Skocz do zawartości

panowie takie pytanie co do mapy wtrysków


baryła_155
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zmieniłem w swoim vtx filtr powietrza kuryagin i wydechy RoadBurny. I mam problem czy grzebać w mapie wtrysków czy nie. Słyszałem juz rożne wersje. Koles od ktorego kupowałem wydechy mówił że nie ma takiej potrzeby. Pomożecie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zmieniłem w swoim vtx filtr powietrza kuryagin i wydechy RoadBurny. I mam problem czy grzebać w mapie wtrysków czy nie. Słyszałem juz rożne wersje. Koles od ktorego kupowałem wydechy mówił że nie ma takiej potrzeby. Pomożecie? Pozdrawiam

Pomożemy!!! :biggrin:

Ale w czym problem? Jak masz PowerCommandera czy cuś innego do regulacji mieszanki to nie ma się nad czym zastanawiać (znaczy się regulować).

Przeszukaj forum z hasłem PowerCommander - trochę tego powinno być. W razie wątpliwości - pytaj.

Edytowane przez Virek
240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zmieniłem w swoim vtx filtr powietrza kuryagin i wydechy RoadBurny. I mam problem czy grzebać w mapie wtrysków czy nie. Słyszałem juz rożne wersje. Koles od ktorego kupowałem wydechy mówił że nie ma takiej potrzeby. Pomożecie? Pozdrawiam

 

 

Najpierw trzeba sobie zadać pytanie po co takie rzeczy się robi i jaki efekt chcesz osiągnąć. Wprawdzie komputer sterujący ma pewną tolerancje na zmianę warunków pracy silnika ale wymiana wydechów i filtra to chyba już ponad jego możliwości. Oczywiście PC byłby świetnym rozwiązaniem w tym przypadku i dało by to sporo możliwości, ale jeśli chodzi ci tylko o "lepsze brzmienie" to wystarczy podjechać do jakiegoś zakładu gdzie mają sprzęt do diagnostyki i tam zmienią ci skład mieszanki na taki, który będzie najbardziej odpowiedni do obecnej konfiguracji motocykla. Oczywiście jest to tylko półśrodek i musisz się liczyć z utratą mocy w pewnym zakresie obrotów i zmianą przebiegu momentu obrotowego. Ale taki tematy były już poruszane na forum więc opcja SZUKAM mile widziana.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba sobie zadać pytanie po co takie rzeczy się robi i jaki efekt chcesz osiągnąć. Wprawdzie komputer sterujący ma pewną tolerancje na zmianę warunków pracy silnika ale wymiana wydechów i filtra to chyba już ponad jego możliwości. Oczywiście PC byłby świetnym rozwiązaniem w tym przypadku i dało by to sporo możliwości, ale jeśli chodzi ci tylko o "lepsze brzmienie" to wystarczy podjechać do jakiegoś zakładu gdzie mają sprzęt do diagnostyki i tam zmienią ci skład mieszanki na taki, który będzie najbardziej odpowiedni do obecnej konfiguracji motocykla. Oczywiście jest to tylko półśrodek i musisz się liczyć z utratą mocy w pewnym zakresie obrotów i zmianą przebiegu momentu obrotowego. Ale taki tematy były już poruszane na forum więc opcja SZUKAM mile widziana.

Pozdrawiam

 

W jaki sposob oni maja zmianic sklad mieszanki ? W przypadku Hond z wtryskiem nie ma mozliwosci zmienienia oprogramowania pracy silnika bez urzadzania typu Power Commander ktore jest wpinane do fabrycznej instalacji.Chuba ze zakupisz ECU z HRC,ale,oczywiscie do VTX oni ich nie oferuja.

 

Opcja taka istnieje w Ducati czy Trumphie gdzie dysponujac odpowiednim software mozna ingerowac w oprogramowanie fabrycznego ECU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby grzebac w mapach wtrysku trzeba ieć hamownie albo wkur.. pieniedzy na paliwo wyjezdzone na próbach czasowych.

 

Niekoniecznie kolego wueska,niekoniecznie.Technika posuwa sie do przodu.

 

Cus takiego. http://www.innovatemotorsports.com/xcart/p...39&cat=0&page=1

 

Jest to wskaznik skladu mieszanki ( szerokozakresowy,nie myl z waskozakresowym obecnym w kazdej puszce i nowszych motocyklach) z mozliwoscia zapamietania parametrow pracy silnika podczas testowej jazdy.Daje to mozliwosc zapamietania skladu mieszanki wzgledem kata uchylenia przepustnicy,obrotow i dwoch jeszcze innych parametrow,np cisnienia doladowanie w przypadku turbo silnikow.

Jak to praktycznie wyglada,podlaczamy to do pojazdu i jedziemy na jazde testowa roznicujac obroty silnika i stopien obciazenia.

Pozniej ,spokojnie w domu,przy np.piwie analizujemy dane.Np przy 40 % gazu i 5000 obr. sklad mieszanki byl 12.0-1 co jest zbyt bogata wartoscia.Z wzgledu na najlepsza moc pozadane by bylo 13.3:1,czyli 10 % ubozej.Otwieramy tabele korekcji w power commander i w pozycji 40% i 5000rpm wklikujemy -10 %.

ITD.

Tunning na hamowni Dynojet to jest praktycznie to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonałe urządzenie umożliwiające monit AFR i współczynnik lamda...nie wiedziałem że istnieje typowo do motocykli :rolleyes: Miałem zamiar kupić innovate lm1 i rozmawialem z typem o uniwersalnosci urzadzenia. Doskonale do wysterowania PCIII i zasilania gaźnikiem. Innovate LM1 plus bike tech vacum i masz wszystko drukowane:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...