżeli nic to sprawdź czy nie dmucha z pod simierów i pomyśl nad membranami, one muszą być szczelne. PS mam program do liczenia mieszanki mogę Ci go podesłać tylko daj maila na priva Edytowane 23 Lutego 2009 przez 88kamyczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 (edytowane) No membrany wymienię bo to syczenie z gaźnika i benzyna na moich palcach mnie przeraziła. W MTXe poziom oleju jest grubo pod wałem. A z resztę bo wcześniej trochę źle to napisałem; świece na czarno-zielono zalewało mi na początku, po wypaleniu syfów z komory korbowej samostartem i odpalaniu na nim świece zalewała się czyściutką benzyną więc olej ze skrzyni raczej nie wali do środka. Ja na docierkę robię 1:12-15 Castrol 2T R a do jazdy robię 1:25-30 i mam gdzieś takich mechaników z 1:40. Byłem głupi posłuchałem i dużooo na tym w plecy miałem. Słuchaj Hipolit zlej te paliwo co zalega w gaźniku i zalej go mieszanką 1:40 i zobaczysz jaki będzie efekt. Co będzie się działo ze świecą. Ale ja bym na tej mieszance nie jeździł... Ja wiem że ty nie będziesz oszczędzał motorku D.gif Jeżeli już byś miałbyś jeździć na 1:35-40 to radziłbym ci podnieść o oczko iglicę ale to już inny temat. Przepraszam bo tego fragmentu twojej wypowiedzi to ja nie czaje za bardzo: 1:12 to jest jak 100ml:1200ml tak? czyli co na ponad litra setkę lejesz?? Na początku napisałeś że "masz gdzieś" 1:40 i potem żebym bak zalał właśnie takim. Chwila to ja coś źle zrozumiałem czy ty coś źle napisałeś. Wyjaśnij mi to lepiej bo nie rozumiem tego a chce zrobić tak żeby było dobrze. Co do membran to zainteresuje się jutro ile kosztują same listki, zadzwonię do salonu. P.S Adres już ci wysłałem. Ale to co się dokładnie oblicza w tym programie? To pod konkretny silnik się oblicza proporcję mieszanki ? Edytowane 23 Lutego 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 (edytowane) Już ci wyjaśniam... Tak 1:12 to 1l oleju na 12litrów benzyny. Ja mam gdzieś 1:40 a ty co zrobisz to zrobisz, jak będziesz jeździł tak będziesz jeździł, wolny kraj :D Ale na PRÓBĘ możesz sobie rozrobić 1:40 na świeżej benzynce. Dla rozruchu nie zaszkodzi, a może pomoże i zacznie to przepalać. Jesteś już na dobrej drodze. PS W programie wybierasz sobie przykładowe mieszanki albo sam ustalasz jaką, podajesz ilość benzyny a on oblicza ile masz tam wlać oleju. Fajny programik. Jeszcze...a jak tam twój filtr powietrza? Edytowane 23 Lutego 2009 przez 88kamyczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 (edytowane) 88kamyczek to opowiedz jak wygląda komora spalania przy takiej dawce oleju, wydech? Edytowane 23 Lutego 2009 przez jasiek09 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b182 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 1:12? To już jakieś szaleństwo. Rozumię trochę więcej niż 1:50 1:40 ale bez jaj. Przecież za tobą musi być siwo. Uważaj żeby Ci ktoś w tyłek nie wjechał jak będziesz hamował. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.