Skocz do zawartości

Stuki w skrzyni - BMW 1100 RT


Marlew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

po rozebraniu skrzyni okazało się że wszystko jest w jak najlepszym porządku i jak stuka to widocznie stukać lubi. I trzeba sie do tego przyzwyczaić.

 

I postanowiłem wyeliminować stukanie metodą zagłuszenia :)

Ponieważ oryginalny tłumik z katalizatorem dzwiękiem przypomina cc700 (i to nówkę bez żadnej dziury w układzie wydechowym) to zamontowalismy wydech akcesoryjny bez katalizatora stosowany do GS1100.

I tu porażka i dzisiaj jadę to zdjąć w cholere. Dzwięk jest boski, basowy nie za głośny. Ale jazda wyglada tak:

- 1500-3000 obr - ideał - duzo lepiej niż było, ciągnie od wolnych na dowolnym biegu

- 3000-4000 jedno wielkie goowno - nic sie nie dzieje a próba jednostajnej jazdy na V w tym zakresie owocuje szarpaniem

- 4000-7000 - tak jak było czyli bez fajerwerków

 

No ale najgorsze jest to że hamowanie silnikiem na dowolnym biegu skutkuje kanonadą z tłumików (nie jeden czy dwa strzały ale serie po 10-15). No niestety takie zachowanie do porządnego turystyka w słusznym wieku nieco nie przystoi a ponieważ za trzy dni Rumunia to ja sie poddaje i dzisiaj wracam do oryginału. Ponieważ jednak tłumik i tak kupiłem to jakby ktos miał jakies rady to bardzo chętnie posłucham :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iglica do góry o jeden zabek.

 

W sumie moze i by to pomoglo, ale nie w tym motocyklu.

 

A sproboj wyciagnac calkiem kostke kodujaca :rolleyes:

Jak bys nie wiedzial gdzie sie znajduje to otwierasz puszke elektryczna pod siedzeniem, patrzysz na srodkowy,pionowy rzadek z przekaznikami i wyciagasz ten na samym dole.

Pozniej robisz reset jednostce ster. silnika tzn wyciagasz 5-ty bezpiecznik na powiedzmy minute (lub tez wyciagasz wszystkie bezpieczniki i wtedy napewno wyciagniesz m.in. ten wlasciwy :) ).

Pozniej wsadzasz bepiecznik, wlaczasz zaplon i przed uruchomieniem krecisz wolno z dwa razy manetka gazu do oporu i odpuszczasz do zera.

Ja bym jeszcze sprawdzil ustawienie tego potencjometru przy lewej przepustnicy - TPS.

Sam mam zalozony przelot i nic takiego sie nie dzieje :icon_rolleyes:

 

PS. A co to za akcesoryjny tlumik kupiles i za ile chcesz sie pozbyc tego dziadostwa ? :wink:

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie moze i by to pomoglo, ale nie w tym motocyklu.

 

A sproboj wyciagnac calkiem kostke kodujaca :rolleyes:

Jak bys nie wiedzial gdzie sie znajduje to otwierasz puszke elektryczna pod siedzeniem, patrzysz na srodkowy,pionowy rzadek z przekaznikami i wyciagasz ten na samym dole.

Pozniej robisz reset jednostce ster. silnika tzn wyciagasz 5-ty bezpiecznik na powiedzmy minute (lub tez wyciagasz wszystkie bezpieczniki i wtedy napewno wyciagniesz m.in. ten wlasciwy :) ).

Pozniej wsadzasz bepiecznik, wlaczasz zaplon i przed uruchomieniem krecisz wolno z dwa razy manetka gazu do oporu i odpuszczasz do zera.

Ja bym jeszcze sprawdzil ustawienie tego potencjometru przy lewej przepustnicy - TPS.

Sam mam zalozony przelot i nic takiego sie nie dzieje :icon_rolleyes:

 

PS. A co to za akcesoryjny tlumik kupiles i za ile chcesz sie pozbyc tego dziadostwa ? :wink:

 

Muszę sobie to wydrukować i sprawdzic po majowym weekendzie :)

Tłumiki do GSów wstawia Mirek. Wygląda to dobrze i w GSach chodzi świetnie.

http://www.motocyklebmw.pl/index.php/kontakt/index/0/html/0

no ale GS ma nieco inaczej zestrojony silnik i np inne krócce ssące (mniejsza srednica i dłuższe. Moze jakby był czas na kombinacje to do czegos by doszło ale tuz przed wyjazdem kombinowac nie bede zwłaszcza że wzrosło wyraźnie zuzycia paliwa (co najmnniej 2 l w góre)

Cały zestaw kosztował 1000 z montażem ale okazało sie że jak sie nie spodobał to został odebrany z powrotem i zapłaciłem tylko za robote :clap:

Wróciłem na razie do starego i rozkoszuje sie ciszą :)

 

Mam taka mysl żeby dorwać gdzies na allegro stary wydech i pokombinowac z ominieciem katalizatora ale zostawic oryginalny tłumik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...