Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie Honda CBR600RR '07r.


Lukaszek34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie do osób, które znają temat budowy przedniego zawieszenia (upside-down).

Nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku,a rozebrałem już wiele zawieszeń. W tym jednak przypadku po wymianie oleju i złożeniu regulacje tłumienia nie działają tak samo jak przed rozbiórką. Wyjaśniam o co chodzi.

Otóż regulacja dobicia (kompresji) jest bardzo słabo wyczuwalna, natomiast regulacja odbicia działa oki, ale wraz z zwiększonym odbiciem zwiększa się także dobicie (kompresja), bardziej aniżeli sama regulacja dobicia(kompresji).

Wiecie co może być nie tak?Złożone jest według service-manual.

 

Pozdrawia

Łukaszek

LTD34 SUSPENSION WORKSHOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile tłumienie powrotu jest bardzo stanowcze i wyczuwalne podczas testu manualnego i odpowietrzania... o tyle tłumienie kompresji jest bardzo subtelne i potrzeba tu raczej dobrego kierowcy, a samo bujanie moto, czy wciskanie amortyzatora nic nie wniesie. Jeśli robisz to dla klienta bądź kolegi zawsze znacz ustawienia. Jak tego nie zrobiłeś zrób ustawienia fabryczne "pre set" lub dopytaj. Najważniejsze to prz\ed demontazem odpuścić tłumienia na max i pilnować wysokości gwintu przed zakręceniem "korka" które chyba wszedzi wynosi 11mm...o poziomie płynu i dobrym odpowietrzeniu nie wspomnę. Jeśli wszystko robiłeś zgodnie z manualem to jest git. Problem leży w polskim "muszę poczuć żeby wiedzieć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile tłumienie powrotu jest bardzo stanowcze i wyczuwalne podczas testu manualnego i odpowietrzania... o tyle tłumienie kompresji jest bardzo subtelne i potrzeba tu raczej dobrego kierowcy, a samo bujanie moto, czy wciskanie amortyzatora nic nie wniesie. Jeśli robisz to dla klienta bądź kolegi zawsze znacz ustawienia. Jak tego nie zrobiłeś zrób ustawienia fabryczne "pre set" lub dopytaj. Najważniejsze to prz\ed demontazem odpuścić tłumienia na max i pilnować wysokości gwintu przed zakręceniem "korka" które chyba wszedzi wynosi 11mm...o poziomie płynu i dobrym odpowietrzeniu nie wspomnę. Jeśli wszystko robiłeś zgodnie z manualem to jest git. Problem leży w polskim "muszę poczuć żeby wiedzieć"

 

 

Witam.

Dziękuje za odpwiedź.

Zacznę może od początku. Jeździłem na fabrycznych ustawieniacch (sprężyny +olej) jakiś czas, niestety,ale okazało sie,że sprężyny są za twarde.Co do samych tumień, to regulacje tłumień były super wyczuwalne - nigdy nie miałem tak dobrze strojonych regulacji. Czuło sie każde pół obrotu zmiany.powymianie sprężyn (bez wymiany oleju) pojawiły sie już problemy z regulacją,ale dało sie jeszcze jeździć. Co prawda po 30 min (jazdy po torze) czuło sie,ze olej już jest dętka. W okresie przerwy zimowej, zamówiłem sobie sprężyny K-tech i wyczynowy olej Silkolene 5WT.

Po złożeniu tego wszystkiego do kupy jest taki problem jak napisałem wyżej.

Odpowiadając na pytanie cziken929 mi wydaje sie,że problem tkwi właśnie w ustawieniu zaworka od odbicia. W service manual podane jest aby wszystko przed demontażem wykręcić. Nie podają jednak jak dokładnie ustawić zaworek w momencie dokręcania kontry,ale w instrukcjach innych marek motocykli ale tej samej firmy zawiszenia podają, aby wyokośc wynosiła 1,5mm. U mnie jest 2mm bo ustawiłem na ilość obrotów od max wykręconego - czy to by mogło powodować takie zmiany?Jak bede miał chwile to złoże to na 1.5 mm.

Co do oleju to jest on rzadszy od fabrycznego,ale należy wziąć pod uwagę ,że sprężyny które teraz założyłem są sporo miękciejsze od fabrycznych (seryjne 1kg/mm, a teraz jest ok 8,3kgmm).

 

Najbardziej obawiam sie,że seryjne zaworki nie dają rady przy takim oleju oi takich sprężynach...

 

Pozdrawia

Łukaszek

 

LTD34 SUSPENSION WORKSHOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Trochę mnie zdziwiło stwierdzenie, że 600RR ma zbyt twarde spręzyny. Jeździłem takim czymś nie raz i jakoś nie zwrócilem uwagi. Zazwyczaj makaroniarze w swoich sprzętach mają tendencje do "przetwardzania" sprężyn (również względem tłumienia), a nie japońce. Rozwiniesz temat?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...