Skocz do zawartości

Hamowanie silnikiem a zużycie układu napędowego


MłodyWilk22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie zrozumieliśmy się, ja odniosłem się do wypowiedzi traktującej o "hamowaniu biegami" z wyższych prędkości i na koniec hamulec tył

obserwuje czasem coś takiego: jedzie koleś motocyklem dość szybko, obroty silnika w miarę wysokie i zamiast najpierw zwolnić (bądź to przez zamknięcie przepustnicy albo po prostu używając hamulca łączenie z zamknięciem przepustnicy) to sru -zaczyna od redukcji (zamiast dźwigni hamulca używa dźwigni zmiany biegów)- silnik wchodzi na niebotyczne obroty, ryzyko uślizgu tylnego koła zwiększa się, układ przeniesienia napędu dostaje po dupie

[...]

 

Nie odpisywałem Tobie tylko generalnie na głosy powątpienia.

 

Jasne że hamowanie silnikiem powinno być płynne i nie powodować ryzyka uśligu tylnego koła - to wydaje mi się tak oczywiste, że nawet nie warto wspominać. Niekoniecznie oznacza to jednak użycie hamulca - wystarczy odpuścić (też płynnie) gaz a dopiero jak obroty spadną redukować (co z kolei [zgodnie ze sztuką] wymaga przegazówki).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...