Skocz do zawartości

Jak docierać?


Adrian220
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc mam nowy cylinder a Aprili RS 80. Nie wiem w jaki sposób go docierać. Czytałem różne opinie, że np. Jak będę wolno na docieraniu jeździł do później moto będzie słabe. Albo żeby dotrzeć spokojnie przez 1000km nie przekraczając 6tyś obrotów. Co o tym sądzicie? W jaki sposób mam docierać nowy cylinder?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeździsz normalnie nie przekraczając 6,5 tys obr tylko czasem więcej ale to tak do 200km potem możesz kręcić wyżej ale nie do oporu :P

 

Jedno mnie zastanawia czemu w instrukcji nie piszą:D

 

Przed jazda niech się zagrzeje na wolnych obrotach tak do 5 min powinno starczyć :P i staraj się kręcić po woli :P lepiej się niby dopasowuje

Edytowane przez MoskiT
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Witam, mam zamiar kupić cylinder do skutera Peugeot Jet Force C-Tech. Będę zmieniać z 50ccm na70ccm. W zestawie cylindra będzie tłok itd.. Mianowicie przychodzę z problemem ponieważ nie wiem ile km powinno się go docierać i z jaką prędkością, mam jeździć pomału ok 30km/h czy normalnie? Lepiej zamówić żeliwny czy aluminiowy? Z góry bardzo dziękuję za porady i pomoc. Pozdrawiam, oraz życzę miłego dnia/nocy. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2019 o 22:44, Kamil2115 napisał:

Witam, mam zamiar kupić cylinder do skutera Peugeot Jet Force C-Tech. Będę zmieniać z 50ccm na70ccm. W zestawie cylindra będzie tłok itd.. Mianowicie przychodzę z problemem ponieważ nie wiem ile km powinno się go docierać i z jaką prędkością, mam jeździć pomału ok 30km/h czy normalnie? Lepiej zamówić żeliwny czy aluminiowy? Z góry bardzo dziękuję za porady i pomoc. Pozdrawiam, oraz życzę miłego dnia/nocy. 😉

Cylinder aluminiowy ma swoje wady i zalety,tak samo żeliwny. Aluminiowy szybciej się dociera,lepiej odprowadza ciepło,i jest dużo lżejszy,silnik daje troszkę inny dzwięk to z plusów. Wadą takich cylindrów jest cena bo są droższe od żeliwnych,poza tym remont jest nieopłacalny bo koszty znalezienia odpowiedniego zakładu który zrobi szlifa,i naniesie nicasil od nowa,przewyższają wartość takiego cylindra. Cylindry aluminiowe są idealnym rozwiązaniem na tor, gdzie liczy się każdy gram wagi i osiągi,i nie ma znaczenia to,że po jednym wyścigu taki cylinder nadaje się na śmietnik. Żeliwo jest ciężkie,twarde i wytrzymałe dużo wolniej się zużywa,i wolniej odprowadza ciepło.Pozatym można zrobić szlifa,,kupić nadwymiarowy tłok i jeżdzić dalej.Ostatnio zakład robił mi pierwszego szlifa w Aprili,zapłaciłem 70zł + tłok z pierścionkami i nowym sworzniem i łożyskiem. Taka operacja kosztowała mnie 225 zł,robocizny nie licze bo sam poskładałem. Docieranie żeliwa minimum 500 km,ale zaleca się 1000,pierwsze 500 km nie należy odkręcać więcej manetki jak 1/2,powyżej 500km 3/4 manetki i tak do tysiaka. Zalecają ,żeby raz na jakiś czas,silnik wkręcić krótko na wysokie obroty,nie wolno przy tym dopuscić do przegrzania silnika,ani dłużej go obciążąć,np strome długie podjazdy. Max co 15 km postój,żeby się trochę schłodził. Jak chcesz szybciej jeżdzić tym skuterem,to sama wymiana cylindra nie da super efektów,trzeba pomyśleć również o większym gażniku,innym zaworze,innym wydechu i napędzie. Mowa oczywiście o dwusuwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...